850 2.3T5R LL AT @ LPi met chauffeur stellen zich voor

Gestart door Lampje, 20-09-2008 06:43:28

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Goedemorgen,

Over 3 uurtjes ben ik de trotse eigenaar van een Volvo 850.

Hoe is het allemaal begonnen? Als vervangende auto had ik het 'geluk' om twee weken in een V70 te mogen rijden.

De vonk sprong over en nu ben ik besmet met de 5-cylinder roffel, het mooie oppakken en het gevoel van degelijkheid.

Of MIJN exemplaar degelijk is daar ga ik natuurlijk nog achter komen, ik verwacht nog een hoop van jullie te mogen leren!

Heel veel succes met dit leuke leerzame forum!

Frank

wepster

proficiat met je nieuwe aanwinst
enhe wel foto's maken en hier plaatsen natuurlijk
we zijn niet nieuwschierig hoor ;D

R o b

Foto's spreken boekdelen!  Welkom hier.

Wat heb je nu? Een 2.3R T5, een R2.35T, een 2.3 T5R of misschien een 2.3 T-5R!?  ;D

Lampje

Daar moet ik nog precies achterkomen. Het verhaal van de verkoper: 'Nog voor dat de gele R's gemaakt werden, is dit model kort in productie geweest en heeft toch een R'. Hij heeft verlaagde vering af-fabriek. Het valt me op dat de meeste R's hier 2.5 zijn. Is mijn model vroeguh een buitenbeentje geweest?

Buitenbeentje is leuk, want dan ben je lekker uniek. Buitenbeentje is minder leuk, want dan kan je niet zo makkelijk onderdelen kopen.

En zoals het zo vaak ging won de emotie het van de ratio bij de aankoop. De verbruiksteller op de snelweg gaf aan 1:2. Met de huidige LPG-prijzen wist ik direct dat het snor zat. De  :police: papiertjes vallen wellicht over een poosje bij de vorige eigenaar op de mat ;D

marcelV70R

wanneer is het kenteken af gegeven?
volgens mij is er voor de "gele" nooit een R uitgebracht
alleen een T-5
maar das ook mooi speelgoed hoor!!
succes en veel plezier over een paar uurtjes
en we willen foto's zien straks!!!

Marcel

R o b

De meeste R's zijn hier echt geen 2,5 liters hoor!  ;)

Voor de T-5R zijn er ook geen R-etjes gemaakt als zodanig. Wel T-5'jes.

Welk bouwjaar is je auto en kleur?

Kortom foto's!  ;D

Lampje

Nou, ik hoop dat dit gaat werken:

Willen jullie alsjeblieft niet kwijlen op mijn vollederen interieur ??? :eusa_dance:

Ik heb van die 2-tone bumpers waar de lak een beetje vanaf aan het springen is. Is dit gemakkelijk weer in een goede staat te brengen?

Marc O.

Volgens het RDW is het een T-5. Lettende op o.a. de bekleding is het in ieder geval geen T-5R. Maar een T-5 is ook leuk hoor ;D Gefeliciteerd alvast, en veel plezier ermee!
...The Nile isn't just a river in Africa...

Nunki

ah die! heb ik op mp zien staan.
Gefeliciteerd ermee! Wel ff andere velgen binnenkort hoop ik?  8)

en ja is een T-5, maar wel lekker compleet uitgevoerd : )

R o b

Idd ook al op de RDW gekeken maar de kleur zegt genoeg. Voor jou info: de T-5R is gemaakt in 3 kleuren (CY, DOP & BS -> geel, groen, zwart)!

Dus een vorige eigenaar heeft het logo veranderd of iets toegevoegd op je achterklep.

Motoren zijn identiek op software na.........dus no worries wat dat betreft!

Interieur:  :eusa_clap:!

Tip: maak je zwarte kunststof delen weer mooier met wat gekookte lijnolie.....zoek maar eens op forum voor hoe & wat!

Lampje

Jammer maar helaas...

De velgen (de mooie) die er onder zaten waren juist voor de foto eraf geschroefd.

Hij ging een C90 kopen en daar gingen ze onder. Plus de Navi-CD-combinatie werd er uitgeschroefd. Ik krijg nu zoń lelijk DIN-radiotje met een zwart klepje eronder (hoop dat ik niemand hiermee beledig).

Navigatie heb ik van Garmin, dus dat hoefde van mij niet zo nodig. De jaarlijkse updates zijn daar 'gratis'.
Citaat van: Nunki op 20-09-2008 09:12:05
ah die! heb ik op mp zien staan.
Gefeliciteerd ermee! Wel ff andere velgen binnenkort hoop ik?  8)

en ja is een T-5, maar wel lekker compleet uitgevoerd : )

innocenti

Chris

Welkom op het forum en veel plezier met je T-5!

Groeten,
Chris

Jans Duiven

Lampje

Zo zag hij er uit als concept car, weet echter niet wat daar van overgebleven is...

Citaat van: innocenti op 20-09-2008 12:01:44
Hoe ziet een C90 eruit?

Het zou een coupé moeten voorstellen, meer weet ik er niet van...