Tankklep vergrendeld wel automatisch maar ontgrendeld niet

Gestart door jwstoop, 07-09-2008 20:48:38

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

jwstoop

Ik zit met het volgende probleem: mijn tankklep vergrendeld wel met de CV, maar ontgrendelt niet. Het gaat mijns inziens dus niet om de zekering danwel het motortje. Iemand tips?

-D©©©L-

motortje wordt gelijk met het slot van de kofferbak gestuurd (staan parallel, alle 850 versie). Kofferbak slot doet het wel ?
Welk type wagen en bouwjaar praten we eigenlijk over ?

jwstoop

850 2.5 20v sedan 08-1995. koffer werkt wel volgens mij.

Jeroentjuh

Wordt het motortje wel aangestuurd tijdens het ontgrendelen?

jwstoop


Richard850

Er loopt een metalen stangetje van het motortje naar de sluiting van de tankklep, dat stangetje zit halverwege in een plastich houdertje, waarschijnlijk is die daaruit geschoten, was bij mij ook het geval....

volvogeo

#6
Hallo,

Heb toevallig vandaag hetzelfde gehad, wilde tanken en het klepje was nog vergrendeld. Met de noodontgrendeling toch kunnen tanken natuurlijk. Vergrendeling ging wel "dicht" maar niet meer open. Heb de rechter binnenbekleding losgemaakt en het vergrendelmechaniek eruit gehaald (2 schroeven naast de tankdop en één schroef aan de binnenkant). Heb het mechaniek open geschroefd en het motortje (Mabuchi) eruit gehaald. Dit was voor mij een oude bekende, zaten vroeger ook in m'n 1:24 racewagens! Twee lipjes met een kleine schroevendraaier naar buiten buigen en je kunt de hele motor uit elkaar halen. Ook de koolborsteltjes zitten netjes op een blokje gemonteerd en kunnen eruit geschoven worden. Eerst het geheel met wasbenzine schoongemaakt en daarna de collector met een strookje waterproof "800" mooi blank gemaakt (rotor met de hand ronddraaien) en daarna nogmaals met wasbenzine gereinigd en droog geblazen. Alle insteekcontacten goed schoongemaakt en het geheel weer in elkaar gezet (van buitenaf druppeltje olie op de lagertjes!). Het is wat gepriegel maar wel goed te doen en ....... het resultaat is super. Motortje was veel krachtiger en stuurt de boel weer goed open en dicht. Bij dit klusje heb ik een goed vergrootglas gebruikt en dat maakt heel veel zichtbaar. De oorzaak was dus gewoon een sterk vervuilde collector door weersinvloeden etc.
Heb ook voor de zekerheid de vergrendeling van de achterklep eruit gehaald (weigerde heel soms), ook hier was het 't zelfde verhaal (zelfde motortje ook!).

Hoop dat je er iets mee kunt! Succes!

Groeten,
volvogeo
Groet,
volvogeo

jwstoop

Zo dat noem ik nog eens een antwoord! Bedankt, ga kijken of het zo lukt.

Groet,
jwstoop