V70 R ex AWD update

Gestart door Nunki, 08-09-2008 19:23:28

Vorige topic - Volgende topic

JoostG

Citaat van: )()()sT op 08-09-2008 20:18:02
Joost!

Geweldig! Joost nummer 3 met een V70R :)
Schiet maar op met die foto's  :evil: ;D

Het moet niet gekker worden hoor.

gr Joost
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

Turbobiker

Citaat van: BOV op 10-03-2009 14:00:32
Citaat van: Turbobiker op 10-03-2009 13:01:19
Citaat van: reneetje op 10-03-2009 12:47:35
Juist als geen racer wilt maar een wat vlottere wagen dan is een DP helemaal aan te raden door de (in verhouding) enorme koppel winst.

Een DP is 1 van de grootste vermogens winners (uiteraard icm een chippie ) voor een acceptabele prijs.

Nee joh, hoe kom je daar nu bij. Die winst is miniem.

Meende zelf ook dat een 3" dp voor veel meer koppel zou zorgen, maar hoe zit het dan precies?

Ik zeg ook niet dat je er niet meer koppel en vermogen uit krijgt, maar het is niet veel meer, niet voor het geld wat je er voor neer telt. Je haalt de winst in een bereik (het vermogen) waar het nauwelijks zinnig is. Winst in koppel is misschien nog wel meetbaar, maar in de praktijk absoluut niet voelbaar.

(maar goed, gezien hier op het forum een veerpootbrug opgehemeld wordt, is een DP op een 16T de allerovertreffendste trap...)
De Tussenpaus

JoostG

Hoe kan je zien wat voor turbo je hebt....staat dat er ergens op?
Automaat eruit, handbak erin. Leve de roffel!

reneetje

Citaat van: Turbobiker op 10-03-2009 14:14:42
Juist als geen racer wilt maar een wat vlottere wagen dan is een DP helemaal aan te raden door de (in verhouding) enorme koppel winst.

Een DP is 1 van de grootste vermogens winners (uiteraard icm een chippie ) voor een acceptabele prijs.

Meende zelf ook dat een 3" dp voor veel meer koppel zou zorgen, maar hoe zit het dan precies?

Ik zeg ook niet dat je er niet meer koppel en vermogen uit krijgt, maar het is niet veel meer, niet voor het geld wat je er voor neer telt. Je haalt de winst in een bereik (het vermogen) waar het nauwelijks zinnig is. Winst in koppel is misschien nog wel meetbaar, maar in de praktijk absoluut niet voelbaar.

(maar goed, gezien hier op het forum een veerpootbrug opgehemeld wordt, is een DP op een 16T de allerovertreffendste trap...)

Zet er een  ;D en een  ;) bij , dan snapt iedereen dat je zoals gewoonlijk weer onzin uitkraamt , en het niet echt meent.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Laserblue

kan aan mij liggen maar ik vond m'n dp de beste powerupgrade die ik gedaan heb  ;)
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbobiker

Citaat van: reneetje op 10-03-2009 15:15:49

Zet er een  ;D en een  ;) bij , dan snapt iedereen dat je zoals gewoonlijk weer onzin uitkraamt , en het niet echt meent.

Je kunt mij in het belachelijke trekken, maar ik heb liever dat je met feiten komt als je iets in twijfel trekt.

(en die klein geschreven opmerking is om aan te geven hoeveel belang mensen hier hechten aan een nauwelijks te voelen upgrade en mijn hele punt hier is dat dat net zo hard opgaat voor die DP en dat dat soort dingen best wel eens gezegd mogen worden. Hier maakt iedereen elkaar gek met een hoop nonsens)
De Tussenpaus

Nunki

oeps!  ;D
Tja we gaan het merken a.s. vrijdag. Ik ben helaas geen expert; kan alleen een dot gas geven.
Feit is alleen dat ik toen ik de turbo kocht, ik nog niet echt heel extreme plannen had. Wilde gewoon de originele turbo erop en een keer een chipje, net als bij m'n vorige T-5. Maar goed, plannen zijn er om te wijzigen...

@JoostG; wat voor turbo je hebt kun je mbv een spiegeltje zien. (zit een typeplaatje op) Althans dat heb ik de dokter zien doen : )

ohja kik; heb vandaag ook m'n heldere koplampen opgehaald bij van vloten. Originele dus  :angel: 
Foto's volgen binnenkort...

Groetos en plezier,
Joost

Ludo

Citaat van: Turbobiker op 10-03-2009 16:40:58
Je kunt mij in het belachelijke trekken, maar ik heb liever dat je met feiten komt als je iets in twijfel trekt.

(en die klein geschreven opmerking is om aan te geven hoeveel belang mensen hier hechten aan een nauwelijks te voelen upgrade en mijn hele punt hier is dat dat net zo hard opgaat voor die DP en dat dat soort dingen best wel eens gezegd mogen worden. Hier maakt iedereen elkaar gek met een hoop nonsens)

Lars, ik denk dat iedereen hier ook blij is met harde feiten van jouw kant.
dus ... geef het voorbeeld.  ;)

reneetje

Citaat van: Turbobiker op 10-03-2009 16:40:58
Citaat van: reneetje op 10-03-2009 15:15:49

Kijk de enige die een ander gek maakt met nonsens , is een persoon die roept dat een DP niet of nauwlijks bijdraagt aan het toenemen van het vermogen icm met een chip.

Oke , dan de feiten

http://www.volvo850forum.nl/index.php/board,16.0.html

Ik zou zeggen , lees ze.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

Nunki

Even een kleine update:

dubbele pijp + heldere koplampjes:

Gr. Joost

rogerV701998

Mooie auto! :eusa_clap:

Gr. roger

V70R-obert

Mooie auto. Heb je al problemen ondervonden aan het weglaten van je cardan? Ik rij al bijna een jaar zonder awd en merk er eigenlijk helemaal niets van. Ik laat het wel maken overigens. Een landbouwmechanisatiebedrijf (iemand nog scrabbelen?) gaat de HO reviseren, schijnt een makkie te zijn voor dit soort jongens. Nu nog een 'R' in je blokjesgrill en iedereen gaat snel naar de rechterbaan als je eraan komt. Met heldere koplampen maak je m.i. een vierkante Zweed te smooth, maar dit is persoonlijk en doet niets af aan je prachtige R.

)()()sT

Mooie wagen hoor, niks meer aan doen  :eusa_clap:
Behalve dan de R in de grille als je dat mooi vindt.

Nunki

Citaat van: V70R-obert op 22-07-2009 10:14:59
Heb je al problemen ondervonden aan het weglaten van je cardan? Ik rij al bijna een jaar zonder awd en merk er eigenlijk helemaal niets van.

Nog geen problemen mee gehad, behalve dat de 4x4 verdeler voor aan gort is. Dit maakt af en toe een ratelend geluid bij nemen van scherpe bochten... Maar verder rijdt hij nu erg fijn dus heb geen plannen voor revisie. Ben overigens wel benieuwd naar jouw ervaringen met het bedrijf dat je noemt...
Lampjes moest ik de eerste paar dagen idd even aan wennen, maar ben er nu wel erg blij mee : )

@ Joost, dank je! Die van jou mag er ook zijn, blijf iets met die kleur hebben...  8)
'R' in de grille is idd nog het puntje op de 'i'. Maar even gaan bestellen binnenkort.

Rogers XC 70 2000

ben idd ook erg benieuwd naar je ervaring met de reparatie van de HO....