Rammelende hoofdsteunen.

Gestart door Misha, 18-09-2008 21:35:11

Vorige topic - Volgende topic

Misha

Goed, een ergernis is dus het gerammel van de hoofdsteunen in de S70. Merkwaardig, omdat mijn vorige S70 daar absoluut geen last van had.
Inmiddels ben ik door VADIS wat wijzer geworden; de 99'er en verder heeft andere 'hulzen' in de stoelen zitten dan de 'tot 98'

Ik heb de hoofdsteunen er inmiddels uitgehad, en kan er helaas niet helemaal achter komen wat er nu rammelt; de huls in de stoel; of de hoofdsteun in de huls.
Of misschien wel alletwee.

Ik ga iig niet de stoel uit elkaar schroeven en de bekleding eraf halen, dus ik denk er eigenlijk aan om de hoofdsteunen eruit te trekken, de metalen delen in de PUR-schuimlijm te zetten en weer terug te drukken.

Of zijn er nog mensen met een betere tip ?

Omdat er nog steeds twee onderdeelnummers staan, denk ik dat een model -98 huls niet in een 99-> stoel gaat passen, of dat de 99-> hoofdsteun niet in de <-98 huls past.
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

razorx

Misschien wat minder heavy metal  :eusa_wall: :eusa_wall: :eusa_wall:

Sorry, kon het niet laten.

thuur

Zijn de hoofsteunen zelf wel hetzelfde? Kans is dan groot dat de hulsen wat groter zijn (binnendiameter). Misschien helpt het al als je een stukje PVC tape (rond) op de pennen van de hoofdsteun plakt en dan de hoofdsteun terug duwt?

Gr ;)

Jeroentjuh

Citaat van: thuur op 19-09-2008 13:11:34
Zijn de hoofsteunen zelf wel hetzelfde? Kans is dan groot dat de hulsen wat groter zijn (binnendiameter). Misschien helpt het al als je een stukje PVC tape (rond) op de pennen van de hoofdsteun plakt en dan de hoofdsteun terug duwt?

Gr ;)

Of de pennen van de hoofdsteun ff tussen de bankschroef, zodat ze iets ovaal zijn, zitten ze wat strakker in de huls.....

Misha

Zijn de hoofsteunen zelf wel hetzelfde?

Tja, dat is dus de vraag inderdaad. Maar dat zoeken we op !

Misha

Citaat van: Misha op 19-09-2008 15:47:09
Zijn de hoofsteunen zelf wel hetzelfde?

Tja, dat is dus de vraag inderdaad. Maar dat zoeken we op !

Nee dus.
Zowel stoelframe als pen als hoofdsteun heeft andere nummers voor 1998 en 1999.

de boekhouder

Citaat van: Misha op 18-09-2008 21:35:11
dus ik denk er eigenlijk aan om de hoofdsteunen eruit te trekken, de metalen delen in de PUR-schuimlijm te zetten en weer terug te drukken.

en als dan blijkt dat het de huls in de stoel is krijg je de hoofdsteun er dan nog wel uit zonder veel rommel te maken ? Heeft het zin om eens zonder de hoofdsteunen te rijden ?

Zit er niet was (los) in de huls ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Misha

Citaat van: de boekhouder op 19-09-2008 16:00:24
Citaat van: Misha op 18-09-2008 21:35:11
dus ik denk er eigenlijk aan om de hoofdsteunen eruit te trekken, de metalen delen in de PUR-schuimlijm te zetten en weer terug te drukken.

en als dan blijkt dat het de huls in de stoel is krijg je de hoofdsteun er dan nog wel uit zonder veel rommel te maken ? Heeft het zin om eens zonder de hoofdsteunen te rijden ?

Zit er niet was (los) in de huls ?

Nee, de hulzen rammelen allevier.
Ook los.

Maar de hoofdsteunen ook.

Ik ga hoe dan ook die hulzen niet vervangen, dan moet de stoel eruit, bekleding eraf enzovoort enzovoort.

Dus kan ik ze niet zo goed met purlijm insmeren, erger zal het er niet van worden. En ik heb ook geen diepgewortelde behoefte om de hoofdsteunen er regelmatig uit te halen.
;D

de boekhouder

Als ik het dan goed begrijp zitten dan de hoofdsteunen goed in  de huls. Nu nog de hulzen goed vastzetten ?
Hoe zitten de hulzen in de stoel ?
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

Misha

Citaat van: de boekhouder op 19-09-2008 16:37:42
Als ik het dan goed begrijp zitten dan de hoofdsteunen goed in  de huls. Nu nog de hulzen goed vastzetten ?
Hoe zitten de hulzen in de stoel ?

De huls zit in het frame geklikt.
Daarin wordt weer de hoofdsteun geklikt.

Beide rammelen.

jberg

de hoofdsteunen van een 99er zijn smaller, raar maar waar, ook is in dit bouwjaar de sipsbag veranderd, van een sensor in je stoel naar een centrale sensor

ik heb er ool last van gehad en heb plakband op de poten van de hoofdsteunen gedaan en ze erdaarna met geweld ingeramd, toe wast over