850 2.3T5R LL AT @ LPi met chauffeur stellen zich voor

Gestart door Lampje, 20-09-2008 06:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Marc O.

...The Nile isn't just a river in Africa...

Chris

Lampje

Hmmm, ik kijk nooit naar moderne Volvo's, maar 'mijn vorige eigenaar' vertelde mij dat hij overging naar een coupé.

Kan iemand een foto plaatsen van hoe hij er nu wel uitziet?

Ik zal zodadelijk wat meer detailfoto's plaatsen van mijn vierwieler ;D

Lampje

http://picasaweb.google.com/noppy123/Volvo850T5#

Ik heb die foto van de 'C90' even weggehaald, aangezien hij veel te breed is en de schermindeling vervuilt.

Bovenstaand een linkje naar mijn webalbum met wat foto's van interieur en exterieur.

Daarnaast hebben jullie de primeur, binnen 10 uur na overschrijving mijn eerste bekeuriing door een  :police: motoragent in Amsterdam, bij de alcoholfuik aan het Surinameplein. Hier zal ik een apart 'uithuil-topic' over openen.

Wat is er allemaal voor leuks te zien?

Allereerst zit die R gewoon vast aan het T-5-logo. Zou de eerste eigenaresse achterschade gehad hebben en dat ze bij gebrek aan het juiste typenummer die van de R geplakt hebben? We zullen er waarschijnlijk nooit meer achterkomen, omdat er een hoop nota's bijzitten, maar niet die van de eerste eigenaresse.

Verder dat kinderstoeltje op de centrale armleuning. Werkelijk uniek! Ik heb nog een kleine jongen van 5 jaar, dus die past daar prima op!

Verder valt het verbruik me reuze mee. Ik heb een foto geschoten bij 100 km/u en bij 120 en het blijft mooi binnen de perken. Bij 100 km/ u geeft mijn GPS overigens 96 aan, dus afwijking van 4% ipv 10%. Even opletten op de snelwegen dus. Ik had me heilig voorgenomen geen (snelheids)bekeuringen te gaan maken vanavond, krijg ik een bekeuring voor 'verkeerd voorsorteren' terwijl ik per ongeluk een 'alcoholcontrole' ontweek. Wistikveel!

Maargoed... daarover straks een wat uitgebreider verhaaltje.

Er is bij de achterruit blijkbaar wat vocht binnengekomen, waardoor de lak opgebubbeld is en daaronder zit blijkbaar roest. Overspuiten of gewoon laten zitten? Zou dit erger worden?

Hij staat nu even op de stalen velgen, aangezien ik komende week een setje winterbanden ga scoren. Tijdens de testrit stond hij op de lichtmetalenvelgen en heb ik de stuurkolom getest door met losse handen te rijden. Met de stalen velgen trekt hij nu iets naar rechts, dus je moet compenseren naar links. Zou dit kunnen komen door verschillende bandenomtrek?

Electrisch verstelbare en verwarmbare stoelen. Decadent bijna. 3 Geheugenplaatsen voor 3 verschillende berijders. Prima lendensteun, heerlijke fauteuils!

philippe850

ik ben niet zo een fan van de beige interieurs,
maar dit ziet er wel héél netjes uit!

veel plezier in de 850!

V70geRwin

C90 klinkt als C70 ?

Gefeliciteerd met je wagen! Interieur is erg mooi, nog ff een paar knappe velgen en hij is helemaal super!

MichielMaas

Mooie Volvo. Heel veel plezier ermee. Gaat zeker lukken en welkom op dit gezellige forum.  :eusa_dance:

FGG

Welkom op 't Forum, Frank.

Mooie auto, maar geen T-5R dus maar een 'gewone' T-5. Ik hoop niet dat je een T-5R-rpijs hebt betaald.
Hoe dan ook, een T-5 is ook erg leuk speelgoed! :eusa_dance:

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Justin _850T5

Welkom op het forum Frank.
Lang leven de prijzen van LPG  ;D!! Zelf ook een 850T5 met LPI  ::).

