Electrische raambediening hapert

Gestart door Roffeltje10, 13-09-2008 21:40:05

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Roffeltje10

Sinds kort heb ik problemen met de electrische raambediening van mijn 850.
Als ik het raam aan de bestuurderskant wil bedienen, dan gebeurt er bij het naar beneden doen niets. Er wordt ook geen stroom gevraagd, wat je duidelijk kunt zien aan de binnenverlichting.
Als ik het raam dicht wil doen, dan hoor ik een relais werken en wordt er wel spanning gevraagd.
Soms echter werkt de bediening wel, maar kan het raam bijvoorbeeld halverwege niet meer open of dicht.
Ditzelfde geldt ook voor her raam aan de pasagierszijde, echter deze werkt vaker wel dan niet.
Ik heb het idee dat de schakelaars zelf niet fris meer zijn, maar kan iemand mij vertellen hoe ik de schakelaars uit de middenconsole kan verwijderen?
Kent iemand uberhaupt dit probleem, of zijn er mensen met waardevolle tips?
Bij voorbaat alvast bedankt voor het meedenken.
Volvo 850 2.5i Sedan 10v G3 Sportsline
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

thuur

Ja, even openpeuteren en schoonmaken die schakelaars.


Gr ;)

Roffeltje10

 ;D ;D ;D Jawel,hij doet het weer.
Inderdaad, de schakelaarunit uit de middenconsole verwijderd (waarom zijn die draadjes niet iets langer?) en de raamschakelaartjes VOORZICHTIG gedemonteerd.
De contactjes waren zwart en ingebrand en heb deze met een Dremeltje weer opgepoetst. (ook de contactjes op de 4 kantelstripjes) Daarna de hele mikmak weer gemonteerd (let op de 4 kogeltjes) en zie daar: hij gaat weer op en neer.
Thuur, bedankt voor je reactie. Ik ben weer een blij mens!!!
Volvo 850 2.5i Sedan 10v G3 Sportsline
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

KMvrtr

Vraagje, hoe heb je de schakelaar in de middenconsole los gekregen?
Bij mij lijkt hij aan de passagierskant vastgeklikt te zijn, en ik krijg dat niet los.
Console begint helemaal te kraken, en ik heb geen zin in barsten in dat (nep)hout.

Roffeltje10

je moet de hele unit eruit halen dus de raambedieningsschakelaars en de spiegelverstelling.
Deze is aan de voorzijde en de achterzijde voorzien van een veertje. (niet aan de zijkanten proberen!!!)
Ik heb aan de voorzijde een klein schroevendraaiertje gebruikt en daarna aan de achterzijde.
Als je de unit eruit hebt moet je de auto van het contact zetten want er zitten 2 stripjes onder die makkelijk tegen elkaar aan komen  (en dat is + en -)
Succes.
Volvo 850 2.5i Sedan 10v G3 Sportsline
Saab 9000 2.3 Turbo
Volvo S40 1.8 G3
Volvo 850 Estate 2.3 T5

KMvrtr

Voor en achterkant had ik los. maar het hele blokje zit bij mij aan zijkant (passagierskant) ook nog vast geklikt....
Andere zijkant (bestuurder) zit ie niet vast.

Is echt geen beweging in te krijgen. Het is geen kit o.i.d., het zit echt muurvast aan de middenconsole aan die zijkant... >:(