bar slecht lopen op lpg

Gestart door beb, 04-09-2008 18:16:41

Vorige topic - Volgende topic

beb

Ik heb een lpg  g3 vialle verdamper systeem in mijn 855 ( bijna 4 ton gereden)liggen en deze deed het altijd zeer goed. Maar nadat ik 3 dagen op benzine heb gereden en vandaag weer gevuld met gas, terug schakelen op gas, en hevig stotteren van de auto. Op benzine niets aan de hand. Als ik al rijdend omschakel dan vallen de toeren terug, kan ik gaspedaal indrukken maar er gebeurd niets meer. Stationair doet ie het perfect 1000 toeren, maar als je dan gas geeft gaat de auto hevig bonken op 400 toeren.

Hebben jullie enig idee waar te beginnen met zoeken? En een fototje waar de stappenmotor van de verdamper zit? Las namelijk al dat dit een euvel kan zijn.

Auto is net door de apk gekomen met perfecte co uitstoot. Soms stinkt het wel eens naar LPG als ik de parkeergarage uitrijd, maar dat kan ook omdat de katalysator leeg is.

Hoop dat jullie mij eenpaar tips kunnen geven (vooral foto zal top zijn). Als ik er niet uit kom, gaat ie naar de gasboer.

beb

Gisteravond de zekeringen even nagelopen, alles nagekekeken en nu doet ie het niet meer op gas.

Starten en overschakelen op lpg geen probleem, maar dan loopt ie even op lpg en dan zakt het toerental naar 400 en gaat het lambdalampje branden.

Op benzine totaal geen mankementen.

Dus hebben jullie een idee?? Ik gok (zo lezend op forum) dat de verdamper na 3 ton overleden is.

BartusKN

Citaat van: beb op 05-09-2008 08:05:53
Gisteravond de zekeringen even nagelopen, alles nagekekeken en nu doet ie het niet meer op gas.

Starten en overschakelen op lpg geen probleem, maar dan loopt ie even op lpg en dan zakt het toerental naar 400 en gaat het lambdalampje branden.

Op benzine totaal geen mankementen.

Dus hebben jullie een idee?? Ik gok (zo lezend op forum) dat de verdamper na 3 ton overleden is.

denk meer een "druk"-probleem. domme vraag gastank zit wel vol ? misschien eens storingen uitlezen ?

GeertG

Hoe lang zat de benzine er al in ?
Het zou zomaar kunnen zijn dat de injectoren vervuild zijn geraakt door verouderde benzine. Lijkt ten minste op wat ik een jaartje geleden heb gehad. Een flesje injectorreiniger en nog eens een flink stuk op verse benzine (en wellicht nog eens herhalen) kunnen het wellicht verhelpen. Nu ook af en toe wat haperingen maar dan helpt de bovenstaande 'procedure' weer.

Maar het ook inderdaad de verdamper kunnen zijn. Zelf gelukkig nog geen ervaring mee en weet dus ook niet hoe gemakkelijk te checken (buiten de gasboer dan).

Succes !
LPG voorkomt hoge reparatiekosten !
(wijlen 855 2.5i-10v, Vialle G3)
(wijlen NBP V70R LPi)

beb

Hoe zijn de storingscodes uit te lezen bij een vialle G3 verdamper installatie?

Ik debk niet aan een vervuiling, dit omdat ie dan op benzine ook iets minder moet lopen (toch??) Maar ik gok dat deze er een paar maanden inzat, daarom weer eens op benzine gereden.

GeertG

Citaat van: beb op 05-09-2008 12:35:38
Hoe zijn de storingscodes uit te lezen bij een vialle G3 verdamper installatie?

Geen idee.
Storingscodes van auto zelf is genoeg over geschreven.

Citeer
Ik debk niet aan een vervuiling, dit omdat ie dan op benzine ook iets minder moet lopen (toch??) Maar ik gok dat deze er een paar maanden inzat, daarom weer eens op benzine gereden.

Paar maanden is volgens mij wel oud  8)
Bij mij onder zelfde omstandigheden geen probleem op benzine, wel op LPG.
Flesje injectorreiniger kost bij tankstation een tientje. Misschien toch proberen  ::)
(wijlen NBP V70R LPi)

elmarconi

Citaat van: GeertG op 05-09-2008 10:53:11
Hoe lang zat de benzine er al in ?
Het zou zomaar kunnen zijn dat de injectoren vervuild zijn geraakt door verouderde benzine.

