Stoelverwarming defect, draadjes zijn eruit gerukt. :-(

Gestart door KMvrtr, 17-09-2008 16:26:38

Vorige topic - Volgende topic

KMvrtr

Ik ben geloof ik niet duidelijk genoeg.
De stekkers zitten nog in de zitting.
De draadjes zijn uit de stekkers gesnokt. Er zitten dus twee draadjes met open uiteinde onder mijn stoel.

Dat is nu het het probleem. Ik kan niet bij de stekkers, kom niet langs die motortjes. Ze eruit trekken lukt dus vooralsnog niet.
Anders had ik die draadjes zo weer in die stekkers zitten. (wel zonder puntlas, heb geen soldeerbout, en als ik er een had zou ik niet weten hoe dat moet...)
En dan die stekkers rap weer in de stoel drukken.

Maar goed, als ik het goed begrijp is het wisselstroom, en maakt het dus niet uit welk draadje uiteindelijk in welke stekker beland? Dat is in ieder geval al iets.

thuur

Citaat van: KMvrtr op 23-09-2008 08:10:33
De draadjes zijn uit de stekkers gesnokt. Er zitten dus twee draadjes met open uiteinde onder mijn stoel.

Dat is toch zo gerepareerd? Oude stekkers verwijderen en 2 nieuwe stekkers aan de draden knijpen..

CiteerMaar goed, als ik het goed begrijp is het wisselstroom, en maakt het dus niet uit welk draadje uiteindelijk in welke stekker beland? Dat is in ieder geval al iets.

Wisselstroom ???

Gr :o

V70geRwin

thuur

Citaat van: spekkie99 op 23-09-2008 10:50:31
Citaat van: thuur op 23-09-2008 10:47:45
Wisselstroom ???

Vroeger aan en nu uit is toch ook wisselstroom  ;D

Je spreekt pas van stroom als het werkt. Tot die tijd is het spanning (-end).

Gr ;D

KMvrtr

Citaat van: thuur op 23-09-2008 10:47:45
Citaat van: KMvrtr op 23-09-2008 08:10:33

Dat is toch zo gerepareerd? Oude stekkers verwijderen en 2 nieuwe stekkers aan de draden knijpen..

Je bedoelt naar de Volvo dealer en twee stekkertjes bestellen?
Geen slecht idee. Dan alleen nog uitvogelen hoe ik de oude eruit krijg en de nieuwe er weer in.

CiteerMaar goed, als ik het goed begrijp is het wisselstroom, en maakt het dus niet uit welk draadje uiteindelijk in welke stekker beland? Dat is in ieder geval al iets.

Wisselstroom ???

Gr :o

Zeg ik iets geks? Ik weet helemaal niks van electra....

V70geRwin

accu's leveren altijd alleen maar gelijkstroom/spanning.
de dynamo niet maar dat wordt omgezet.
je hele auto werkt dus op gelijkstroom.

KMvrtr

Oké, weer wat geleerd.

Maar betekent dat nu dat ik precies moet weten welk draadje in welke stekker hoort, of maakt dat in dit geval niks uit?

thuur

KMvrtr

Mission accomplished!

Dwz, stekkertjes eruit gefrot, nieuwe kabelschoentjes aan de draadjes geknepen en die weer in de stoel gefriemeld.
Zo te voelen zit het weer keurig vast.

Stoelverwarming nog niet getest. Dat doe ik morgenochtend wel even.
Allemaal duimen dat ie het weer netjes doet!

thuur

elianmars

Freakybaby

Zou zonde zijn.

Was wel gezellig gisteren op de VKB en toen was ie nog groen
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn

Jeff

Mijn stoelverwarming werkt ook niet aan de linkerkant, in het begin toen ik hem kocht deed die het wel en een op de andere dag doet die het niet meer... terwijl de rechterkant de stoel lekker warm wordt...

Toch maar eens naar kijken, hoe haal je het snelst de stoel los?  ::)
Volvo 740 GL 1989 - Volvo 850 2.5 10v LPI (Rood) - Volvo 850 2.5 20v LPG (Geel) - Volvo 850 2.5 10v (Wit)

razorx

Wat toch het meest voorkomt is een afgebroken draadje.

Stoel los is meestal overkill.

Had het ook met de blauwe, fototoestel eerst.
Dan op gevoel de nog vastzittende steker onder de zetel los en in een wat verkramtpte houding de boel herstellen.

Als het element of de thermostaat kaduuk is wordt het meer werk.

Succes!

Freakybaby

Hoe je de stoel los haalt in een x70 zie je in het draadje t-tijd van Misha.

Voor de 850 is het vrijwel gelijk (let op de gordelspanners) en kijk even goed. Eerst foto en dan kijken kan je tijd schelen.
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn