Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

razorx

Citaat van: Marc O. op 16-10-2010 00:43:05
Citaat van: mevita op 16-10-2010 00:41:49
Vandaag laptopaanbieding bij de makro http://www.metro-mcc.nl/content/Items.asp?Menu_No=1373

Packard Bell? Zou ik aan voorbij lopen ;)
Ehh ja inderdaad, in middels het el cheapo merk van Acer.
Natuurlijk kan je met een exemplaar geluk hebben, maar dit merk is echt niet best.
Het gemene is dat de consument niet weet wat er in zit.

Er komen jaarlijks genoeg computers aan mij voorbij om een oordeel te geven. Ik heb het over meer dan duizend.
Het is heel simpel: Alle waar naar zijn geld, je koopt geen Mondeo voor de prijs van een Panda, laat staan een Volvo. ;)

OK denk je ik hoef alleen maar te internetten of een brief te typen. Dan kan het toch goedkoop?
Ja maar je zal dat wel merken.
In veel goedkope machines wordt op alles bezuinigd.
Bij voorbeeld de harddisk: In een goedkope machine zal een goedkope disk zitten.
Schrik niet: Als zo'n goedkope Seagate of Maxtor de garantieperiode haalt is het bijna een wonder.
Ik kom zo vaak dit soort ehh rotmachines van ontgoochelde klanten tegen.
Oh ja die foto's met emotionele waarde op die ralle disk. Is er een back-up?
Die klachtenbrief die toch echt bewaard moest worden?
Hoeveel kost het om zo'n machine met een gecrachde harddisk te herstellen en gegevens te redden?

Ik dram even door maar niet onbewust.
Als je een computer of laptop koopt geef je veel geld uit.
Kies dan liever voor een paar centen meer voor iets waar je het drie of vijf jaar mee uithoudt.

OK nu de merken:
-Acer heeft de afgelopen tijd even wat slechtere modellen gehad, het lijkt weer op orde te zijn. de 77xx serie is sowieso veilig
Na een lange periode van miskleunen lijkt dit merk weer haar oorspronkelijke kwaliteit te halen. Let wel op of je een machine voor privé  
gebruik koopt of een professionele. Vroeger waren de Travelmates de professionele exemplaren en de  Aspires voor privé. Hier zit geen duidelijk patroon meer in.
-HP altijd veilig
-Compaq: El cheapo merk van HP, je kan geluk hebben, zoals ik. Ik zou het echter niet aan een klant durven verkopen.
-Toshiba: Veel te duur maar goed
-Dell: Alleen de professionele lijn
-Samsung: Te kort ervaring mee, maakt een zeer verzorgde indruk ook intern.
-Asus: Wisselend, eerste netbooks waren goed, de rest: Matig.
-Fujitsu Siemens: Ehh RAL, zou je niet verwachten met de naam Siemens.
-Medion: In basis behoorlijk, maar je wil je garantie niet aflaten handelen door een groenteboer als de Aldi met onderbetaald personeel.
Overig: Liever niet, je wilt ook een prettige garantie afhandeling.

-Apple: Veel hardware uitval en voor dat bedrag kan ik wel een heel mooie Wintel laptop kopen.
Garantie afhandeling is voor het aanschafbedrag ronduit een schande te noemen.

:)

mevita

???als ik dit zo lees is het allemaal niks, welke zouden we dan moeten kopen,
gr mevita

)()()sT

HP of Toshiba ;D

Ik heb dus een Acer 7520 ui 2007. Al eens vaker wat irri probleempjes gedeeld hier.
Voorlopig loopt ie nog dus laat maar ff zo ;)
Nynke heeft al 4 jaar een Toshiba, nooit wat mis mee.

Trouwens Yits als ervaringsdeskundige: ik heb een externe HD van Seagate voor backup: gevaarlijk? Zo ja: wat beveel je aan wat die dingen betreft?

Marc O.

Met HP heb ik wisselende ervaringen. Enkele jaren geleden een HP gehad die na het eerste jaar, maar binnen 2 jaar, kapot ging. Moederbord. Was een kwaal, want er bestond zelfs een complete (Amerikaanse) website waar mensen zich meldden met soortgelijke problemen. Na een heel gevecht met HP heb ik uiteindelijk mijn geld terug gekregen. En nadat ik daar melding van had gemaakt op betreffende site kreeg ik 10tallen mails van mensen die me vroegen hoe ik dat voor elkaar had gekregen.

Daarna weer een HP laptop (ander model) gekocht en die doet het, nu zo'n 5 jaar later, nog steeds prima en heb ik onlangs aan vrouwlief gegeven omdat haar Acer het had begeven. Heb nu zelf een klein jaar een Asus K70IC. Prima ding ook, maar voelt minder solide dan die HP (is ook maar half zo zwaar).
...The Nile isn't just a river in Africa...

razorx

Citaat van: )()()sT op 16-10-2010 08:40:44
HP of Toshiba ;D

Ik heb dus een Acer 7520 ui 2007. Al eens vaker wat irri probleempjes gedeeld hier.
Voorlopig loopt ie nog dus laat maar ff zo ;)
Nynke heeft al 4 jaar een Toshiba, nooit wat mis mee.

