damp uit ventillatieroosters

Gestart door antraciet, 03-09-2008 23:54:42

Vorige topic - Volgende topic

antraciet

Hallo

OP vakantie nog geen 60 km van huis kwam er ineens damp uit mn middelste ventillatieroosters Schrok me kapot dacht aan brand ADAC erbij Naar volvo gereden in Wesel uit laten lezen van storing Zij zeiden weerstand van aanjager kapot. Na aankomst in Frankrijk waarbij ondertussen na een half uur rijden de blower / airco het niet meer deed ff instructieboekje doorgelezen Blijkt dat nevel kan ontstaan. Weer terug in NL naar de Mazda airco bijgelvud zat maar de helft in Maar om een lang verhaal kort te maken de oranje lampjes van de eec knipperen 20 seconden na starten en de blower heb ik nog niet kunnen testen omdat ik bijna geen lange afstanden rij. Kent iemand dit probleem. Probleem is dus dat na half uur rijden de aanjager ermee stopt

Theostek

Het allereerst wat gedaan moet worden, is dat je de ecc uitleest welke foutcode er vermeld wordt.
Kan van alles zijn o.a de interieur sensoren.

De damp wat uit de roosters is gekomen, is ontstaan doordat zich rijp (ijs) op de verdamper heeft gevormd. Dit is het gevolg van een te weinig koudemiddel, antirijp thermistor defect (handmatig bediening), of andere oorzaak.
Als zich rijp op de verdamper afzet en er zit voldoende koudemiddel in het systeem, komt de verdampingsdruk lager te liggen dan de zuigdruk, bevriest de verdamper en wordt de compressor uit geschakeld.

Houdt het "Cool" airco is onze zorg en specialiteit.

antraciet

heb volvodealer even gebeld waarschijnlijk kachelweerstand zegt hij Kachelventillator is in 2007 vervangen.

Arjen