temperatuur schakeling uitschakelen

Gestart door joebar, 06-09-2008 15:52:30

Vorige topic - Volgende topic

joebar

Heren geleerden....
Ik heb eeb Italiaanse 850 met renzo landi installatie, en heb het volgende probleem....
Ik heb dus een benzine startsysteem, en normaal moet/mag (is mij verteld) de auto pas overschakelen als het koelwater boven een bepaalde temperatuur is....
Dus nu rijd ik al een jaar als volgt...
's Morgens auto via de schakelaar op benzine zetten, dan auto starten en als hij leven geeft op de temperatuurmeter, schakelen naar LPG, een keer gas geven, enhij schakelt over....
Doe ik dat met (te) koude motor, dan schakelt hij over, maar slaat direct af .....
Is dit op te lossen ( en millieuverkrachter als ik ben) dat dit niet goed zou zijn voor het millie is mij om het even, RDW wil mij ook geen G3 geven op deze geregelde installatie omdat er geen typegoedkeuring is afgegeven.

Freakybaby

Dat er geen typekeuring afgegeven is kun je weinig aan doen. Dat doet volvo nu eenmaal niet. Is hetzelfde als dat je een '92er officieel niet op G3 kunt krijgen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

joebar

Citaat van: Freakybaby op 06-09-2008 15:56:01
Dat er geen typekeuring afgegeven is kun je weinig aan doen. Dat doet volvo nu eenmaal niet. Is hetzelfde als dat je een '92er officieel niet op G3 kunt krijgen.

Volgens mij doet de LPG fabrikant dat, die vragen per type een goedkeuring aan, en RDW honoreerd dat ( allemaal natuurlijk tegen de nodige duiten)  en als ze er voor het type/merk geen brood in zien, ontwikkelen ze die niet daarvoor...
Maw voor een DB9 kun je dus geen G3 krijgen

mehn

Citaat van: joebar op 06-09-2008 18:49:14
Volgens mij doet de LPG fabrikant dat, die vragen per type een goedkeuring aan

Dat is voor de installatie. Voor de auto moet dat echter ook geregeld worden en dat doet Volvo niet.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

razorx

Citaat van: joebar op 06-09-2008 15:52:30
Heren geleerden....
Ik heb eeb Italiaanse 850 met renzo landi installatie, en heb het volgende probleem....
Ik heb dus een benzine startsysteem, en normaal moet/mag (is mij verteld) de auto pas overschakelen als het koelwater boven een bepaalde temperatuur is....
's Morgens auto via de schakelaar op benzine zetten, dan auto starten en als hij leven geeft op de temperatuurmeter, schakelen naar LPG, een keer gas geven, enhij schakelt over....
Doe ik dat met (te) koude motor, dan schakelt hij over, maar slaat direct af .....
Is dit op te lossen ( en millieuverkrachter als ik ben) dat dit niet goed zou zijn voor het millie is mij om het even, RDW wil mij ook geen G3 geven op deze geregelde installatie omdat er geen typegoedkeuring is afgegeven.

Dit kan ook een andere oorzaak hebben: Als één van de koelwaterslangen naar je verdamper boven het hoogste punt van je radiator komt heb je kans op luchtbellen. Deze zullen voor bevriezing in je verdamper zorgen.

Nu het antwoord op je vraag: Volgens mij is een veel toegepaste truuk het inkorten van het pikkie van je thermostaat.
Zou even op aanpassen thermostaat en lpg googelen.

Succes, Yits.

joebar

Citaat van: razorx op 06-09-2008 21:34:56
Citaat van: joebar op 06-09-2008 15:52:30
Heren geleerden....

Dit kan ook een andere oorzaak hebben: Als één van de koelwaterslangen naar je verdamper boven het hoogste punt van je radiator komt heb je kans op luchtbellen. Deze zullen voor bevriezing in je verdamper zorgen.

Nu het antwoord op je vraag: Volgens mij is een veel toegepaste truuk het inkorten van het pikkie van je thermostaat.
Zou even op aanpassen thermostaat en lpg googelen.

Succes, Yits.

Ik weet wel hoe het voelt als je verdamper bevriest, maar dat is het niet, bij overschakelen met koude motor, zie je het lampje van benzine op de schakelaar uitgaan, en dan valt de motor direct stil, dus alsof de gastoevoer direct wordt uitgeschakeld, of liever gezegd helemaal niet inkomt...
is volgens mij iets in de schakeling o.i.d.

joebar

dit haal ik van internet

. Er zijn veel functies om te programmeren, zoals: sturen van 3 tot 8 gas inspuiters sequentieel of volledige groep, uitlezen van alle types TPS en lambda sondes, mogelijkheid tot kiezen motor toerental voor benzine-gas schakelen, temperatuur schakelen, instellen afslag en te hoog toerental.

en dit
Als de Astra gestart wordt en de temperatuur van de koelvloeistof nog geen 30° bedraagt vertrekt hij op benzine. Wanneer de hele zaak op temperatuur komt schakelt hij automatisch over op gas.

alfredgeel

er bestaan heel eenvoudige temperatuurschakelaars.
Van zodra de temperatuur boven een bepaalde temperatuur komt schakelt de switch de spanning door en kan je omschakelen naar LPG.

volgens mij heeft OMVL daar een standaard kitje voor.