Wie kan advies geven: stoelschuim veranderen

Gestart door Fortissimo, 04-09-2008 13:46:01

Vorige topic - Volgende topic

Fortissimo

Mijn stoel is erg verzakt, en wil dus nieuw schuim plaatsen, heeft iemand advies, of heeft ervaring met dit euvel. Want ik kan wel een donorstoel gebruiken om dit schuim op mijn eigen stoel te plaatsen.

Heeft iemand eventueel zo'n stoel, voor een 850 uit 95, zitting moet alleen nog hard zijn.

groet
john

mehn

Er zijn verschillende modellen van dat schuim. Sowieso 4 varianten en minimaal 2 daarvan (misschien wel allemaal) zijn in verschillende uitvoeringen te krijgen.

Tip: koop niet de verkeerde.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Fortissimo

Dank je voor je tip.
Bij volvo rima hadden ze deze bekleding van de stoel nog niet meegemaakt, dus daarom opnieuw vullen.Hij is velours blauw. 3 vlakken op de stoelzitting en leuning, misschien dat dit helpt, een foto zal meer zeggen, doch zal trachten dit voor elkaar te krijgen.

mehn

Citaat van: Fortissimo op 04-09-2008 16:29:35
3 vlakken op de stoelzitting en leuning

Dat klinkt als Dakar of Mista ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Fortissimo

Helemaal top die foto's mu weet ik dat het baluw mistra pluche is.
dat is makkelijker zoeken, ik weet tenminste naar wat ik zoek.

Dank je

john

wepster

en ik weet dat ik een beige leer moet gaan zoeken in plaats van een wit of creme  :eusa_dance:

goed bezig maikel ;D ;D ;D

ovlov 058

En ik heb een passagiersstoel gevonden met de rugsteunverstelling aan de rechterkant, kan ik zo overzetten naar de chauffeurskant van mijn auto :eusa_dance: kleur grijs dakar pluche/leder

Ps:Waarom zit de rugstoelverstelling bij deze stoel anders ???

KMvrtr

Komt uit een Engelse auto?

Veel Volvo's uit Engeland worden hierheen gehaald voor demontage.

)()()sT

Citaat van: wepster op 04-09-2008 20:54:12
en ik weet dat ik een beige leer moet gaan zoeken in plaats van een wit of creme  :eusa_dance:

goed bezig maikel ;D ;D ;D

Dan staat er toch een setje te koop hier?
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,28314.0.html

Is er dan ook verschil in het schuim tussen de "3-delige zitting" en de stoel van een R?

8)

daytonawim

Citaat van: KMvrtr op 09-09-2008 08:55:55

Kijk maar eens op ebay wat de prijzen in Engeland zijn voor een X70 :-)))) is gewoon belachelijk,
ik het ook al eens overwogen.

KMvrtr

Citaat van: daytonawim op 09-09-2008 10:08:42
Citaat van: KMvrtr op 09-09-2008 08:55:55

En dan gewoon RHD gaan rijden in NL?
Of om zelf te slopen?

Kijk maar eens op ebay wat de prijzen in Engeland zijn voor een X70 :-)))) is gewoon belachelijk,
ik het ook al eens overwogen.

daytonawim

Slopen voor onderdelen.

Ik heb X70 T5 er R uitvoeringen gezien voor onder de 3000 euro, dat sloopt je er aan onderdelen echt wel af.

ovlov 058

Citaat van: ovlov 058 op 08-09-2008 20:40:13
En ik heb een passagiersstoel gevonden met de rugsteunverstelling aan de rechterkant, kan ik zo overzetten naar de chauffeurskant van mijn auto :eusa_dance: kleur grijs dakar pluche/leder

Ps:Waarom zit de rugstoelverstelling bij deze stoel anders ???

De rug- en lendesteunverstelling zat rechts, gordelvanger links.

Dus een opening in de bekleding moeten bijmaken voor de rugverstelling(andere zit tegen middenconsole)

Heeft een engelse 850 de lendesteunknop aan de buitenkant ?

Heb ook de stoelairbag verwijderd, is niet electrisch, werkt het met een eigen ontsteker ??? zal er maar niet te hard mee schudden ;D of achter een muurtje op kloppen 8)