Automaatbak wil niet acheruit

Gestart door humberto, 20-09-2008 15:25:17

Vorige topic - Volgende topic

humberto

ik heb sinds kort een 850 2,5 20V 1994  296000km  met een automaat probleem.
in drive rijd de wagen weg in z'n 2 en schakeld verder gewoon door. Hij wil niet in z'n acheruit als ik hem in de R stand zet.
het is me een maal gelukt om hem een paar meter achteruit te laten rijden maar schoot er daarna uit.
verder reageerd hij niet in de R stand of gaat hij soms vooruit . Er zit voldoende olie in en de pnp switch is goed.
ik heb wel een gehoord  dat je een "noodloop" kan simuleren om alle elektronica uit te sluiten van problemen maar weet alleen niet hoe dat moet.
ik mis dus de 1e versnelling en de achteruit.
heeft iemand nog andere surgesties of ideen??

UserID6342

Misschien domme vraag, hoe weet je zeker dat de PnP switch goed is ? Hoe heb je deze gecontroleerd dan ?  Want als ik je verhaal zo lees is dat ook het eerste waar ik aan denk.

humberto

ik heb computer uitgelezen en deze gaf  knippercode 1-1-1 aan

UserID6342

Dat zegt me niet zoveel, ik bedoel de code is uiteraard ok, maar zover ik weet kun je PnP afstellen dacht ik.  Zal het ff nakijken / navragen.

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 20-09-2008 21:42:38
zover ik weet kun je PnP afstellen dacht ik.  Zal het ff nakijken / navragen.

je kan anders ook eens kijken op http://www.volvo850forum.nl
;D

Methode

Citaat van: Ludo op 20-09-2008 21:52:24
Citaat van: Dirk342 op 20-09-2008 21:42:38
zover ik weet kun je PnP afstellen dacht ik.  Zal het ff nakijken / navragen.

je kan anders ook eens kijken op http://www.volvo850forum.nl
;D

Klopt de link?? ;)
Eighthundredandfiftyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy

zum Schluß das übliche Tralala

Ludo

tuurlijk klopt die link.
lees maar, het staat er vol van.

Methode

Citaat van: Ludo op 20-09-2008 21:57:02
tuurlijk klopt die link.
lees maar, het staat er vol van.

FAB

Ludo

Methode

Citaat van: Ludo op 20-09-2008 22:03:30
Citaat van: Methode op 20-09-2008 21:58:39
FAB

tekst zonder woorden?.  :eusa_think:
http://users.skynet.be/850Turbo/nixweiss.gif

Dag ut nie!  :eusa_snooty:

Wat betekent 'F.A.B.'?
Niets! Ondanks dat het gebruikt wordt door International Rescue in Thunderbirds, is het geen afkorting. Het is simpelweg een kreet als 'Roger' om ontvangen instructies te bevestigen. Toen de serie werd gemaakt, werd de term 'fab' algemeen gebruikt als verkorting van 'fabulous', (fabuleus), want alles wás 'fabulous' in de jaren zestig (*denk bijv. aan 'the Fab Four', waarmee de Beatles bedoelt werden - toevoeging jeugd*). Het gezegde heeft een opleving beleefd in recente jaren en 'F.A.B.' is voor het eerst in een Engels woordenboek opgenomen in 2002:

" 'F.A.B.': informele Britse uitdrukking van overeenkomst of erkenning van een bevel (van de Britse televisieserie 'Thunderbirds')" - Collins Dictionary (2002)  :eusa_whistle:

Misha

Citaat van: Methode op 20-09-2008 23:45:39
Citaat van: Ludo op 20-09-2008 22:03:30
Citaat van: Methode op 20-09-2008 21:58:39
FAB

tekst zonder woorden?.  :eusa_think:
http://users.skynet.be/850Turbo/nixweiss.gif

Dag ut nie!  :eusa_snooty:

Wat betekent 'F.A.B.'?
Niets! Ondanks dat het gebruikt wordt door International Rescue in Thunderbirds, is het geen afkorting. Het is simpelweg een kreet als 'Roger' om ontvangen instructies te bevestigen. Toen de serie werd gemaakt, werd de term 'fab' algemeen gebruikt als verkorting van 'fabulous', (fabuleus), want alles wás 'fabulous' in de jaren zestig (*denk bijv. aan 'the Fab Four', waarmee de Beatles bedoelt werden - toevoeging jeugd*). Het gezegde heeft een opleving beleefd in recente jaren en 'F.A.B.' is voor het eerst in een Engels woordenboek opgenomen in 2002:

" 'F.A.B.': informele Britse uitdrukking van overeenkomst of erkenning van een bevel (van de Britse televisieserie 'Thunderbirds')" - Collins Dictionary (2002)  :eusa_whistle:

Fully Acknowledged, Bert !
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

humberto

ik heb sinds kort een 850 2,5 20V 1994  296000km  met een automaat probleem.
in drive rijd de wagen weg in z'n 2 en schakeld verder gewoon door. Hij wil niet in z'n acheruit als ik hem in de R stand zet.
het is me een maal gelukt om hem een paar meter achteruit te laten rijden maar schoot er daarna uit.
verder reageerd hij niet in de R stand of gaat hij soms vooruit . Er zit voldoende olie in en de pnp switch is goed.
ik heb wel een gehoord  dat je een "noodloop" kan simuleren om alle elektronica uit te sluiten van problemen maar weet alleen niet hoe dat moet.
ik mis dus de 1e versnelling en de achteruit.
heeft iemand nog andere surgesties of ideen??

Ludo

Citaat van: Dirk342 op 20-09-2008 16:02:07
Misschien domme vraag, hoe weet je zeker dat de PnP switch goed is ? Hoe heb je deze gecontroleerd dan ? 
Want als ik je verhaal zo lees is dat ook het eerste waar ik aan denk.

mehn

Gaat ie heel langzaam vooruit in de R?

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

humberto