850 20klepper met problemen

Gestart door Frank1959, 10-09-2008 01:27:16

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Frank1959

Hallo is er iemand die mij  kan vertellen wat ik moet doen om mijn estate weer lekker te laten lopen.
Even in chronologische volgorde mijn probleem en wat ik er tot nu toe aan gedaan heb.

Tijdens mijn trip naar spanje ging mijn 850 rottig lopen (zoals ik het omschrijf 4takten in mijn brommerjaren) geen power liep op 4of 3 poten.
Verdelerkap schoongemaakt en verder gereden geen probleem meer.
volgende dag zo'n 250 km gereden toen ik moest afremmen voor het betalen van de tol., ik trek op en weer hetzelfde liedje.
's avonds weer verdelekap schoongemaakt.
Volgende dag weer na500 km tolpoort en weer hetzelfde probleem.
In Spanje nwe rotor verdeelkap bougies en kabels vervangen alles over
Tot afgelopen zaterdag weer hetzelfde probleem.
Alle vacuumslangen vervangen flametrap uitgebaggerd en gasklep gereinigd
Loopt 100 mtr. probleemloos en dan begint het weer.
Waar ligt dit aan ?

-D©©©L-

Er vanuitgaande dat je het hebt over een "gewone" 20V op benzine. (onvermeld)
mogelijk een lekkende injector. is 1 van de bougies ook nat ?


Frank1959

#2
Het is een benzine motor

2 bougies zijn nat en zwart
Daarbij geeft hij bij het uitlezen of hoe je het noemen wil 2x een triple 1.
Dus volgens de auto is er niets aan de hand.

wepster

dan zou ik dus de injectoren van die cilinders eens vervangen ,ben er bijna zeker van aan de hand van je verhaal dat die injectoren op het laatste lopen en je dus steeds meer probleemen er mee gaat krijgen tot de definitive stilstand(ivm verzopen motor)


greets wepster

rinze850tdi

zat er ook vettigheid (lees olie) in de verdelerkap?
dan kan het wel eens zo wezen dat de nokkenas keering iets lekt.
gaat ie ook niet echt lekker van lopen.

MichielMaas

Welkom op het forum. Ik weet zeker dat je hier goed bruikbaar advies zult krijgen.

mevita

Ik blijf maar fan van die koelvloeistoftemperatuursensor ;D kijk die eens na ,
niet geschoten is altijd mis,

gr mevita