Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

viking_in_shorts

Was niet erg moeilijk. Welke versie heb je?

haasje

Dat gaat makkelijk, hier staat in het kort hoe je het moet instellen voor outlook 2003, maar werkt in de meeste versies ongeveer hetzelfde.

Kingfisher

Volgens mij Outlook 2003, zal vanavond ff thuis kijken to be sure....

Joeri

Het linkje beschrijft het instellen van regels waarmee je geautomatiseerde acties, zoals verplaatsen van binnenkomende mail van afzender of account naar map blabla, kunt instellen. Dat kan ook, maar wil jij niet gewoon meerdere e-mail (pop) accounts configureren in Outlook?

Voorbeeldje voor Yahoo: http://support.microsoft.com/kb/296524/nl
Travel is the only thing you buy that makes you richer.

viking_in_shorts

Zorg er wel voor dat degene die de mailboxen open maakt daar ook de rechten voor heeft. Denk ook aan "sent items" en "can sent on behalf of" -> delegeren dus.

Wil je alleen de inbox zien:

# On the Tools menu, click Account Settings.
# On the E-mail tab, click the name of your account, and then click the Change icon.
# Click the More Settings button.
# Click the Advanced tab.
# Click Add to add an account to the Open the additional mailboxes
# Type the name for the user of account B, and then click OK three times.
# Click Next, click Finish, and then click Close.

<edit>

Volgens mij zit Haasje met de regels / rules beter    :eusa_shifty:   :eusa_whistle:

Kingfisher

Dank voor de info, maar even een samenvatting ter verduidelijking van het probleempje:

1. Betreft e-mail van mij en mijn vrouw, dus zij heeft dezelfde rechten als ik :eusa_shhh:
2. De e-mail accounts zijn allen reeds gekoppeld aan onze outlook, dus alle mail komt goed binnen in datzelfde Outlook
3. Alle mail van alle 4 accounts wordt nu automatisch in 1 Inbox gemikt, hetgeen uiterst onoverzichtelijk is.

Volgens mij zijn de tips die ik nu zo snel even lees, vooral voor het koppelen van de accounts, maar dat is dus al gelukt.

De issue is: wij willen alle inkomende mail van alle 4 e-mail accounts automatisch verdeeld hebben over 4 verschillende "inboxen". Zou dat dan met de "regels" van Haasje moeten kunnen?

viking_in_shorts

Dus:

I)
- Er zijn 4 mailadressen, maar ....
- Die komen binnen via 1 mail-adres
- Als die eenmaal binnen zijn, wil je ze op de client weer verplaatsen naar hun eigen inbox

Als dat het geval is:
II)
- 4 mappen maken (noem ze wat mij betreft inbox_1, inbox_2, etc.)
- De regels maken:
"Als to:mailadres_1@provider.com dan move: inbox_1"

Of .. is het zo dat outlook nu op 4 plaatsen kijkt of er nieuwe mail is en die allemaal in dezelfde inbox mikt?
Als ja: gebruik wederom deel II ;)

Als dit niet klopt zou je iets meer moeite moeten nemen om het uit te leggen :eusa_think:

Kingfisher

Citaat van: viking_in_shorts op 04-10-2010 16:43:30
Of .. is het zo dat outlook nu op 4 plaatsen kijkt of er nieuwe mail is en die allemaal in dezelfde inbox mikt?
Als ja: gebruik wederom deel II ;)

Inderdaad, dat is het ;)
Ik ga eens spelen met de gedane tips, kijken of het lukt!

francois

na veel tips bedank
het moederboard is stuk van mijn macbook >:(

kijken of we hem kunnen laten maken

gr

Emhavee

even ongegeneerd pluggen... vanaf heden te downloaden in de Appstore, de CARROS App!  :eusa_drool:

blauweroffel

Omdat dit een geweldig forum is (ja echt) heb ik wederom een niet volvo gerelateerde vraag (zie ook troep....)

Ik heb een HTC desire  :eusa_dance:
abbo met internetbundel (tele2)
maaaarrr

Ik kan wel mail ontvangen en versturen als ie via de wifi draadlos koppelt met mijn modem.
Maar dus niet via internet???
als ik nl wifi uitschakel geeft de tel aan dat de accountinstelling niet klopt en kan geen mail meer versturen, maar nog wel ontvangen???

schiet mij maar lek

BR

hvdmountain

Ik heb hetzelfde probleem met mijn HTC Touch HD  en Vodafone abonnement. Heb me erbij neergelegd om het met webmail te moeten stellen.

Kingfisher

Citaat van: haasje op 04-10-2010 12:28:36
Dat gaat makkelijk, hier staat in het kort hoe je het moet instellen voor outlook 2003, maar werkt in de meeste versies ongeveer hetzelfde.

Dank voor de tips, dit was precies wat ik nodig had om de boel werkend te krijgen.
Alles wordt nu van alle 4 adressen keurig automatisch in 4 aparte folders gedumpt!

Nogmaals dank  :eusa_clap:

haasje

Citaat van: Kingfisher op 05-10-2010 21:59:13
Citaat van: haasje op 04-10-2010 12:28:36

Dank voor de tips, dit was precies wat ik nodig had om de boel werkend te krijgen.
Alles wordt nu van alle 4 adressen keurig automatisch in 4 aparte folders gedumpt!

Nogmaals dank  :eusa_clap:

Graag gedaan. :)

FelixB

Hulp gevraagd: ebook cover creator.

Ik ga een ebook uitgeven en wil een mooie cover genereren en een mooi plaatje voor op mijn website.
Om voor 1x zo'n pakket aan te schaffen vind ik zonde, dus wie kan van mijn 2 plaatjes (front en rug) een mooie afbeelding maken?

Zie www.fbtips.nl
855R & C70 T5 cabrio automaat