Probleem...Kan alarm niet meer uitschakelen

Gestart door onnaj, 08-09-2008 19:21:22

Vorige topic - Volgende topic

onnaj

Ik heb het volgende probleem..

Ik heb onlangs een AB gekocht voor mijn 850 uit 1996 met een Volvo Guard II alarm. Het inregelen was meteen geregeld alleen ik merkte dat de knop de laatste tijd steeds slechter begon te reageren. Ik dacht de batterijtjes zijn niet meer zo jofel, maar na nu net klaar te zijn met overwerken, krijg ik het alarm er niet meer af. De AB piept wel gewoon 1x bij het indrukken...heb al nieuwe batterijen gehaald maar ook dat helpt niet :(.

Ik sta nu dus nog steeds op t werk en kom niet weg. Kan de portieren wel openen met de sleutel maar daarmee is het alarm er niet mee af.

Waar kan dit aanliggen..hopelijk heeft iemand snel een oplossing en kan ik lekker naar huis.

Ludo

onnaj

deze zit neem ik aan gewoon onder de motorkap?

Kan ik hem daarna terugzetten en de AB opnieuw programmeren misschien?

Bedankt voor je snelle reactie...

Ludo

ja onder de kap in de rechter bovenhoek.
heb je geen 2é afstandsbediening?, anders probeer die eerst eens.

onnaj

Ik heb helaas maar 1 afstandsbediening...er zat helemaal niets bij de oude behalve een heel kort boekje van het alarm en een zwart pennetje waarmee ik volgens mij de gevoeligheid van de sensor in kan stellen.

EDIT: In het boekje staat dat ik het alarm erop moet laten springen door het portier te openen en binnen 30 sec starten, alleen omdat ik (tenminste denk ik dat het daardoor is) de zekering eruit heb getrokken werkt dit meer. Het alarm stopt nu niet meer. Enige optie is weer de zekering te verwijderen, maar er zal toch ook wel een andere oplossing zijn???

onnaj

niemand die weet hoe het alarm te restten behalve de dealer? Ik rijd nu al 2 dagen en zonder alarm en zonder cv en binnenverlichting. Zodra zekering 6 erin gaat doet t weer pijn aan de oren.

Naar de dealer kan wel maar de monteurs zijn er maar tot kwart voor 5 en ik kan op t moment geen vrij krijgen omdat ik even alleen op kantoor zit :(.

Hopelijk heeft iemand DE oplossing.

thuur

onnaj

Die kan ik niet uitlezen (tenminste denk ik), de auto is ODBII :(

thuur

De dealer moet je alarm kunnen uitlezen.

Gr ;)

onnaj

Nou ik net dus nog maar eens gebeld met de dealer en het alarm schijnt niet uitgelezen te kunnen worden?

Enige oplossing was een nieuwe kastje van een paar honderd euro??? Kan toch niet zo zijn dat als mijn alarm niet meer werkt ik dit perse moet maken om mijn centrale vergrendeling te behouden?

Philip850

Nee als het goed is kun je ook een override relais plaatsen waardoor de alarmfunctie vervalt en de cv wel gewoon werkt. Ik geloof dat dit werd geleverd als setje inclusief ab's. Je kunt ook proberen je alarm eens een hard reset te geven, door de zekering terug te doen, het alarm af te laten gaan en een accupool los te gooien. De backupbatterij is 9 van de 10 keer overleden namelijk en zodoende zal het kastje zonder stroom komen te staan en zichzelf wellicht weer resetten bij het opnieuw aansluiten van de accupool.

Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

onnaj

CiteerDe backupbatterij is 9 van de 10 keer overleden namelijk en zodoende zal het kastje zonder stroom komen te staan en zichzelf wellicht weer resetten bij het opnieuw aansluiten van de accupool.

gisteren eventjes geprobeerd ma helaas ik ben 1 van de 10 :(.

Vant weekend nog maar eens even proberen met een uurtje of 8-9 de stroom eraf laten.

onnaj

heb de auto een nachtje met de accupolen los laten staan maar helaas, zodra ik de accupolen vast zet begint dat o zo vriendelijke rode ledje meteen weer te branden.

Vind t toch raar dat Volvo een origineel Volvo alarm niet kan resetten....

Ludo

Citaat van: onnaj op 22-09-2008 15:25:44
Nou ik net dus nog maar eens gebeld met de dealer en het alarm schijnt niet uitgelezen te kunnen worden?

Citaat van: onnaj op 05-10-2008 11:15:07
Vind t toch raar dat Volvo een origineel Volvo alarm niet kan resetten....

een bereidwillige dealer opzoeken?.

onnaj

ik ben nu maar eens langs de Volvo dealer Rutten gereden en hij heeft alles nagezocht en er blijkt een tool zijn om uit te lezen en te resetten. Deze is volgende week bij hen op de zaak.

Een nieuwe relais incl ontvanger kost EUR 120,- dus viel me nog mee.

Hopelijk volgende week dus weer een werkend alarm!