Zijn er mensen met een TDI verder gegaan dan chip tuning???

Gestart door bassie81, 20-09-2008 20:29:30

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

V70 classic

#15
Je kunt wel grotere verstuivers plaatsen.
Maar als je de rookstop niet verder stelt gaat er echt niet meer diesel in.
Bij bosch kun je gewoon een grotere pomp bestellen.
Je zou nog kunnen overwegen om van rotatie naar een plunjerpomp te gaan.
Hier kun je veel meer mee knoeien  ;D .
En eigenlijk moet je naar mechanisch terug gaan dus alle electronica eraf.

Verder indeed eerste een andere turbo en IC.
Zolang hij rookt is er een teveel aan diesel te weinig aan lucht.

ik denk dat 200 pk goed moet kunnen zonder al te veel kosten.


Maar hoever wil je gaan
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

darius

Wie heeft er eigenlijk de snelste diesel van het forum. Dus wie is er verder gegaan dan enkel chippen?

Darius
No show, only go.

bassie81


thuur


darius

Zijn er ook mensen die ervaringen hebben bij bepaalde vag tuners ? Ik heb er namelijk wel wat geld voor over om een snelle volvo diesel te bezitten  ;D
No show, only go.

bassie81

Ik kan je aanraden naar JB autoservice in Dieverbrug te gaan.

Daar is mijn golfje 3 TDI (cabrio) ook naar volle tevredenheid getuned (van 110 naar 170 pk)

ed

Citaat van: darius op 26-03-2009 14:58:26
Zijn er ook mensen die ervaringen hebben bij bepaalde vag tuners ? Ik heb er namelijk wel wat geld voor over om een snelle volvo diesel te bezitten  ;D

Ga dan voor een D5. Die is gechipt net zo snel als een T5! Helemaal als je het nieuwe type neemt. Die is tot over de 225 pk te chippen, en zeker sneller dan een T5.
Mijn oer D5 is net zo snel als mijn voormalige V70R. En dat is niet op gevoel, maar simpelweg met de stopwatch. En voordat er commentaar komt: ja mijn V70R was helemaal in orde. Op de testbank leverde hij het fabrieksvermogen en koppel. Was wel een automaat tegen nu een handgeschakelde.
850 2.5 10V => V70R => S60 D5 => V70n 2.4D nu: V70nn D5 en 850 2.5 20V silversand. Het gaat er dus weer op vooruit de laatste tijd!

)()()sT

Een gechipte D5 maakt het een T-5 idd. wel errug moeilijk denk ik.
Maar Darius heeft het over zijn 850, om daar wat meer uit te peuren, dus een D5 kopen lijkt me geen optie ;)

darius

Citaat van: )()()sT op 26-03-2009 16:07:26
Een gechipte D5 maakt het een T-5 idd. wel errug moeilijk denk ik.
Maar Darius heeft het over zijn 850, om daar wat meer uit te peuren, dus een D5 kopen lijkt me geen optie ;)

Inderdaad ik wil proberen mijn 850 wat sneller te maken dmv mechanische tuning.
No show, only go.

V70 classic

#24
De snelste winst is te halen uit een grotere turbo.
En de rookstop te verstellen.

De rookstop.
Als je op de zijkant van een rotatie pomp kijkt zit zie je een inspectie luik.
Dit is verzegeld.
Als je dit open maakt zie je de rotor waarin de 1 plunjer zitten die voor de inspuiting zorgt.
De slag v/d regelschuif kun je instellen.
Dit doe je met de rookstop , deze begrenst de max opbrengst van de pomp.


Zo verplaats je de regelschuif waardoor het gaatje waarlangs de overtollige brandstof weg lektopzij komt.
En word de max opbrengst van de pomp vergroot doordat er minder weg kan.

In combi met een grotere turbo moet je nu wel wat extra pk tjes kunnen vinden.
sk 6

Ik ben even aan het zoeken naar een goed plaatje.

Er was nog geen reactie dus ik verander dit maar.
Plaatje kan ik even niet vinden wel deze link.

Nu gaat het om regel schuif 6 die moet verder naar rechts op pagina 13.

http://www.timloto.org/download/pdf_lesbrieven/diesel/Dieselhfdstk4.pdf

Nu moet ik even zeggen dat de stel bout waarover ik eerder sprak niet op de tek staat.
Bij de electronische pomp doet men het met magneten die men kan verstellen.
Nu is het de clou om dit tot het uiterste naar rechts te krijgen.
En of dit electronisch kan of dat je dit een handje moet helpen door dit te mech te verstellen.
Dit kan men bij een bosch dienst gewoon vertellen.
En evt ook verstellen in de pomp.
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

JorritV70

Ik heb in de planning staan door te rijden tot de 650 dkm ik weet niet of het dan verstandig is om meer dan alleen een chip te veranderen, het ligt natuurlijk met name aan je rechtervoet. maar toch kan ik me voorstellen dat als je er te veel vermogen uit perst er meer stress in het blok komt wat ten koste van de levensduur gaat.

Ik heb er nog wel even over gedacht om er een groter turbo en IC in te plaatsen (De groter IC heb ik bij mijn Landrover ook gedaan, en bij het opnieuw afstellen ben ik van ongeveer 111 pk naar 140 pk gegaan (4 cilinder 2,5l)). Echter heb je bij de V70 minder ruimte om de groter IC te plaatsen. Dus ben ik nog niet verder gekomen dan mijn chip.

GRoet Jorrit

elianmars

Ik vind m'n dieseltje snel genoeg. De boel blijft nu heel (op een ongelukje na, wat niks met tunen te maken heeft). Ik ben bang dat zo'n motor met behoorlijk wat km's ervaring het niet leuk gaat vinden om zo getergd te gaan worden.

RRRRR_Ramon

Citaat van: elianmars op 26-03-2009 20:55:02
Ik vind m'n dieseltje snel genoeg. De boel blijft nu heel (op een ongelukje na, wat niks met tunen te maken heeft). Ik ben bang dat zo'n motor met behoorlijk wat km's ervaring het niet leuk gaat vinden om zo getergd te gaan worden.

Precies, dan moet je er een bom geld tegenaan gooien en een nieuwe motor nemen (draaiend gedeelte) en dan beginnen met tunen. Het uiterste vragen van een motor met 300K op de klok is naar mijn mening vragen om problemen.

Mijne is standaard en mij snel genoeg. Eerder dacht ik nog wel eens aan een chip maar ik weet inmiddels wat een AT revisie kost en vind het wel prima zo...  ::)
🇸🇪 Volvo FMX 6x6 460 Lastbil 🇸🇪
🇸🇪 Volvo V70 T4 AT Ocean Race Herrgårdsvagn 🇸🇪

Gunnar

Met standaard hardware kan je de automaat van een 850tdi het al erg zwaar maken, dus verder gaan dan tuning met die bak vereist dat je die ook vervangt.
www.medusa-motorsports.be
winnoc@medusa-motorsports.com
+32488868381

toppertje

iemand bekend met een grotere DP voor een tdi/2.5D
en zou dit ook effect hebben zoals bij
de benzine turbo modellen?