Hoogteslag, is er wat aan te doen?

Gestart door Laserblue, 19-09-2008 18:02:57

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Laserblue

zo als de topictitel al zegt.
Is er wat te doen aan hoogteslag?

Ik heb m'n achterbanden naar voren gegooid, kreeg toen last van onbalans.

Naar Hooftman gegaan en laten balanceren. De onbalans ging niet weg.
Was volgens hun hoogteslag, nog een keer terug om te kijken of de velg wel goed gecentreerd op de as zat.
Nog steeds trillen. Zit nu sterk aan een nieuwe set banden te denken maar vind het wel zonde want er zit nog voldoende profiel op (in het midden  :eusa_whistle: )
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

hathü


innocenti

Wat voor merk en type band heb je? Ik had dezelfde problemen met Pirelli P zero nero terwijl ik nog ruim 6mm profiel had. Even gegoogled en gezien dat met dit type band meerdere mensen problemen hebben.

Mijn banden zijn retour naar leverancier voor reclamatie.

Laserblue

Citaat van: innocenti op 19-09-2008 19:29:11
Wat voor merk en type band heb je? Ik had dezelfde problemen met Pirelli P zero nero terwijl ik nog ruim 6mm profiel had. Even gegoogled en gezien dat met dit type band meerdere mensen problemen hebben.

Mijn banden zijn retour naar leverancier voor reclamatie.

Goodyear Eagles, maar ze zijn al 2.5 jaar oud  :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

JJ

Had achter ook Pirelli P zero nero liggen. Toen ik ze naar voren haalde had ik precies hetzelfde probleem... zal dus idd ook aan merk banden kunnen liggen innocenti!

walter leever

is dat niet het befaamde cuppen?

ze hebben tegen mij gezegd van voor naar achter geen probleem(ik zei dat lukt niet,auto vreet voorbanden als ontbijt)

achter naar voor is een no-go zoals ze dat hier zeggen ;D

walter

Laserblue

Banden zijn dus niet af te draaien  :-\
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Jeroentjuh

Citaat van: Laserblue op 20-09-2008 12:44:59
Banden zijn dus niet af te draaien  :-\

Toch heb ik wel eens iets gehoord dat er bedrijven zijn die daar een speciaal apparaat voor hebben... Maarja of het waar is  ???

innocenti

Van Heertum in Schijndel heb ik het wel eens zien doen, maar kan alleen als ze gecupt zijn. Met een hoogteslag kan het niet omdat je een referentie ergens op het loopvlak moet hebben.

UserID6342

Citaat van: Laserblue op 19-09-2008 18:02:57
zo als de topictitel al zegt.
Is er wat te doen aan hoogteslag?
Soms wel !  Band even van de velg afpersen en bijvoorbeeld een kwartslag draaien wilt vaak al veel schelen.  Zeer zeker bij o.a. Pirelli's.  Hoogteslag heeft niets te maken met onbalans, door de wilen te balanceren krijg je de hoogteslag never nooit niet weg.  Goedkoopste oplossing, even naar bandenboer en banden op de velg verdraaien, daarna opnieuw balanceren (omdat tie van de velgrand is afgeperst) en kijken of de hoogteslag weg is.

llinssen

Zelfde probleem met 2 jaar oude Bridgestone potenza.
Heel vervelend.
Peugeot 104 > 245 Van > 745 > 245 > 745 > 855 2.5 > 855 2.0 > C70conv 2.5LPT > 854 2.5 > 744 > V70 > C70 > XJ8> S500.

Eugene

Citaat van: Dirk342 op 20-09-2008 15:51:02
Citaat van: Laserblue op 19-09-2008 18:02:57
zo als de topictitel al zegt.
Is er wat te doen aan hoogteslag?
Soms wel !  Band even van de velg afpersen en bijvoorbeeld een kwartslag draaien wilt vaak al veel schelen.  Zeer zeker bij o.a. Pirelli's.  Hoogteslag heeft niets te maken met onbalans, door de wilen te balanceren krijg je de hoogteslag never nooit niet weg.  Goedkoopste oplossing, even naar bandenboer en banden op de velg verdraaien, daarna opnieuw balanceren (omdat tie van de velgrand is afgeperst) en kijken of de hoogteslag weg is.

Op een kromme velg zal dat wel werken, om een rechte zeker niet.

If it's not blown, it sucks...