Het ICT hoekje

Gestart door MJH, 03-09-2008 20:35:20

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

Hoe oud is die Linksys? Die van mij begaf het na een paar jaar op vergelijkbare manier. Alhoewel die laptop ook verdacht blijft. Je wilt niet weten hoeveel ellende ik op dat vlak heb gehad met Lenovo laptops bij mijn vorige werkgever.
...The Nile isn't just a river in Africa...

thuur

Citaat van: Marc O. op 22-02-2011 19:07:43
Hoe oud is die Linksys? Die van mij begaf het na een paar jaar op vergelijkbare manier. Alhoewel die laptop ook verdacht blijft. Je wilt niet weten hoeveel ellende ik op dat vlak heb gehad met Lenovo laptops bij mijn vorige werkgever.

Ik heb pas een nieuwe, 160N (kan dat?). Maar de vorige (wrt54g) gedroeg zich hetzelfde. Ik heb zelfs een tijdje Vista en Win7 naast elkaar gehad. De enige die telkens maar geen verbinding kreeg was de Win7. Overigens staat er op praktisch dezelfde plek een XPSP3 machine die nooit problemen heeft. Het moet echt aan Win7 liggen. Of de Lenovodriver uiteraard.

Ik heb uiteraard het meest beschikbare kanaal gebruikt.

Gr ???

Svenneh

Citaat van: thuur op 22-02-2011 14:30:38
Waarom is WiFi zo brak op Win7?

Bij het aanmelden (uit Standby) probeert hij direct verbinding te maken maar mislukt. 2e poging is vaak pas na 30 seconden. Ook wil de verbinding spontaan wel eens wegvallen. Dat kan weken niet zo zijn of 6x op een paar uur gebeuren.

Energiebeheer en die flauwekul staat al allemaal uit. Eigenlijk heb ik de eerste 5 pagina's van Googlehits al geprobeerd zonder succes. Collega's en bekenden met een IT achtergrond kennen het probleem niet of krijgen het zelf ook niet opgelost. Het lijkt me echt iets enorm simpels, maar de enige die er nu simpel van is dat ben ik >:(

Tips?

Gr :eusa_wall:
Citaat van: thuur op 22-02-2011 14:30:38
Waarom is WiFi zo brak op Win7?

Bij het aanmelden (uit Standby) probeert hij direct verbinding te maken maar mislukt. 2e poging is vaak pas na 30 seconden. Ook wil de verbinding spontaan wel eens wegvallen. Dat kan weken niet zo zijn of 6x op een paar uur gebeuren.

Energiebeheer en die flauwekul staat al allemaal uit. Eigenlijk heb ik de eerste 5 pagina's van Googlehits al geprobeerd zonder succes. Collega's en bekenden met een IT achtergrond kennen het probleem niet of krijgen het zelf ook niet opgelost. Het lijkt me echt iets enorm simpels, maar de enige die er nu simpel van is dat ben ik >:(

Tips?

Gr :eusa_wall:

Ik heb dat hier heeeel soms ook wel is. Wat ik dan doe is de modem / router even van het stroom afhalen en dan gaat het meestal weer een tijdje goed :).

rpakuypers

Wellicht eens een keer met het programma inSSIDer kijken welke verbindingen er nog meer op een zelfde kanaal in de buurt zijn ?

Groet,
Roger

Marc O.

Citaat van: rpakuypers op 22-02-2011 19:26:21
Wellicht eens een keer met het programma inSSIDer kijken welke verbindingen er nog meer op een zelfde kanaal in de buurt zijn ?

Groet,
Roger

Dan zouden de andere pc's er ook last van hebben.

rpakuypers

Citaat van: Marc O. op 22-02-2011 19:32:05
Citaat van: rpakuypers op 22-02-2011 19:26:21

Groet,
Roger

Dan zouden de andere pc's er ook last van hebben.

Ik las niet dat er meerdere apparaten waren. Ik heb het een keer gehad met een suffe Belkin acces-point gehad die constant door de buren weggedrukt werd en waar ik dan weer wel en dan geen verbinding kreeg .......

Groet,
Roger

thuur

Wat ik heb kunnen constateren: Alles helpt. Als ik de verbinding maar verbreek, dan herstelt het zichzelf. Het makkelijkst is de WiFi uitschakelen op de laptop. 2 seconden wachten, weer aanzetten en voila: verbinding binnen 5 seconden. Wat er op het moment van een verbroken verbinding te constateren is, is dat ik een bogus-IP adres heb. Het strookt totaal niet met de serie in mijn DHCP of rest van de apparaten in mijn netwerk. Het laat zich raden dat ik dan DNS en Workgroup problemen krijg. Het eerste merk ik het aan de RDP-sessie (die vrijwel continu openstaat met de "bureau-pc". Die reageert direct niet meer. Internet kan soms nog een paar seconden naijlen maar stopt ook vrij snel.

