Resume Xenon

Gestart door Bouma206, 08-09-2008 22:57:30

Vorige topic - Volgende topic

innocenti

Citaat van: reneetje op 23-12-2008 21:54:16
Gewoon een setje H1 ralley 85 W lampen monteren, geven duidelijk meer licht.

Mooi licht zelfs (vind ik dan he  ;) ), niet dat xenon achtige , maar gewoon een bak helder "normaal" licht.

Reflectors geven geen krimp , tenminste bij mij dan en  ik rijd er nu een jaar mee . :angel:

Kosten bdw een drol, dacht iets van 6 euro per paar van 2  :eusa_whistle:
En hoeveel km rij je per jaar? En files? Ik heb in 3 auto's ellende gehad met zwaardere lampen.

reneetje

Citaat van: innocenti op 23-12-2008 22:52:00

Mooi licht zelfs (vind ik dan he  ;) ), niet dat xenon achtige , maar gewoon een bak helder "normaal" licht.

Reflectors geven geen krimp , tenminste bij mij dan en  ik rijd er nu een jaar mee . :angel:

En hoeveel km rij je per jaar? En files? Ik heb in 3 auto's ellende gehad met zwaardere lampen.

Rij idd niet veel met de 850 (ong.7500 km /jr), maar genoeg in file´s gestaan met hoge buiten temperaturen.
Als de refectors hier niet tegen konden , had ik er al wel bericht van gehad.

Ik heb ze er voornamelijk in , omdat ik xenon niet mooi vind (9 van de 10 xenon verlichting schijnt je in de snufferd , omdat het verkeerd afgesteld staat :-X ) en natuurlijk omdat de standaard velichting nogal aan de magere kant is , ondanks de nwe koplamp units.
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

haasje

jij wil geen xenon, omdat anderen hun lampen niet goed afgesteld hebben?

reneetje

Citaat van: haasje op 23-12-2008 23:01:21
jij wil geen xenon, omdat anderen hun lampen niet goed afgesteld hebben?

Mede , ja
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)

)()()sT

Er zijn vooral mensen die xenon in een koplampunit hebben waar niet zo'n "parapluutje" voor de lamp zit. Een halogeenlamp heeft een "dicht" kopje; een xenonlamp niet. Daardoor kijk je dus recht in die bundel. Volgens mij heeft een ori. 850-lampunit dat dingetje wel, en een *70lampunit niet.

Maar goed, dat jij xenon niet mooi vindt in een 850 is een persoonlijke zaak. Dat je geen 8000k. erin moet stoppen vind ik ook; ziet er niet uit bij een oudere auto. Maar vooral bij een upgrade met heldere koplampen is xenon toch wel heel mooi.

Citaat van: )()()sT op 16-12-2008 08:02:38
Na 2 maanden ben je er NOG niet uit? Koop toch gewoon eens een setje om het uit te proberen  :evil:
Ik heb het geld niet op mijn rug groeien, maar ik snap nog steeds niet waarom de vragensteller er zolang over moet nadenken of ie nou wel of geen zenon moet nemen. Gewoon proberen denk ik dan....

UserID6342

Ik heb dan een aftermarketsetje erin (overgenomen van Thijzzer) 4x heldere units met zwarte achtergrond en de dimlichten hebben idd zo'n parapluutje ervoor zitten. Tijdens het inbouwen van de 4300 K set kwam een mede Volvoliefhebber die interesse had in beide setjes, goed kunnen verkopen dus meteen gestopt met inbouwen en via de garage waar ik op dat moment was 2x een 8000K set overgenomen, doet het perfect en het blauwe valt me 200% mee. Ik ben ook niet zo'n voorstander van dat blauwe licht, maar dat is echt per set verschillend ben ik achtergekomen.

LPGLE

Citaat van: Jeff op 23-12-2008 21:23:27
Waar heb jij je setje vandaan dan? Want ik zoek nog een mooie goeie set voor mijn wagen... Waarbij nog wel alles los is te bestellen als er ooit een lampje stuk gaat!

Edit twijfel tussen Pilot, of een setje bij Autmat in zwolle, of Autostyle spul wat geregeld kan worden via Brezan...  :eusa_whistle:

Laat dat spul van autostyle maar liggen. hier in de buurt zit een audioshop die al het xenon van autostyle eruit heeft gedaan na vele vervelende ervaringen. En garantie is altijd lastig bij autostyle.

innocenti

Citaat van: reneetje op 23-12-2008 22:59:32
Citaat van: innocenti op 23-12-2008 22:52:00

Rij idd niet veel met de 850 (ong.7500 km /jr), maar genoeg in file´s gestaan met hoge buiten temperaturen.
Als de refectors hier niet tegen konden , had ik er al wel bericht van gehad.

Ik heb ze er voornamelijk in , omdat ik xenon niet mooi vind (9 van de 10 xenon verlichting schijnt je in de snufferd , omdat het verkeerd afgesteld staat :-X ) en natuurlijk omdat de standaard velichting nogal aan de magere kant is , ondanks de nwe koplamp units.

7500km/jr is niet heel veel. Ik rij er 40.000km/jr. Heb ook heel bewust voor 4300K gekozen icm lens koplampen. Deze zijn absoluut niet verblindend en icm nivomats bijna onmogelijk dat ze verblindend worden als ik de auto beladen heb. Ben het wel met je eens dat het vaak slecht gemonteerd wordt (afgesteld). En niet elke lamp is geschikt voor montage zoals al eerder genoemd. 850 lampen geven een beter resultaat dan orginele V70 (niet de heldere) lampen.

Ik heb in mn 460 een gesmolten stekker gehad door 85W lampen. In mn eerste 850 gesmolten reflectoren (en om de 3mnd nieuwe lampen nodig gehad). In mn 2de 850 heb ik ze kort getest en vergeleken met Philips bleu vision. Lichtopbrengst identiek en met regen beter zicht met bleu vision. Levensduur van bleu vision ruim 100.000km.

Mn huidige V70 gekocht. Bleken 100W lampen in te zitten met gesmolten reflectoren. Voor mij voldoende om een negatief advies te geven om deze lampen te monteren.

Bouma206

Ik heb eerder ook al gereden met de 100 watt pitten. Ik rijd weinig file dus de temperatuur valt erg mee hoor.
Wel of geen xenon was voor mij ook een vraag aangezien ik niet veel wilde investeren. De gok om voor 56 euro een setje te proberen wilde ik niet wagen. Daarom nog maar eens de 100 watt. Bevallen goed.
Fryslân boppe!!!!

Misha

Citaat van: Bouma206 op 24-12-2008 11:22:43
Ik heb eerder ook al gereden met de 100 watt pitten. Ik rijd weinig file dus de temperatuur valt erg mee hoor.

???

Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

thuur

Citaat van: Bouma206 op 24-12-2008 11:22:43
Wel of geen xenon was voor mij ook een vraag aangezien ik niet veel wilde investeren. De gok om voor 56 euro een setje te proberen wilde ik niet wagen. Daarom nog maar eens de 100 watt. Bevallen goed.

Dus als je een feestje geeft en je wilt meer rendement uit je thuis-versterker halen, zet je het schakelaartje achterop op 110 Volt en gaat ie 2x zo hard?

Gr :o