2 jaar stilstand!

Gestart door choqie1, 10-09-2008 22:46:38

Vorige topic - Volgende topic

choqie1

Beste Roffelaars,

Zoals sommigen van jullie al gelezen hebben in verschillende topics blijf ik maar onderdelen vervangen aan mijn vrouw z'n prachtige DOP uit 95.

<knip>

Dus na:

bougies
Olie
Oliefilter
Benzine filter
Motorsteun Rubber
Nieuw tandwiel kilometer teller
Nieuwe banden
Krukaskeerring bakzijde
Nieuwe Koppeling
Reiniging interieur
Carkit

Nu dus nodig i.v.m. krukaskeerring aan distri. zijde:

Nieuwe multiriem,
Nieuwe Distri. riem
Nieuwe spanrollen
Nieuwe Spanner
Nieuwe keerringen (ook van de nokkenas sensor, dan is die in ieder geval preventief vervangen)
Nieuwe motorsteun distri. zijde (zag er ook niet al te fris meer uit)

<knip>

2 jaar stilstand heeft onze roffel dus niet veel goeds gedaan.  >:(

Waar ik benieuwd naar ben is of andere mede roffelaars ervaring hebben met dergelijke lange stilstand, en wat er nog meer zit aan te komen. Ik doe de auto echt niet weg... want als t'ie rijdt dan is het echt een genot!

Dus: vertel, welke duizenden euro's komen er nog aan  :P

thuur

Nee, Volvo's gaan langer mee als je er mee rijdt. Stilstand is echt achteruitgang.

Vwb die keerringen: heb je de carterontluchting al gedaan?

Voor de rest wat voor iedere auto geldt: onderhoud is behoud. Ken je de historie?

Gr 8)

choqie1

Carter ontluchting heb ik al gereinigd, maar dit viel heel erg mee qua vervuiling...

Verder: na de krukas keerringen laat ik dus ook maar de nokkenas keerring vervangen. Heb ik ze volgens mij gehad (qua zwakke punten dan)

Historie is niet bekend, maar de auto was dan ook echt een koopje!  ;D

Ben na enig onderhoud er wel achter gekomen dat de vorige berijder alles met orginele volvo onderdelen onderhield (bougies, oliefilter, e.d. allemaal origineel volvo) Gaf me in ieder geval een goed gevoel.

Ik wil ga 'm zeker niet wegdoen omdat t'ie gewoonweg te goed rijd. geen rammel, geen bonken, geen drama. Alleen aan de buitenkant niet al te mooi optisch. Ik denk dat twee jaar op de plas bij een handelaar de meeste deuken en krassen ontstaan zijn.

Maar nogmaals de vraag: wat zit er nog aan te komen. Remmerij heb ik al gereinigd, dus sluit ik ff uit...

-D©©©L-

Wat is de km stand eigenlijk ?

choqie1

258000 km op dit moment.

choqie1

En even een update: Het stuurhuis is lek  :'(  En wederom de vraag; wat zit er nog meer aan te komen? Ik dacht dat ik alle zwakke punten nu wel gehad had  :eusa_wall:

choqie1

4 dopjes leak-lock en lekken is over, nu nog een deurvanger en een stabilisator end-link, en dan ben ik tevreden.

Auto rijd verder als een droom....

johan283

gefeliciteerd, geniet er maar van er gaat vast nog wel weer wat kapot.

Maar ja dat heb je met alle auto's en dus helaas ook met Volvo's.

McMikerG

Citaat van: choqie1 op 16-09-2008 21:29:19
En even een update: Het stuurhuis is lek  :'(  En wederom de vraag; wat zit er nog meer aan te komen? Ik dacht dat ik alle zwakke punten nu wel gehad had  :eusa_wall:

een auto heeft gewoon veel meer te lijden als hij stilstaat

als ik alles zo lees heb je ook wel veel pech...

maar is het opgelost dan heb je ook een super auto he ;)

LPGLE

je remklauwen komen er ook nog wel aan ,   ik heb ook mijn eerste 850 gekocht na 2 jaar van stilstand....funest voor deze auto's....

Ik heb nog een fordje Fietstas van 1993, kan hem momenteel niet verkopen ...en daarom maar uitgeleend,  anders kan ik volgend jaar weggooien....Wat gaat dat hard als een auto niet wordt gebruikt.....:-\

hathü

Een nieuwe auto kost ook duizenden euro,s en dan heb je niet wat je nu hebt. Auto,s en vrouwen kosten nu eenmaal geld ;D

Tom960

Mijn C70 heeft ook 3 jaar stil gestaan in mijn garage, buiten nieuwe filters en olie moest er niets aan gebeuren.

IK heb hem wel regelmatig laten warm draaien.

thuur

Citaat van: Tom960 op 26-11-2008 13:23:19

IK heb hem wel regelmatig laten warm draaien.

En juist dat is niet goed.. Lekker laten staan, of minimaal 50km rijden en 'heet' wegzetten.

Gr :eusa_snooty:

JW

pas nog beetje aan een 850 t5r gewerkt die 4 jaar stilgestaan had. vorig jaar weer mee gaan rijden, toen alle remklauwen+schijven gedaan en heel wat andere kleine dingen (seals ed). dit jaar de airco (compressor, verdamper en condensor!) en nog diverse andere kleine dingen. Motor en alles loopt nu goed, behalve beetje tikken van de lifters af en toe.

lijkt me dat je wat pech hebt met diverse zaken....

mijn 240 heeft ook 3 jaar stilgestaan (af en toe even rijden, eens per 6-12 maanden) en die heeft het goed overleefd. Niet iets dat ik graag heb. bij opnieuw in gebruik nemen bleek een remklauw wat vast te zitten, en alle seals vernieuwd, koppeling, remschijven+blokken+slangen+vloeistof, diverse vloeistoffen, vanalles. dingen als brandstofpomp, motor, rembekrachtiger ed tot nu toe geen problemen mee...
240 Turbo | 1991 | 282Kkm | E85

choqie1

Het lijkt nu ook allemaal goed te gaan de afgelopen tijd. Alleen:

Bij het schakelen, lijkt het net of de auto pas weer oppakt een fractie nadat het koppelings pedaal volledig weer in orginele stand staat. Koppeling is nieuw en vervangen door Dennis, dus ik heb goed vertrouwen dat dit goed gebeurd is.. Iemand ideeen, (buiten de onsteking om)