Blijven hangen in toeren!!!

Gestart door Richard850, 06-09-2008 22:23:35

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Richard850

Waar ik mij de laatste tijd aldoor meer aan ga storen is dat het toerental blijft hangen bij het intrappen van de koppeling....

Iemand ervaring met dit zelfde???

t5karel

Komt vrij veel voor bij onze wagens.Gasklep schoonmaken wil wel eens helpen.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Richard850

Toen ik de carterventilatie vervangen heb, en het spruitstuk eraf had, heb ik ook het hele gasklephuis erafgehaald, en schoon gemaakt, nieuw pakkinkje ertussen...

t5karel

Tja,de mijne doet het ook nog steeds.
Al 4 jaar ;D.
Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

Richard850


volvoc70T5

die van mij deed het ook..
maar toen ik destijds mijn CBV om had gewisseld voor een BOV was het weg en zakt hij altijd meteen in toeren en blijft niet meer hangen..

Richard850


volvoc70T5

Ja, CBV = intern afblaas valve die bij ontkoppelen de turbodruk terugblaast het systeem in en met de BOV = Blowoff Valve terug naar de atmosfeer..

geld alleen als je turbo hebt..

Richard850

Ow sow, wou al zeggen... Maare, ik heb geen turbo:P

volvoc70T5

Ah:-P dan ligt het ergens anders ;)

Richard850

Toch bedankt voor je reactie!!

Bigdennis

Ik heb het zelfde probleem. :'(

Dus als jullie de oplossing weten dan hoor ik het graag :P ;D

Ludo

Citaat van: Richard850 op 06-09-2008 22:23:35
Iemand ervaring met dit zelfde???

volgens mij niet.
ik vind maar 38 topics over hetzelfde....   ;D

Richard850

Citaat van: Ludo op 07-09-2008 00:03:44
Citaat van: Richard850 op 06-09-2008 22:23:35
Iemand ervaring met dit zelfde???

volgens mij niet.
ik vind maar 38 topics over hetzelfde....   ;D


Ik heb ook gezocht maar nergens staat de oplossing:P En die zoek ik:P

Ludo

Citaat van: Richard850 op 07-09-2008 11:16:25
Ik heb ook gezocht

dan heb je vast ook dit gelezen:

Citeeris al veel over geschreven, maar nooit een oplossing...
schijnt te maken hebben met de (trage) kloksnelheid van de ECU.

Citeer
Zit in de ecu. Alle handgeschakelde T5's, T-5R en R'en hebben dit. Het wendt wel.
Heeft te maken met de kloksnelheid van de Motronic.
De gasklep gaat ook echt wel gewoon dicht hoor.
Maar de ecu reageert gewoon (te) traag.


en nog eentje voor volvoc70T5

Citeer
CiteerZorgt de BOV voor het blijven "hangen" van het toerental bij schakelen ???  En is aan dit specifieke effect iets te doen.  Maw hoe krijg ik voor elkaar dat ie sneller in toeren zakt bij gas loslaten?

Nee, heeft niets met het blijven 'hangen' van het gas te maken. Dit specifieke effect kennen alle handgeschakelde T5 en R-versies. Heeft volgens mij iets te maken met de snelheid (of eigenlijk meer de traagheid) waarop de Bosch M4.3 en M4.4 alle gegevens kunnen verwerken, en dat heeft weer te maken met de frequentie waarop de ecu werkt....  ??? Het heeft er NIET mee te maken dat de turbo dan weer na het schakelen lekker oppakt, de BOV zorgt er immers voor de deze redelijk op toeren blijft door de overdruk af te blazen.