Citaat van: beb op 04-09-2008 18:16:41Op benzine niets aan de hand.

???

Klinkt als brandstofgebrek. Gebrek aan LPG bedoel ik dus!
Verdamper kaduuk of solenoid overleden. Even zoeken...
--
Autogas Inside . . .

beb

Ik heb al eens geprobeerd de codes uit t elezen met laptop en volfcr via obdII stekker (centenbak) maar dan krijg je dus niet de storingen van het motormanagment. Maar hier is ook al genoeg over geschreven.

Ik gooi vandaag zo een flesje reiniger erin en dan proberen we binnenkort nog wel weer de lpg installatie.

Ik zal van het weekend of volgende week ook eens langs de lpgboer rijden wat zijn bevindingen zullen zijn.

Ik dacht namelijk hetzelfde wat GeertG meldde. Gewoon een tekort/teveel lpg in het blok. Dus of de stappenmotor of verdamper. De verdamper zit onder de accu, zit dan de stappenmotor ook onder de accu?? Kannamelijk niet bedenken waar deze zit en hoe deze eruit ziet. Iemand een foto hiervan?

GeertG

In dit topic staat ook een soort gelijk probleem met foto's.
Ik heb dus ook overwogen om die bewuste stappenkotor te vervangen maar uiteindleijk is het nog steeds niet gebeurd en rij ik nog gewoon op LPG rond....

Wel een rare plaats waar de verdamper zit.  ::)  Bij mij zit ie achterin de motorruimte.
(wijlen NBP V70R LPi)

elmarconi

Citaat van: beb op 05-09-2008 14:47:55
Ik heb al eens geprobeerd de codes uit t elezen met laptop en volfcr via obdII stekker (centenbak) maar dan krijg je dus niet de storingen van het motormanagment. Maar hier is ook al genoeg over geschreven.

Ik gooi vandaag zo een flesje reiniger erin en dan proberen we binnenkort nog wel weer de lpg installatie.

Ik zal van het weekend of volgende week ook eens langs de lpgboer rijden wat zijn bevindingen zullen zijn.

Ik dacht namelijk hetzelfde wat GeertG meldde. Gewoon een tekort/teveel lpg in het blok. Dus of de stappenmotor of verdamper. De verdamper zit onder de accu, zit dan de stappenmotor ook onder de accu?? Kannamelijk niet bedenken waar deze zit en hoe deze eruit ziet. Iemand een foto hiervan?

Uitlezen kan met knippercodes. Ook even zoeken.
Die injectorreiniger is nooit verkeerd voor je benzine-injectoren maar zal je LPG problemen niet oplossen.
Op of in de buurt v/d verdamper. Een ding met een stekker eraan. Maak anders eens een paar foto's onder de kap en plaats ze (de clickable thumbs) hier!

--
Autogas Inside . . .

Freakybaby

Citaat van: beb op 05-09-2008 14:47:55

Daar zit ie bij mij ook. Stappenmotor zit bovenop de verdamper en ziet er zo uit:
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

GeertG

pompidompidom...............  :eusa_think:
(wijlen NBP V70R LPi)

elmarconi

Citaat van: GeertG op 12-09-2008 15:18:08
pompidompidom...............  :eusa_think:

Laatst actief:     08-09-2008 15:38:49
--
Autogas Inside . . .

beb

Sorry heren, ik ben nu lekker aan het rondrijden op benzine, was alleen vergeten wat een inmens hoge benzineprijzen er hier zijn....

Door tijdgebrek (net papa) ben ik nog niet aan een diagnose toegekomen...

Verhaal wordt vervolgd....

Bassie

Citaat van: beb op 17-09-2008 12:24:03
Sorry heren, ik ben nu lekker aan het rondrijden op benzine, was alleen vergeten wat een inmens hoge benzineprijzen er hier zijn....

Door tijdgebrek (net papa) ben ik nog niet aan een diagnose toegekomen...

Verhaal wordt vervolgd....

Nog gefeliciteerd met je vaderschap!
Heb zelf een S70 die dezelfde klacht had die jij omschrijft!
Bij mij was het de gastank zelf!! Schijnt een pomp in te zitten en die was defect...

Succes i.i.g.

Bas.