Gr. Justin
ex. : 360 GLT, 440 2.0i, 850 T5 aut LPI; V70 2.5T aut LPI '98
nu: S60 2.4 Summum

Lampje

Citaat van: Marc O. op 20-09-2008 09:11:43
Volgens het RDW is het een T-5. Lettende op o.a. de bekleding is het in ieder geval geen T-5R. Maar een T-5 is ook leuk hoor ;D Gefeliciteerd alvast, en veel plezier ermee!

Leuk citaat van de Volvoclub:

T-5R Auto met turbo, speciale uitvoering. 240 pk en 2.3 liter Auto met alle denkbare opties, dit was het eerste "R" model van Volvo. Geleverd vanaf Modeljaar -95.

850R Racing, Auto met turbo. 250 pk en 2.3 liter. Deze auto heeft alle denkbare opties en wat het tweede "R" model van Volvo. Geleverd vanaf Modeljaar -96.

Ik weet dat dit een model 95 is, alhoewel hij in 94 geleverd is. Haasje heeft dit bevestigd door het VIN-nummer te checken in VADIS.

Zat er dus tóch een kern van waarheid in het verhaal van de verkoper?

tackle

M a r c

Citaat van: Lampje op 02-11-2008 17:30:59
Citaat van: Marc O. op 20-09-2008 09:11:43
Volgens het RDW is het een T-5. Lettende op o.a. de bekleding is het in ieder geval geen T-5R. Maar een T-5 is ook leuk hoor ;D Gefeliciteerd alvast, en veel plezier ermee!

Leuk citaat van de Volvoclub:

T-5R Auto met turbo, speciale uitvoering. 240 pk en 2.3 liter Auto met alle denkbare opties, dit was het eerste "R" model van Volvo. Geleverd vanaf Modeljaar -95.

850R Racing, Auto met turbo. 250 pk en 2.3 liter. Deze auto heeft alle denkbare opties en wat het tweede "R" model van Volvo. Geleverd vanaf Modeljaar -96.

Ik weet dat dit een model 95 is, alhoewel hij in 94 geleverd is. Haasje heeft dit bevestigd door het VIN-nummer te checken in VADIS.

Zat er dus tóch een kern van waarheid in het verhaal van de verkoper?

nee... in 1995 had je ook een T5.  Dit is een T5 en geen T-5R overduidelijk, de T-5R was er namelijk maar in 3 kleuren: zwart, geel en groen  ;)  Daarnaast zijn er nog véél meer verschillen, maar daar zal ik je niet mee vermoeien  :)
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

Lampje

Citaat van: M a r c op 02-11-2008 18:13:16
nee... in 1995 had je ook een T5.  Dit is een T5 en geen T-5R overduidelijk, de T-5R was er namelijk maar in 3 kleuren: zwart, geel en groen  ;)  Daarnaast zijn er nog véél meer verschillen, maar daar zal ik je niet mee vermoeien  :)

Vertel maar gerust, ik ben benieuwd naar de verschillen!

mehn

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Amazon

Dat zoeken hier kun je iemand bijna niet aandoen.

Zoals eerder gezegd was de T-5R in 3 kleuren leverbaar en is het productieaantal gelimiteerd.

Is de bekleding altijd een combinatie van leer en alcantara waarbij de buitenste delen van alcantara zijn. Dit geldt ook voor het stuur, waar zeg maar 1/4e onderin van alcantara is.

Verder heeft een T-5R altijd een glazen electrisch schuif-/ kanteldak, en zijn beide voorstoelen electrisch verstelbaar. Ook heeft de T-5R een andere voorbumper (wel gelijk aan de latere "R").

De T-5R onderscheidt zich verder van bijvoorbeeld de T-5 door een ander onderstel en wat meer vermogen door een tijdelijke overboost.
Bigger and better!