Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Wij hebben zakelijk ook alles van Dell. Prima kwailiteit, storing wordt ter plekke verholpen en (maar da's denk ik dankzij de goede relatie die we met hen hebben) bij "dubieuze defecten" wordt niet al te moeilijk gedaan over garantie.
...The Nile isn't just a river in Africa...

llinssen

Hier ook Dell op het werk, met name desktops. Wat een lawaaibakken. Doen het wel goed. pro-line.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Kingfisher

Wij hadden ook altijd Dell laptops op het werk, nu Lenovo. Prima voor zakelijk, doet het altijd. Maar ik wil het niet prive.

Vandaag even met mijn echtgenote overlegd, en het budget gaat omhoog voor de laptop ;) Mevrouw wil dan echter wel een mooie (lees: witte) laptop  :eusa_shifty:
Zal eens een lijstje met wensen maken. Extra dure zaken als een gamers-videokaart heb ik al niet nodig, dat scheelt al aanzienlijk....

En iemand ervaring met Sony Vaio overigens?

Misha

Citaat van: Kingfisher op 18-10-2010 20:23:07

Jah.

Mooie machines, lastiger supportsite en drivers wat geen probleem hoeft te zijn, duur, kwalitatief goed en erg fijn scherm.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

Kingfisher

Okay, was een vraag omdat ik er niet veel over kon terugvinden.
Mijn vrouw is erg gecharmeerd van Sony of Dell, dus als ik de recenties hier zo lees, is dat geen slechte keuze....

We gaan eerst eens in die hoek zoeken dan. Oh ja, hij moet nog steeds "een kleurtje" hebben.... En liefst Wit....  :eusa_whistle:

confruo

Ah, Apple wit ? :D

viking_in_shorts

Citaat van: Misha op 18-10-2010 20:24:59
Citaat van: Kingfisher op 18-10-2010 20:23:07

Jah.

Mooie machines, lastiger supportsite en drivers wat geen probleem hoeft te zijn, duur, kwalitatief goed en erg fijn scherm.

Ik heb ooit (maar volgens mij had ik mn rijbewijs nog niet eens :eusa_shifty: ) begrepen dat Sony voor de zakelijke mark zeer slechte support heeft. Dit omdat het een consumer-bedrijf is die geen "business-support" groep heeft. Daarom - opsturen en over n week of 3 zien we wel wat er gebeurt. De meeste anderen bieden een support pack oid aan waarmee ze beloven binnen 24 uur op de stoep te staan. Niet dat ze de 24 uur halen, maar ze komen iig langs. Sony zal voor zover ik weet nooit een monteur langssturen. Maar hoe dat nu is ...
(en of dat belangrijk voor je is weet ik ook niet)

Reitse

Ik mag eindelijk 2 8-12 jaar oude computers vervangen voor nieuw spul. De beide beestjes hebben dapper hun best gedaan in het juryhok op Kardinge (lees: soort sauna met warm/koud effecten en wat vochtigheid). Maar hun tijd is nu voorbij.
Alleen, ik zie door alle hardwarebomen het bos niet meer. Terwijl mijn eisen simpel zijn. Het hoeven geen supersterke machines te zijn (een mySQL database van 10mb is tegenwoordig toch niet echt iets om nerveus van te worden), twee relatief gemakkelijke programma's om het kernproces van tijdwaarneming gaande te houden en wat compoortjes om alle externe hardware aan de gang te houden. Het moet alleen (erg!) stabiel zijn.

Uit eerdere postings heb ik al gelezen dat Western Digital de betere harddisks maakt, nu moet ik nog even weten wat de betere moederbord/CPU/geheugen combinatie is. En welke voeding tegenwoordig echt goed bekend staat.

Daf46

Citaat van: Reitse op 22-10-2010 09:02:55
Ik mag eindelijk 2 8-12 jaar oude computers vervangen voor nieuw spul. De beide beestjes hebben dapper hun best gedaan in het juryhok op Kardinge (lees: soort sauna met warm/koud effecten en wat vochtigheid). Maar hun tijd is nu voorbij.
Alleen, ik zie door alle hardwarebomen het bos niet meer. Terwijl mijn eisen simpel zijn. Het hoeven geen supersterke machines te zijn (een mySQL database van 10mb is tegenwoordig toch niet echt iets om nerveus van te worden), twee relatief gemakkelijke programma's om het kernproces van tijdwaarneming gaande te houden en wat compoortjes om alle externe hardware aan de gang te houden. Het moet alleen (erg!) stabiel zijn.

Uit eerdere postings heb ik al gelezen dat Western Digital de betere harddisks maakt, nu moet ik nog even weten wat de betere moederbord/CPU/geheugen combinatie is. En welke voeding tegenwoordig echt goed bekend staat.
Je zou je op dit advies kunnen baseren:
http://nl.hardware.info/pcadvies/642/instap-pc-oktober-2010

san

Zal mijn vraag hier maar even parkeren, wij hebben een Nintendo DSi gekocht voor onze jongen en nu wil ik daar spelletjes op gaan zetten of kant en klaar kopen, nu hoorde ik allerlei verhalen over kaarten die niet compatible zijn en daardoor je Nintendo het niet meer doet. Wat heb ik nu nodig,er zit iig niets bij geleverd.

FGG

Bij ons hebben ze alle drie een R4-kaart en dat werkt prima. Ze kunnen er een paar honderd spelletjes op kwijt. Bij 't R4-kaartje moet je nog wel een micro-SD kaartje kopen, maar vaak worden ze ook compleet aangeboden. Pas wel even op, er is verschil tussen de R4-kaartjes voor de DS en de DSi.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Reitse

Citaat van: Daf46 op 22-10-2010 09:39:26

Tnx! Bij AMD nog altijd even extra koeler in de behuizing bouwen vanwege de hitte-ontwikkeling?

Daf46

Citaat van: Reitse op 25-10-2010 07:33:10
Citaat van: Daf46 op 22-10-2010 09:39:26

Tnx! Bij AMD nog altijd even extra koeler in de behuizing bouwen vanwege de hitte-ontwikkeling?
Daar ben ik niet zo zeker van, ik weet niet of de pc kast uit dat advies al niet standaard een "case-fan" heeft, maar anders denk ik niet dat het nodig is.
Maar als het lokaal waarin ze staan niet bepaald koel te noemen is kan een extra fan geen kwad denk ik. Staan die pc'z continu aan of enkel tijdens wedstrijden ?

Reitse

1 staat continu aan, de ander alleen bij wedstrijden. Soms is het warm in het hok, soms ook koud. En dan staan ze ook nog redelijk dicht tegen een verwarming aan (zit ongeveer 30cm tussen).

elmarconi

Als er eentje constant aanstaat zou ik toch op zoek gaan naar een passief gekoeld ding.
Op termijn worden die cpu-koelers en GPU-koelers grote stofnesten.
Kijk hier maar eens: http://www.hpsindustrial.nl/minipcs/143/industrieel---fanless

--
Autogas Inside . . .