Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

razorx

vandaag een cadeautje aan Saskia en mij gegeven.

Een heel leuke mediaplayer met wat extra's.
Na lang zoeken is het de EM7080 van Eminent geworden.
Waarom die en niet iets van WD of Pinnacle of zo?

Hierom:
Video codecs: WMVHD, AVCHD, H.264, VC-1,MPEG1/2/3/4, MKV, M2TS, TS, ISO, AVI, MOV and others
Audio codecs: DTS, AC3, MP2, MP3, OGG Vorbis, WMA Std, PCM, LPCM, MS-ADPCM, LC-AAC, HE-AAC, COOK, RA-lossless, FLAC
Subtitles: SRT, SMI, SUB, VOB (DVD) & PGS (BluRay)
Webservices: serveral webservices like Shoutcast, Metafeeds, Flickr and Picassa are supported.

ehh en youtube, uitzending gemist e.t.c.

Direct afspelen van iso, ook blueray, wow!
Bittorrent client en nzb client, mmh smeuig.

Een erg leuk en vooral krachtig apparaat voor iemand die wat doe het zelven niet schuwt.
Bittorrent client aan de gang krijgen was een minutenkwestie, nzb ben ik nog niet helemaal uit. -edit- was een kwestie van via de webinterface op poort 8080 instellen en vooral herstarten
Samba werkte on the fly.

Ennuh ntfs ondersteuning.

In ieder geval een aanrader voor iemand die een alleskunner als mediaplayer wil.
Benieuwd of anderen dit apparaat gebruiken en of ze al ftp toegang tot de root hebben.
Telnet no problem: user root geen pwd.

Marc O.

Citaat van: razorx op 11-09-2010 00:13:45
...mediaplayer...

Heb nu sinds een jaartje een PCH C-200. Geweldig apparaat, alles in no-time up-and-running en een enorme userbase waar behoorlijk wat output (nieuwe software etc) uit komt.
...The Nile isn't just a river in Africa...

elmarconi

Ik heb de Emtech S800, met 1Tb, als hobby gekocht voor afgelopen kerst.
Grootste manco is de traagheid van de NAS. Maar als archief voor de kinderDVD's ideaal.
--
Autogas Inside . . .

JannesH

Voor mijn werk gebruik ik een aantal tablet pc's in de rugged uitvoering, dwz dat ze shockproof, waterdicht en sunlight readable zijn. Wij gebruiken ze in het veld voor service van camerasystemen en datainvoer, ze worden echter ook heel veel in de automotive industrie gebruikt voor diagnose-software etc, en dat is waarom ik het hier meldt.
Nieuw en gebruikt kosten die dingen in Europa tussen de 2500,- en 4500,- euro (laatste is de nieuwprijs), ik heb destijds in Amerika een aantal ex-demo's gekocht van de producent via een veiling en was uiteindelijk 1200,- per stuk kwijt (komt geen invoertax oid bij). Binnenkort komen er nog weer een aantal in de veiling en ik ga er voor mijn bedrijf nog een aantal aanschaffen, mocht iemand interesse hebben stuur dan even een pb'tje. (het gaat om DRS tablets en eventueel ook Xplore C3 tablets, pb voor de specsheets).

Voor de duidelijkheid - ik handel hier niet in, is puur en alleen een tip. Kan ze evt wel met een factuur leveren omdat ik ze op bedrijfsnaam importeer.

Misha

Omdat er hier nog wat Appelaanhangers zijn vroeg ik me af of er gratis alternatieven zijn voor iTunes ? Het gaat me dan alleen om het kunnen uitwisselen van muziek en foto/video op een normale en heldere manier.

Bij een Nokia bijvoorbeeld kun je gewoon via de verkenner muziek, foto en video heen en weer kopiëren, bij iTunes is dat allemaal wat anders.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Teddy81

)()()sT

Tja,

iTunes is ook niet mijn grootste vriend. Ik zou een verkennerstructuur met kopieren etc. heel wat prettiger vinden i.p.v. importeren in de iTunes bib, en afspeellijsten maken. Kun je dan ook eigenlijk submappen maken in zo'n speellijst?  :eusa_doh:

Ik heb bv. muziek op "D" staan... Als je echter die muziek importeert om op je iPod te zetten, dan zet ie de files ook weer ergens in C:\documents\muziek\iTunes etc.  ::)
Kun je dat aanpassen?

Dus Misha, ik heb geen antwoord voor je.... alleen maar vragen  ;D

pooh

ja Joost dat kun je aanpassen, ik zal thuis even opzoeken waar die instelling zit.

Ik vind Itunes dus prima om mee te werken. (maar submappen maken kan dan weer niet)

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

pooh

en van welke automotive company komen ze af dan?

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

Daf46

--> Bewerken -- > Voorkeuren --> tabblad: Geavanceerd : "Locatie map Itunes Media"

Als je dat aanpast en je laat "Map iTunes bijwerken" aangevinkt, dan worden al je bestanden in de nieuwe map geplaatst (en volgens de itunes logica georganiseerd)

Robster480

1997, 417 Nautic Blue Pearl S70R
1995, 318 Paris Blue 480 GT <Sold>
1994, 235 Red 480 S <Sold>

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 17-09-2010 13:49:56
Omdat er hier nog wat Appelaanhangers zijn vroeg ik me af of er gratis alternatieven zijn voor iTunes ? Het gaat me dan alleen om het kunnen uitwisselen van muziek en foto/video op een normale en heldere manier.

Bij een Nokia bijvoorbeeld kun je gewoon via de verkenner muziek, foto en video heen en weer kopiëren, bij iTunes is dat allemaal wat anders.

Spotify al geprobeerd?

Joeri

Citaat van: viking_in_shorts op 17-09-2010 15:23:13

Spotify al geprobeerd?
Ik gebruik altijd Winamp.  :)
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

FGG

Citaat van: Joeri op 17-09-2010 15:29:46
Ik gebruik altijd Winamp.  :)

Hier nog 1.

Overigens moet ik nog ervaren hoe iTunes gaat werken met ht uitwisselen maar ik denk dat ik gewoon de Finder ga gebruiken.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Marc O.

Tja, mocht je je Ubuntu nog aan de gang krijgen:
https://help.ubuntu.com/community/PortableDevices/iPhone
...The Nile isn't just a river in Africa...