Groeten uit Wassenaar..

Gestart door Johann, 07-09-2003 23:59:53

Vorige topic - Volgende topic

Johann

Dat een KW kit hard is is tot daar aan toe.
Als ie plotseling comfortabel gaat worden moet je oppassen...

Ik denk dat ik wel weet waar ie ongeveer de geest gaf.. ;D

Bij het blauwe pijltje...

Blackstone

is dit nu de actieve vering uit je V70 of je 850 :-X

micdee

Dat heet flink balen, maar uhm weet je nog wie er allemaal heeft staan duwen op je auto aan die kant?? ;)
:-X

Blackstone

Johann, is het slechts ::) de schotel die gebroken is, of is een deel van je carosserie gescheurd?

Reitse

Hmmm... daar wordt je niet vrolijker van... productiefoutje?

ed

Lijkt me erg vervelend als je net lekker in een bocht hangt terwijl dit gebeurt!
Geen verdere schade?
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

Johann

Citaat van: blackstone op 08-09-2003 03:19:02
Johann, is het slechts ::) de schotel die gebroken is, of is een deel van je carosserie gescheurd?

Het schokbreker montage schoteltje is uit het rubber gescheurd.
Ik heb gelukkig nog twee nieuwe rubbers liggen van een V70, misschien dat deze ook iets beter van kwaliteit zijn.

Ik wil iedereen en vooral diegenen met Koni of andere sport schokbrekers adviseren om deze montage rubbers even te checken.
Mijn auto heeft bijna 290d km gedaan en de rubbers zijn nog orgineel voor zover ik weet.

Serge

leuke foto.. des te leuker dat je het nog kan navertellen :D

Ik heb hier ergens nog een setje silent blocks liggen voor een 850
Bij mijn wissel naar Koni heb ik ze vervangen, hoewel ze nog in een goede staat bleken te zijn.

De achterste Koni's instellen was nog nooit zo makkelijk  :P
W h e n   i n   d o u b t,   t e l l   t h e   t r u t h.  (Mark Twain)

Pim_V70T5

Op die plaats heeft een jaar of drie geleden een politieman in een dienstmercedes c klasse zich hartstikke dood gereden. Dat is nog een hele rel geweest zou aan de auto liggen (Marco Bakker achtig verhaal) werd gefluisterd.
sneller dan een nieuwe V70R

Johann

Het lijkt er op dat het ouderdoms slijtage is..
De gevulcaniseerde laag heeft waarschijnlijk door roestvorming losgelaten.

denkweb

'spontaan'

;D spul kan ook nergens meer tegen he!

BenC70ES

K weet zeker twee gevallen bij een BMW (E36) waarbij gewoon het chassis was gescheurd bovenaan de veerpoot!  :o

Wel ook met harde sportdempers en harde rijstijl... (en op Belgische wegen ;) )

Citaat van: Jeremy Clarckson
It's the fuel of Satan man!!!!!

Johann

Ik heb inmiddels via Swedespeed reaktie gehad van KW Amerika.
Mailtje met high res foto's gestuurd en hun zouden zorgen dat het in Duitsland terecht komt.

Ik heb beide rubbers vervangen en het andere rubber bekeken en die heeft al dezelfde symptomen.
Het rubber is gaan inscheuren onder de kraag aan de bovenkant en roestvorming heeft de aanhechting van rubber aan de metalen "cup" doen loslaten.

Het zal toch wel het resultaat zijn van de inrij periode van 287d+ kilometers.. ;D

De reden dat de auto zich verder goed hield, ook op hogere snelheden, was omdat hij bijna op de bumpstops zit welke ook als een soort schokbreker fungeren.

De KW schokbrekers zijn aanmerkelijk korter dan de de standaard schokbrekers.

Ramon

Johann,

Ik had hetzelfde probleem na montage van de Bilsteinset.

Bleek dat mijn sloop T5 nivomats had
(helaas eentje krom door het "tikkie")

De schotels die onder de T5 met nivomats zitten, zijn dikker en steviger dan de standaard versies.

Die heb ik dus gemonteerd....

Ramon ;D
Ramon zegt : HUBRAUM statt spoiler !