Motor 2.5 20v overleden.....OPGELOST

Gestart door sven861, 16-09-2008 15:53:06

Vorige topic - Volgende topic

sven861

Allemaal bedankt voor het meedenken.....zaterdag 20 sept ga ik een 20v motor ophalen bij Brusmotors in Schijndel.....800 euri voor een blok uit 96 met 144.000km ervaring (als je het moet geloven). Motorblok is van binnen geinspecteerd met een endoscoop en keurig schoongemaakt. Krijg er ook inbouwgarantie op.....mocht ie niet goed zijn.....geld terug of ander blok. We zien wel, heb er een goed gevoel over.
Dennis850estate gaat m voor me inbouwen....incl nieuwe distributie, waterpomp. Ook meteen maar even een versleten draagarm vervangen....dat naar rechts trekken wordt steeds irritanter.

Zou t nu dan echt goed gaan komen????  ;)

Greets, $ven
PA1SVM........Volvo 4 Life

Rogers XC 70 2000

Hoop dat je m weer mooi aan de praat krijgt en dat je nog veeeeeeeeel kilometers kunt maken!

sven861

Dat hoop ik natuurlijk ook!! Dit is gewoon echt mijn auto....hij moet en zal t gewoon weer gaan doen... Heb nog heel veel km´s voor m in de planning. Wintersport, zomervakantie, woon werk verkeer van zo´n 40000 km per jaar....etc etc etc  ;)

mdethmer

Dat is een goede koop die je hebt gedaan!

Weet je nog 1 voor mij  :eusa_think:

mdethmer

Zag dat ze nog andere blokjes hadden liggen. Goede tip! Hoor graag je reactie als ie is ingebouwd. Het is toch altijd afwachten of het blok inderdaad heeft gelopen als waar ze voor adverteren. Had laatst ook bijna 1 gekocht met schijnbaar 160K gelopen voor eur 500,-. Na advies hier op het forum toch maar niet gedaan...

Groet,

Marc

sven861

Ik hou je op de hoogte van de vorderingen....ben zelf natuurlijk ook benieuwd..
KM stand is natuurlijk moeilijk te controleren. Het blok wat ik in het topic van je hebt gelezen zag er idd niet goed uit....de KM stand icm die gasring  :eusa_think:

sven861

Hallo allemaal,

Er zit een ander motorblok in mijn 850  ;D....loopt als een zonnetje.....
Tijdens de inbouw werd duidelijk dat het een blok uit 92 betrof met een oude distributie met een interval van 75.000km.....dat is wel jammer natuurlijk. Verder is het blok erg mooi en schoon van binnen. Het bedrijf waar ik m gekocht heb is me wel tegemoet gekomen omdat het een ouder blok betrof als dat ik eigenlijk wilde.....

greets, $ven

)()()sT

Mooi!
Maarre.. in feite hebben ze je dus bezeikt door te zeggen dat het een '96er blok betrof met de genoemde km-stand. Heb je het bedrijf hiermee al geconfronteerd?

Lezen Joost  :eusa_wall:
Hopelijk komt er nog een hoop km's bij!

elmarconi

Citaat van: sven861 op 18-09-2008 09:51:31
800 euri voor een blok uit 96 met 144.000km ervaring (als je het moet geloven)

Citaat van: sven861 op 14-10-2008 09:43:58
Tijdens de inbouw werd duidelijk dat het een blok uit 92 betrof met een oude distributie met een interval van 75.000km.....

Dus eerst '96 beloven, daarna '92 leveren... Hmmm.
Had je niet iets met motornummer kunnen opvragen?
Valt er nog iets aan die distributie te doen, bijv. overzetten van je oude blok?
--
Autogas Inside . . .

kyro

Citaat van: sven861 op 14-10-2008 09:43:58

Het bedrijf waar ik m gekocht heb is me wel tegemoet gekomen omdat het een ouder blok betrof als dat ik eigenlijk wilde.....

Citaat van: )()()sT op 14-10-2008 09:55:39
Mooi!
Maarre.. in feite hebben ze je dus bezeikt door te zeggen dat het een '96er blok betrof met de genoemde km-stand. Heb je het bedrijf hiermee al geconfronteerd?

Lezen Joost  :eusa_wall:
Hopelijk komt er nog een hoop km's bij!

tuurlijk, ze hebben 100-200 euri terug betaald,
en zijn mooi door hun *** verhaal het blokje kwijt !   

maar Sven

ook al is 't niet wat je verteld was
misschien is 't wel 'n prima blok, waar je probleemloos
je kmtertjes mee kunt draaien :eusa_dance: 

sven861

Dat hoop ik ook Kyro  :)

Bijna alles van de distributie kan worden overgezet...alleen de bevestiging van de spanrol niet...en dan houdt het feest op

$ven

mdethmer

Heb net zelf via www.onderdelenzoeker.nl een blok uit friesland opgehaald voor eur 600,-

Komt uit een '98 er V70 met "aantoonbaar" 142.000 op de teller (zat nog in de auto).

Tja, ze kunnen natuurlijk de stand teruggedraaid hebben, echter het blok ziet er goed uit en 600 is niet duur voor een 98-er.

Goede site! Aanrader.