Gr :eusa_think:

joebar

Citaat van: Hans Duiven op 22-02-2011 17:56:02
Bijzonder.. ik heb een laptop waar zowel Windows 7 als Windows XP op zit en ik deel jullie ervaring niet.

Hans

heb hier 3 laptops draaien , 2x XP 1x win7 en een apart linux systeem, nooit problemen, met geen enkele

rpakuypers

Citaat van: thuur op 22-02-2011 19:37:51
Wat ik heb kunnen constateren: Alles helpt. Als ik de verbinding maar verbreek, dan herstelt het zichzelf. Het makkelijkst is de WiFi uitschakelen op de laptop. 2 seconden wachten, weer aanzetten en voila: verbinding binnen 5 seconden. Wat er op het moment van een verbroken verbinding te constateren is, is dat ik een bogus-IP adres heb. Het strookt totaal niet met de serie in mijn DHCP of rest van de apparaten in mijn netwerk. Het laat zich raden dat ik dan DNS en Workgroup problemen krijg. Het eerste merk ik het aan de RDP-sessie (die vrijwel continu openstaat met de "bureau-pc". Die reageert direct niet meer. Internet kan soms nog een paar seconden naijlen maar stopt ook vrij snel.

Bogus-IP is een 169.xxx.xx.xx adres ?

Groet,
Roger

razorx

Wat ook wel eens een onstabiele verbinding kan opleveren, is het niet goed werken van het beveiligings protocol.
Of beter gezegd de onderhandeling tussen je router en netcard daaromtrent loopt spaak.
Stel je router staat op WPA2 TKIP, en je netwerkkaart detecteert automatisch AES.

Handmatig instellen op WPA2 TKIP, om maar een voorbeeld te noemen, op je laptop wil dan helpen.
Of stel een ander protocol in op je router. en stel dat zelfde handmatig in op je laptop.
Ik kom dit helaas geregeld tegen.

Maar altijd de laatste drivers.

thuur

Citaat van: rpakuypers op 22-02-2011 19:39:57
Citaat van: thuur op 22-02-2011 19:37:51

Bogus-IP is een 169.xxx.xx.xx adres ?

Groet,
Roger

Nee. Adres gaat echt helemaal nergens over.

Citaat van: razorx op 22-02-2011 19:49:45
Wat ook wel eens een onstabiele verbinding kan opleveren, is het niet goed werken van het beveiligings protocol.
Of beter gezegd de onderhandeling tussen je router en netcard daaromtrent loopt spaak.
Stel je router staat op WPA2 TKIP, en je netwerkkaart detecteert automatisch AES.

Handmatig instellen op WPA2 TKIP, om maar een voorbeeld te noemen, op je laptop wil dan helpen.
Of stel een ander protocol in op je router. en stel dat zelfde handmatig in op je laptop.
Ik kom dit helaas geregeld tegen.

Maar altijd de laatste drivers.

Heb WPA2 TKIP idd. Ik moet sowieso de verbinding handmatig instellen want ik het geen SSID Broadcast. Al tien keer handmatig opgegeven, maar dat verandert niets.

Gr :-\

Marc O.

thuur

Citaat van: Marc O. op 22-02-2011 19:55:11
IPv6?

In die richting zat ik ook te denken, maar ik heb geen V6 verkeer over mijn netwerk. Mijn DHCP ondersteunt niet eens V6. Het adres wat ik bedoel is gewoon V4.

rpakuypers

Maar wat voor ip-adres krijg je dan ? Ik kreeg met mijn linuxbak en mijn Experiabox van KPN telkens een 10.100.100.XX ip-adres en kon er echt niet achter komen waarom dat was. Onder windows weer geen probleem. Een ander onverklaarbaar ip-adres zou inderdaad op versie 6 kunnen wijzen.

Groet,
Roger

Marc O.

Citaat van: rpakuypers op 22-02-2011 20:04:54
Maar wat voor ip-adres krijg je dan ? Ik kreeg met mijn linuxbak en mijn Experiabox van KPN telkens een 10.100.100.XX ip-adres en kon er echt niet achter komen waarom dat was. Onder windows weer geen probleem. Een ander onverklaarbaar ip-adres zou inderdaad op versie 6 kunnen wijzen.

Groet,
Roger

Is een intern ip adres van je pc (net als 127.x.x.x), waarschijnlijk op interface lo (loopback)? Heb je toch ergens in de configuratie iets niet goed staan.