Zijn er mensen met een TDI verder gegaan dan chip tuning???

Gestart door bassie81, 20-09-2008 20:29:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bassie81

Genoeg te vinden over het chippen van een TDI maar zijn er ook mensen verder gegaan dan dat?

Andere turbo, verstuivers, EGR dicht etc?? Bij VAG TDI's zie je het veel maar ik vraag me af of de Volvo rijders ook die weg al ingeslagen zijn en wat de resultaten zijn.

jan piet

Geloof dat de EGR dicht een vorm van 'rook-tuning' is. Gaat er tenminste nĂ­et harder van, maar geeft minder signalen af  ;D ;D

Gr, JP ;D

Jeroentjuh

Volkwagen Racing gaat wel verder dan al1 chippen......


Rayman

Chip, EGR Dicht, en een enkeling met grotere verstuivers, verder is men hier (voor zover ik weet) niet gegaan met de D5252T (VAG-motor). Bovendien; wat moet het wel niet kosten om een diesel richting 200 pk+ te laten gaan? Zijn denk ik niet de meest goedkope projecten, of heb ik het mis?  :eusa_shifty:
Dark Side of the Force is German

Jeroentjuh

Citaat van: Rayman op 21-09-2008 18:27:18
Chip, EGR Dicht, en een enkeling met grotere verstuivers, verder is men hier (voor zover ik weet) niet gegaan met de D5252T (VAG-motor). Bovendien; wat moet het wel niet kosten om een diesel richting 200 pk+ te laten gaan? Zijn denk ik niet de meest goedkope projecten, of heb ik het mis?  :eusa_shifty:

Vast niet goedkoop, maar als je ziet hoeveel geld sommige mensen in hun benzine project stoppen  ;)

TOHCIM

Ik heb het volgende al gedaan:
-Chiptuning.
-Versuivers 0.216 ipv de standard 0.205.
-EGR op minimum, afdoppen laat het motormanagent lampje branden.
-Rooster uit LMM verwijderd.
-K&N inleg filter.

Wat ik aan het onderzoeken ben zijn de ins en outs om de volgende zaken te veranderen
-Katalysator vervangen door een pijp.
-Andere, lees modernere, turbo. VTG lader geen optie daar de aansturing anders is.
(Tot op heden wel modernere c.q betere turbo's gevonden helaas passen de flenzen heelemaal
  niet zonder groote aanpassingen)
-Branstofpomp met grotere plunjer zoals vaker toegepast op de 4 cylinders.
1999 VOLVO V70 2.5D AT coral red 428 bj. 1999. Nieuw gekocht.
520 000 Km 0,216 verstuivers, chiptuning (Total loss 07/2017)

2011 VOLVO V70 D5-205 GEARTRONIC MOMENTUM 105 000 Km

Laserblue

Citaat van: TOHCIM op 21-09-2008 18:47:40
Ik heb het volgende al gedaan:
-Chiptuning.
-Versuivers 0.216 ipv de standard 0.205.
-EGR op minimum, afdoppen laat het motormanagent lampje branden.
-Rooster uit LMM verwijderd.
-K&N inleg filter.

Wat ik aan het onderzoeken ben zijn de ins en outs om de volgende zaken te veranderen
-Katalysator vervangen door een pijp.
-Andere, lees modernere, turbo. VTG lader geen optie daar de aansturing anders is.
(Tot op heden wel modernere c.q betere turbo's gevonden helaas passen de flenzen heelemaal
  niet zonder groote aanpassingen)
-Branstofpomp met grotere plunjer zoals vaker toegepast op de 4 cylinders.


volgens mij heb ik ooit eens ergens gelezen dat het rooster uit je LMM halen alleen maar averechts werkte?  :eusa_think:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Turbo-Geek

Denk dat je het op een VW forum moet zoeken ...
Weet dat er destijds met de jaarlijkse VW Club Overijssel dagen in lelystad (midland circuit) er weleens een Golf 4 kwam vanuit Belgie die de snelste tijden neerzette met een opgevoerde TDI. En dat met allerlei 1.8T en 16VG60 deelnemers die gewoon het nakijken hadden.
De eigenaar had een eigen tunings bedrijf.

Wat een groot nadeel is met diesel is dat het koppel al snel kan stijgen en er dan snel dure zaken stuk gaan en/of veel moeite kosten om te fixen.
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------

bassie81

Zit ook wel regelmatig op TDI CLub, daar zijn veel getunede TDI's te vinden, volgens mijn ook wel een paar vijfcylinders, maar vooral veel 4pitters.

200 PK uit een 1,9 TDI is makkelijk haalbaar heb ik begrepen. Dat moet met een 2.5 toch ook wel lukken....

Zelf heb ik mijn 110 pk AFN op 170 PK zijn. Koppel komt er idd wel vrij snel in maar blijft ook lang hoog. Dat geeft bij mij iig een mooie vlakke vermogenslijn.


knoopie

Citeer-Rooster uit LMM verwijderd.

wat betekent deze afkorting en wat is de functie hiervan ...
rij zelf ook een v-70 2.5 d uit feb.'99 en ben niet al te technisch,maar wel leergierig  ;D ;D

gr. richard  ;)

Jeroentjuh

Citaat van: knoopie op 21-09-2008 20:42:30
Citeer-Rooster uit LMM verwijderd.

wat betekent deze afkorting en wat is de functie hiervan ...
rij zelf ook een v-70 2.5 d uit feb.'99 en ben niet al te technisch,maar wel leergierig  ;D ;D

gr. richard  ;)

LMM is de LuchtMassaMeter....

Gunnar

Als je met een 2.5TDI verder wil gaan dan de gewone chiptuning moet je gewoon een andere turbo hebben, de K14 turbo is te klein daarvoor.

www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

Joke V70

is er dan niemand die bv een nieuwere D5 dieselmotor inlepelt?
of is zoiets bijna onmogelijk te doen zonder extreem veel aanpassingen?

bassie81

Volgens mij is de VAG TDI een prima basis om lekker aan te tunen, blok is stevig en duurzaam. Met een andere turbo, verstuivers en chip moet je al een heel eind kunnen komen voor een redelijk bedrag.

Alleen niemand lijkt het te doen  ??? en dat terwijl de zwaar getunede 1.9 tdi's je om de oren vliegen  ??? ??? ???

thuur

Misschien omdat een Golf 1.9 TDI al voor minder dan 1000 piek te koop is?


Gr ;)