Zeeuws jubileum / tijd om voor te stellen

Gestart door scapa, 08-09-2008 21:09:29

Vorige topic - Volgende topic

scapa

Ha mensen.

Vandaag voor de tweede maal fluitend door de keuring :eusa_whistle:. 535.000 kilometer! Ik rijdt 'm (of haar?) nu een jaar. 
Ik dacht: laat ik me maar eens aanmelden. Ik heb met succes -ondanks mijn naar links neigende handen- middels het forum enkele zaken opgelost bij mijn 850 tdi estate: gasveren achterklep vervangen, dashboardverlichting vervangen, defect dashboardklepje geopend middels chirurgische ingreep en een storing in de centrale vergrendeling opgelost (logischerwijs door het smeren van het achterklepslot!).

Het is een te gekke bak, maar eigelijk voor het eerst in mijn autocarriere (reeds bijna 30 jaar) ben ik met zulke futiliteiten bezig geweest.....en ik moet zeggen.....ik vind het nog leuk ook-tot nu toe-. De zogenaamd bespaarde centen kan ik dan in de auto van mijn vrouw investeren (Volvo 240 estate). Alhoewel deze eigenlijk ook alleen maar gewoon doet daar waar hij voor gemaakt is.

Ik heet JanPiet en woon in Zeeland. Ik werk in 'de zorg' en gebruik de auto vooral voor woon-werk verkeer. Wegenbelasting is fors maar het verbruik daarentegen valt me mee. Ik moet moeite doen om 'm onder de 1:16 te krijgen. Ik heb altijd diesels gereden (vooral Passat's) en dit is m'n eerste Volvo.

De vorige eigenaar woont ook in het Zeeuwse en is volgens mij ook een forummer.

Ik ben niet zo'n sociaal dier. Zomaar 'forummen voor de lol' zal ik niet zo snel doen (denk ik),maar ik zal niet schromen om vragen te stellen om hierin dan allicht wel actief deel te nemen.

Met diep respect voor dit geweldige informatieve forum groet ik u.
JanPiet

FGG

Citaat van: scapa op 08-09-2008 21:09:29
Zomaar 'forummen voor de lol' zal ik niet zo snel doen

Dat doet bijna niemand hier. :angel:

Welkom op 't Forum, JanPiet.

Doe maar een paar foto's, dan.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Claudia

Citaat van: scapa op 08-09-2008 21:09:29
Ik rijdt 'm (of haar?)

Het is een 'm......kijk maar eens naar het teken op de grille. :)

Citeer
Ik ben niet zo'n sociaal dier.

;D

Citeer
Zomaar 'forummen voor de lol' zal ik niet zo snel doen (denk ik)...

Dat doet niemand hier.
Het is een soort dagelijkse verplichting....maar het went. :P

Welkom JanPiet!
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

Kali-Integrali

Welkom JanPiet!

Ben ook benieuwd naar de foto's..

Gr-Martijn

Ben

Tijd voor een bewijs van goed gedrag:

:eusa_whistle:

scapa

Foto's plaatsen vind ik nogal omslachtig met uploaden en registreren enzo. Daar moet ik me nog wat in gaan verdiepen. Sorry, ik weet het hoor: medeforummers zien graag foto's.

Mijn tdi is een ordinaire blauwe bak. Met van die Y gespaakte velgen.

Bijzonder vind ik dat de ramen vanzelf dichtgaan wanneer ik de auto afsluit. Blijft bijzonder om te zien en het oogst ook verbazing en respect bij de omstanders  :o

Verder ben ik het toch nog niet helemaal eens met de gesuggereerde mannelijkheid van de 850. Bij de 240 Kloek van m'n vrouw is het overduidelijk: da's een vent! Bij de 850 bemerkt ik toch iets van vrouwelijkheid....zoiets als zo'n forse Russische kampbewaakster ofzoiets!?

Chris

Citaat van: scapa op 09-09-2008 20:45:36
Foto's plaatsen vind ik nogal omslachtig met uploaden en registreren enzo. Daar moet ik me nog wat in gaan verdiepen. Sorry, ik weet het hoor: medeforummers zien graag foto's.

Mijn tdi is een ordinaire blauwe bak. Met van die Y gespaakte velgen.

Bijzonder vind ik dat de ramen vanzelf dichtgaan wanneer ik de auto afsluit. Blijft bijzonder om te zien en het oogst ook verbazing en respect bij de omstanders  :o

Verder ben ik het toch nog niet helemaal eens met de gesuggereerde mannelijkheid van de 850. Bij de 240 Kloek van m'n vrouw is het overduidelijk: da's een vent! Bij de 850 bemerkt ik toch iets van vrouwelijkheid....zoiets als zo'n forse Russische kampbewaakster ofzoiets!?

Prachtige opmerking! :eusa_clap:

Welkom hier JanPiet, en veel plezier met je 850.

Groeten,
Chris

MichielMaas

Jaaaaaa, volgens mij zit je nu weer op het forum......
Super zo'n km-stand. Nog heel veel km erbij gewenst.  :eusa_clap:

Een foto van je trouwe vriend misschien.... ?

turbogat

Hallo JanPiet,

Prachtige kilometerstand, hij is net ingereden denk ik   :eusa_clap:
Ik zou willen zeggen nog veel leesplezier op het forum...

Grt
Dirk

)()()sT

Welkom Jan Piet,

Je bent de tweede JanPiet hier op het forum met een TDI met 500.000+  ;D

Veel plezier nog met je Russische dame  ;)

hathü

Welkom hier, tot mijn genoegen weer een diesel erbij, en net als jij ben ik helemaal in mijn nopjes met de TDI.
Afgelopen week nog een Volvo liefhebber gesproken(geen club/forumlid) die de teller van zijn TDI al dik over de 600.000km had staan.

scapa

Citaat van: hathu op 10-09-2008 10:23:05
Welkom hier, tot mijn genoegen weer een diesel erbij, en net als jij ben ik helemaal in mijn nopjes met de TDI.
Afgelopen week nog een Volvo liefhebber gesproken(geen club/forumlid) die de teller van zijn TDI al dik over de 600.000km had staan.

Dat schept perspectief! Ik hoop dit over zo'n tweeenhalf jaar ook te halen. Basic onderhoud is allicht een vereiste. Bij zes ton zijn ook riemen en waterpomp weer aan de beurt...

Claudia

Heb je zelf ook in de gaten dat je hier nu al iedere dag aan het lezen en posten bent? :eusa_think:

Geeft niks hoor! :)
Citeermeneer Aart tegen Pino: "Ah, joh...ga een ei leggen!"

knoopie

t'is al buute gewoon om een zeeuw te verwelkome...
van uut gouda een zeer welkom eneehhh.....vee plezier héééjjj.....met je waege!!!

doe ehjjjj.....
richard  ;)