RARARA wat is dit eigenlijk ?!?!

Gestart door Paco, 10-09-2003 18:23:48

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Paco

Toen ik in het zekeringskastje moest zijn zag ik toevallig dat nummertje 30 kapot was.
30 staat voor "CIG. LIGHTER" ---> het lampje rondom je cigarettenaansteker dus. Deze doet het alleen wel altijd... ook zonder de zekering! Nu heb ik de 10A zekering vervangen voor een nieuwe... en wat ik nu zie is dat er een rood lampje gaat branden zodra de motor draait. LINKS van het knopje TRACS zitten twee lampjes boven elkaar (rood boven; wit onder). Het rode lampje brand dan. Het lijkt mij niet origineel ofwel? Wie weet wat het kan zijn?

Dan heb ik LINKS van het knopje voor de "mistlampen-voor" ook zo'n dingetje zitten met 2 lampjes... een oranje en een rode geloof ik. Op de foto is het wel te zien.

Wie heeft ze ook en wat is het?

 

Blackstone

naar mijn weten niet origineel. ik rijd ook in een T5R maar heb op beide plaatsen een afdekplaatje zitten, waar evt een knop kan worden geplaatst. heb je misschien nog extra accessoires op je auto? distancecontrol oid?
??? ???

Paco

Nee geen andere opties... puur origineel T5R.
In die afdekplaatjes zijn gaatjes gemaakt waardoor de lampjes heenkomen. Ziet er wel heel netjes uit maar niet origineel inderdaad.
Nog meer tips iemand?

rogier

Misschien van zo'n inbouwradardetector?

s©ub@

is de auto van een oude discjockey ofzo geweest? of iemand die verzot was op disco's?  ;)

zou het niet weten wat het is paco... ff eruithalen en kijken waar de draden heen gaan.
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Paco

Goeie optie! Van het weekend als het droog is!
De Cruise Control doet het ook niet dus hebben we meteen weer wat te doen...  ;D

Edwin

#6
Dat lampje linksonder (met het ijzeren randje eromheen) kan van de startonderbreker zijn. Kan dat lampje verschillende kleuren hebben?
Mijn broer heeft ook precies zo'n lampje in zijn 940. Dat is overigens wel een orginele startonderbreker gekoppeld aan een Euroalarm, welke ook orgineel door Volvo ingebouwd is. Dus het kan best orgineel zijn allemaal. Als het goed is zit er dan ook een apart stekkertje bij om de onderbreker buiten het alarm om uit te schakelen. Het stopcontactje zit dan meestal in het dashboardkastje. Verder heeft hij ook nog zo'n lampje als linksboven maar die zit bij hem boven op het dashboard bij de tweeter. Deze brand continue als de auto op slot is en is uit als het alarm en startonderbreker eraf zijn.

Die andere lampjes weet ik niet, maar je kunt het plaatje er zo uitwippen en kijken waar de draadjes heengaan. Kunnen best eens van die nepknipperlichtjes zijn.

gr. Edwin.  8)

Raf

#7
als er zo'n LED's in mijn wagen waren aangebracht zou het niet lang duren voordat ze eruit gingen. dat lijkt nergens op. het lijkt wel zo'n oude VW golf. die zaten ook vol van die LED's!

eruit met de handel zou ik zeggen!
waarvoor ze ook mogen dienen!

Raf

PS. LED = Light Emitting Diode (licht uitstralende diode)
De gustibus non disputandum est!

s©ub@

Citaat van: Paco op 10-09-2003 19:09:42
Goeie optie! Van het weekend als het droog is!
De Cruise Control doet het ook niet dus hebben we meteen weer wat te doen...  ;D

dit weekend hebben we al een VKB in utrecht staan paco  ;) dus stel nog maar ff uit <grin> ;D
ik heb zo'n hekel aan bumperklevers,
... laatst zat er wéér één voor me!

Jan_D.

Zit er niet ook nog ergens een onbekend schakelaartje dat zo'n lampje in- en uitschakelt. Dan is het een "dievenmisleider". En zoiets is veel goedkoper dan een echt alarm!

Wat inbouw betreft in elk geval!! ;)

denkweb

Ik heb dit wel eens eerder gezien, iemand die dolgraag overal indicatielampjes voor wilde hebben omdat hij kleurenblind is en het onderscheid tussen aan/uit functies niet goed kon onderscheiden... wellicht een soortgelijke actie?

CIG zekering = niet voor het lampje achter de sigarettenaansteker maar voor de sigarettenaansteker zelf.

Wellicht is het rood/wit lichtje gekoppeld aan de TRACS (aan uit indicatie?) of zo?

Draadjes volgen anders maar!

Succes!

Ben

Of een (oude) LPG indicatie?

denkweb


Joeri

Travel is the only thing you buy that makes you richer.

Paco

Ik heb het bekeken; de draden gaan een megabundel draadboom in en dus niet te herleiden...   leider   :-\