Trouwens Yits als ervaringsdeskundige: ik heb een externe HD van Seagate voor backup: gevaarlijk? Zo ja: wat beveel je aan wat die dingen betreft?
Ja mijn postje lijkt in eerste instantie wat negatief. Het is gewoon heel goed opletten.

Wat goede disks betreft: Western Digital.
Neem niet de green serie maar de blue of black reeks.

Met de wat oudere 250GB en de 320GB modellen (ouder dan één jaar) van WD zijn overigens wat problemen geweest.
Inmiddels heeft WD die problemen verholpen.

Kingfisher

Punt is dat je in veel winkels (MM, BCC e.d.) vaak als eerste tegen Acers, PBells en Sony Vaio's aan loopt.

Aangezien ik geen Toshiba of HP wil ivm de prijs, zal je snel richting Acer, Samsung of Asus gaan denk ik? In dat geval ; tips?

razorx

Samsung moet zich met laptops nog bewijzen. Maar met de vele andere producten van dit merk hebben we gezien dat het een erg goed merk is.
Wat Acer betreft, ik heb de indruk dat ze de boel weer op orde hebben.

Helaas weet je de kwalitiet pas na drie á vijf na aankoop. ;)

Misha

Citaat van: Kingfisher op 17-10-2010 20:21:37
Punt is dat je in veel winkels (MM, BCC e.d.) vaak als eerste tegen Acers, PBells en Sony Vaio's aan loopt.

Aangezien ik geen Toshiba of HP wil ivm de prijs, zal je snel richting Acer, Samsung of Asus gaan denk ik? In dat geval ; tips?
Waarom niet een Dell dan ?
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Citaat van: Misha op 17-10-2010 20:35:24
Citaat van: Kingfisher op 17-10-2010 20:21:37

Waarom niet een Dell dan ?
Inderdaad ook niets mis mee. Neem alleen niet het goedkoopste.

Kingfisher

Die kan je toch alleen via internet aanschaffen?
Wat dan als er iets mee is? Ik ga dan liever direct naar een winkel terug, vandaar. Of is dat vooroordeel inmiddels achterhaald?

)()()sT

Wat sommige goederen aangaat vind ik dat niet nee ;)
Ik heb bv. sinds eind november vorig jaar een home cinemasetje van HK.
Dit weekend verhuisd, en nu doet de sub niks meer... Had hem vanmorgen al in de auto gezet om naar de winkel te gaan, maar net even getest bij een collega. Ding doet het dus toch, en zal er iets in de aansturing niet goed zitten in de reciever.
De hele zooi lever ik dus morgen af. Uiteraard kom je ook in een molen van opsturen, wachten, wachten en nog eens wachten, maar zelf opsturen naar het onbekende vind ik persoonlijk maar niks; mag de winkel lekker oplossen.

viking_in_shorts

Citaat van: Kingfisher op 18-10-2010 14:14:34
Wat dan als er iets mee is? Ik ga dan liever direct naar een winkel terug, vandaar. Of is dat vooroordeel inmiddels achterhaald?

Volgens mij ben je meestal gedwongen om eerst een service nummer te bellen om te kijken of ze het telefonisch op kunnen lossen. Wat dat betreft maakt het niet uit of hij uit de winkel komt of vanaf het internet ...

Hans Duiven

Mijzelf flink geërgerd aan een 'officiele 3 pc licentie' Webroot Internet Security Complete.

Alle 3 systemen zijn kneitertraag geworden (Windows 7 Home, Windows 7 Ultimate en nog een pc met Win XP)
Ze voldoen ruimschoots aan de gestelde minimale syteemeisen. Heb alle andere internetbeveiligings software voor installatie verwijderd.

Scans vinden geen rare toestanden, maar het is nu netsurfen met de handrem erop.. :eusa_wall:

Hans

llinssen

Citaat van: razorx op 16-10-2010 01:23:48
OK nu de merken:
-Acer
-HP
-Compaq
-Toshiba
-Dell
-Samsung
-Asus
-Fujitsu Siemens
-Medion

Overig: Liever niet, je wilt ook een prettige garantie afhandeling.

-Apple

Lenovo vergeten? Hoort toch niet in de overig categorie thuis als je het mij vraagt.
Meet zich zeker met Toshiba / HP.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Misha

Citaat van: Kingfisher op 18-10-2010 14:14:34
Ja, dat is enorm achterhaald.

Waar je bij de winkel dan het ding moet inladen, moet inleveren om te horen dat ze hem op zullen sturen en je drie weken later een lege PC terugkrijgt waar je een kale windows-installatie op kan terugkrijgen tegen 75 euro arbeidsloon bel je met Dell en staat er de volgende dag een monteur bij jou op de stoep die hm thuis repareert - als je daarvoor kiest, er is veel mogelijk.

Doe nu al 15 jaar Dell, zowel privé als zakelijk en juist de service is uitstekend, beter dan de winkel op de hoek.
Hoewel die je altijd zullen trachten te overtuigen dat het zo makkelijk is om terug te gaan naar de winkel.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het