Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Citaat van: )()()sT op 15-02-2011 20:47:09
Indirecte computervraag, de aai-foon dus ;D

Sinds kort ben ik werkzaam voor een Belgische opdrachtgever en pendel ik dus op en neer de grens over.
Mijn iPhone staat op "automatisch netwerk kiezen" maar dat stomme ding springt dus nooit niet om als ik België in rij, en 's avonds als ik Nederland weer in scheur. Hij geeft nog liever "geen netwerk beschikbaar" aan als ik voor de voordeur sta, i.p.v. T mobile NL ::)

Herkent iemand dit?

Nee. Maar ik heb Vodafone, misschien dat dat wat uitmaakt?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Svenneh

Hoe staat de rest van je instellingen?

Ik heb 3g aan, mobiele data aan, maar dataroaming uit. Hij switched hier met T-Mobile wel gewoon.

Vulk

Gaat prima met mijn telefoon van 50 euro hier.

)()()sT

Citaat van: Vulk op 15-02-2011 21:24:25
Gaat prima met mijn telefoon van 50 euro hier.

Kijk, dat is een nuttige tip  :eusa_eh:

Vulk

Switcht hij in de andere richting wel?
Kan je proximus (of een ander BE netwerk) niet ergens bij de voorkeursnetwerken steken?

viking_in_shorts

Volgens mij is dat ergens via de simkaart te regelen. Heb je als bij je provider gekeken/erheen gebeld?

thuur

Waarom is WiFi zo brak op Win7?

Bij het aanmelden (uit Standby) probeert hij direct verbinding te maken maar mislukt. 2e poging is vaak pas na 30 seconden. Ook wil de verbinding spontaan wel eens wegvallen. Dat kan weken niet zo zijn of 6x op een paar uur gebeuren.

Energiebeheer en die flauwekul staat al allemaal uit. Eigenlijk heb ik de eerste 5 pagina's van Googlehits al geprobeerd zonder succes. Collega's en bekenden met een IT achtergrond kennen het probleem niet of krijgen het zelf ook niet opgelost. Het lijkt me echt iets enorm simpels, maar de enige die er nu simpel van is dat ben ik >:(

Tips?

Gr :eusa_wall:

V70geRwin

Citaat van: thuur op 22-02-2011 14:30:38

Bij het aanmelden (uit Standby) probeert hij direct verbinding te maken maar mislukt. 2e poging is vaak pas na 30 seconden. Ook wil de verbinding spontaan wel eens wegvallen. Dat kan weken niet zo zijn of 6x op een paar uur gebeuren.

Energiebeheer en die flauwekul staat al allemaal uit. Eigenlijk heb ik de eerste 5 pagina's van Googlehits al geprobeerd zonder succes. Collega's en bekenden met een IT achtergrond kennen het probleem niet of krijgen het zelf ook niet opgelost. Het lijkt me echt iets enorm simpels, maar de enige die er nu simpel van is dat ben ik >:(

Tips?

Laptop?
Losse kaart?
Driver?

Heb tijden lopen klooien met een driver die net niet goed was, juiste driver en voila...

viking_in_shorts

Is het wel het beheer van win7 en de netwerkkaart... Dingen als firewall en virusscanner al eens bekeken?

BOV

Citaat van: thuur op 22-02-2011 14:30:38

Tips?

Heb hier ook al vaker last van gehad.
Heb je ook af en toe dat ie gewoon niet met een router wil connecten, terwijl andere pc's of laptops dit wel doen?
I take pictures and build stuff...

Hans Duiven

Bijzonder.. ik heb een laptop waar zowel Windows 7 als Windows XP op zit en ik deel jullie ervaring niet.

Hans

razorx

Ik zou de laatste driver van de echte fabrikant nemen.
Geen poespas en beheerprogramma's mee installeren en het beheer door Win 7 laten doen.

Eventuele extra rommel achteraf verwijderen.
Uiteraard stoorbronnen in de omgeving uitsluiten. ;)

Je lieverd zend in het audio gebied uit dus die is het niet.

Marc O.

Toevallig een IBM/Lenovo laptop?
...The Nile isn't just a river in Africa...

Misha

Citaat van: Marc O. op 22-02-2011 18:51:24

Die zijn daar inderdaad gevoeliger voor ja, het zal de eerste niet zijn.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Misha op 22-02-2011 18:59:02
Citaat van: Marc O. op 22-02-2011 18:51:24

Die zijn daar inderdaad gevoeliger voor ja, het zal de eerste niet zijn.

Ja ja?

Ik heb nog nooit problemen gehad met mijn IBMmetjes en de vorige Lenovo op (jawel!) Vista ook niet. Dit is een Edge 15.

Gr :eusa_pray:

PS: firewall etc. is geen issue. Ik heb een losse firewall, aan de andere kant van de WiFi router (Linksys). Drivers zijn up to date, ook die via Lenovo Care.