Ventilatiekleppen op hol?

Gestart door Werffs, 08-09-2008 19:30:11

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Werffs

Ik heb af en toe een situatie waarbij de kleppen in de dashboard continue werken, net alsof de ingestelde temperatuur is bereikt en ze zitten te pendelen. Als ik de temperatuur hoger of lager zet is het over.

iemand misschien dit ook al eens gehad?  :-\

Is van een s70 bj97 met ECC

LeonW

Laten uitlezen misschien dat er een foutcode in staat, knipperen de lampjes ook van de ECC als je de auto net gestart hebt?
Volvo S70 2.5T

Werffs

Heel af en toe is mij opgevallen dat de ledjes van AC en knop ernaast knipperen tijdens starten.
Had al gelezen dat er dan een storing is. maar er ligt geen directe qua knipperen van ledjes en het gependel van kleppen.
(Misschien is die er wel, maar het is niet dat ik beide tegelijk heb gehad)

Ledjes hebben zowel met mooi (warm) weer als koud wel eens staan te knipperen.

Als ik mij goed herinner gebeurt het als de motor/auto op temperatuur is

Bedankt voor de reactie

volvoc70T5

probeer je temperatuursensor eens schoon te blazen, die zit rechts naast je stuur in het dashboard (bij dat rastertje.. naast de infoknop)..

en kijk daarna of je nog steeds het probleem hebt..
voor de rest, probeer je foutocodes even uit te lezen..

Werffs

Oke,bedankt zal eens controleren.

Bestaat er trouwens een mogelijk om zelf codes uit te lezen (Mits ikzelf natuurlijk een OBD-2kabelheb).

heutink

 ???
Sinds ik deze auto heb (15 maanden) knipperen de ledjes altijd een seconde of 15 als ik hem gestart heb, ik dacht dat dat zo hoorde.....ik heb trouwens geen klachten over de ECC/airco/verwarming........op z'n hoogst dat ik af en toe kouwe voeten krijg, terwijl het ding op hoofdhoogte ingesteld staat...........wat kan het dan zijn ??
???
Beter 299 paarden onder de kap, dan de lucht van 10

mehn

Begin maar eens met de foutcodes uit te lezen.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

volvoc70T5

9 van de 10 x is het de temperatuursensor in het dashboard, gewoon even schoonblazen en dan nog eens kijken..
kan ook een klepmotortje zijn..

Citaat van: heutink op 08-09-2008 20:08:23
???
Sinds ik deze auto heb (15 maanden) knipperen de ledjes altijd een seconde of 15 als ik hem gestart heb, ik dacht dat dat zo hoorde.....ik heb trouwens geen klachten over de ECC/airco/verwarming........op z'n hoogst dat ik af en toe kouwe voeten krijg, terwijl het ding op hoofdhoogte ingesteld staat...........wat kan het dan zijn ??
???

Ludo

Citaat van: volvoc70T5 op 08-09-2008 20:56:21
9 van de 10 x is het de temperatuursensor in het dashboard, gewoon even schoonblazen en dan nog eens kijken..

ik geeft het weinig kans bij heutink.  :eusa_eh:  ;)

volvoc70T5

hij is ook die ene ;)


Citaat van: Ludo op 08-09-2008 21:01:24
Citaat van: volvoc70T5 op 08-09-2008 20:56:21
9 van de 10 x is het de temperatuursensor in het dashboard, gewoon even schoonblazen en dan nog eens kijken..

ik geeft het weinig kans bij heutink.  :eusa_eh:  ;)