Resume Xenon

Gestart door Bouma206, 08-09-2008 22:57:30

Vorige topic - Volgende topic

pwassink

Citaat van: haasje op 03-12-2008 18:54:08
ok dan heb ik het mis, heb alleen nog nooit 55 watt lampen gezien

Zijn er idd wel degelijk, maar is in negen van de tien gevallen overkill.

De beleefde lichtopbrengst van een goede 35 watt xenonset met een lage K waarde is c.a. 4 tot zesmaal die van een
conventionele halogeenpit. blauwe kan mooier zijn, t geeft minder reflectie op objecten, en daar heb je juist verlichting voor op de auto ..

Fouten moet je niet gaan herhalen, dat hindert evolutie 🙂

Bouma206

Hmm ik zie veel reacties maar nog steeds niet iemand die voor minder dan 100 euro een heel mooi setje op de kop heeft getikt.
Niemand???? :eusa_think:
Fryslân boppe!!!!

haasje

Ik heb in mijn auto al een aantal maanden een set xenon (6000K) zitten. Deze set heeft me toen €95 gekost.

)()()sT

Na 2 maanden ben je er NOG niet uit? Koop toch gewoon eens een setje om het uit te proberen  :evil:

Bouma206

:'(
Tijd helaas weel te weinig.

Maar goed ik zie op marktplaats veel van die H1 aanbiedingen maar ja wat is vertrouwd?
Fryslân boppe!!!!

Bas850

Probeer gewoon een klight setje. Makkelijk te installeren en zo rond de 100 euro verkrijgbaar.

Bas
"to finish first, you first have to finish"

Bouma206

Na lang wikken en wegen en zoeken in donker.... ben ik toch tot de conclusie gekomen geen xenon te monteren.
Ik ga voor de goedkopere oplossing namelijk de 100 watt pitten. Ik heb dit eerder ook wel gedaan en ik moet zeggen dat beviel ook erg goed.
Daar komt nog bij dat ik die wit/gele uitstraling toch mooier vind staan bij de volvo. Het is orgineler.
Ik heb meerdere xenon setjes bekeken en beoordeeld en naar mijn mening heb je pas goede xenon als je 150 euro of meer gaat investeren.
Bedankt voor alle tips.

Groet Arend
Fryslân boppe!!!!

innocenti

Ga je vast sparen voor nieuwe reflectoren? Heb nog 2 koplampen liggen waar 100W in heeft gezeten. Reflector is geel en heeft het oppervlak van een eierdoos. Kan je beter goeie 55W lampen monteren als Philips bleu vision bijvoorbeeld.

Succes

mehn

Ik zou ook niet meer in de file gaan staan met de lampen aan ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

LPGLE

van de + draad smelt de mantel zelfs.  Heb zelf gisteren Pilot xenon ingebouwd, maar ik moest de + draad de laatste 5 cm vernieuwen, omdat de mantel gesmolten was ( door voorheen ook 100W lampen te gebruiken), en daardoor de koperdraad was gecorrodeerd.  Ik denk dat je beter ( lees goedkoper) af bent met een xenon set.

In een andere topic van mij , kan je ook zien dat die ballasten erg mooi weg te werken zijn ;)

mevita

Citaat van: Bouma206 op 23-12-2008 11:13:32
Na lang wikken en wegen en zoeken in donker.... ben ik toch tot de conclusie gekomen geen xenon te monteren.
Ik ga voor de goedkopere oplossing namelijk de 100 watt pitten. Ik heb dit eerder ook wel gedaan en ik moet zeggen dat beviel ook erg goed.
Daar komt nog bij dat ik die wit/gele uitstraling toch mooier vind staan bij de volvo. Het is orgineler.
Ik heb meerdere xenon setjes bekeken en beoordeeld en naar mijn mening heb je pas goede xenon als je 150 euro of meer gaat investeren.
Bedankt voor alle tips.

Groet Arend

Als je voor goedkoop wilt gaan kijk dan eens bij de action winkel daar kost een setje 3.95€ wel de blauwe nemen de witte die ze daar hebben lijkt het net of je de hulk bent alles groenig beeld, voor die prijs kan je ja geen bult vallen en ze schijnen goed bij de mijne tenminste,
gr mevita

LPGLE

Citaat van: mevita op 23-12-2008 12:12:56
Als je voor goedkoop wilt gaan kijk dan eens bij de action winkel daar kost een setje 3.95€ wel de blauwe nemen de witte die ze daar hebben lijkt het net of je de hulk bent alles groenig beeld, voor die prijs kan je ja geen bult vallen en ze schijnen goed bij de mijne tenminste,
gr mevita
klopt, lampen geven best behoorlijk licht , alleen de levensduur wat ik van de meesten hoor is zo'n 3 maand.
Super white bulbs , zit helaas geen type goedkeuring op.....

UserID6342

Groet Arend
Ieders mening is natuurlijk verschillend maar hetgeen wat je stelt klopt in mijn ogen niet, als je goed zoekt kun je ook goede en goedkopere setjes vinden, zelfs in 6000-5000 en 4300 K.  Ik heb voor 2 setjes (dim & grootlicht) incl, thuisbezorgen en incl. verzekering nog geen 150 euro betaald.  Dus het kan wel !  Lichtopbrengst is super te noemen, zeker in vergelijk met de standaardverlichting van een Volvo.  Als je die 100 Wt halogeen gaat monteren hou dan maar rekening met de aanschaf van nwe reflectors binnenkort.  En ook Xenon of HID verlichting kun je in het wit krijgen hoor. Dat kan het probleem al helemaal niet zijn.

Jeff

Waar heb jij je setje vandaan dan? Want ik zoek nog een mooie goeie set voor mijn wagen... Waarbij nog wel alles los is te bestellen als er ooit een lampje stuk gaat!

Edit twijfel tussen Pilot, of een setje bij Autmat in zwolle, of Autostyle spul wat geregeld kan worden via Brezan...  :eusa_whistle:
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

reneetje

Gewoon een setje H1 ralley 85 W lampen monteren, geven duidelijk meer licht.

Mooi licht zelfs (vind ik dan he  ;) ), niet dat xenon achtige , maar gewoon een bak helder "normaal" licht.

Reflectors geven geen krimp , tenminste bij mij dan en  ik rijd er nu een jaar mee . :angel:

Kosten bdw een drol, dacht iets van 6 euro per paar van 2  :eusa_whistle:
_________
(_l_|_,\____\,_
{----__---_(olllllllo)
()_)"""""()_)--"--)_)