Brandstofleiding binnen- en buitenmantel?

Gestart door michiel, 21-09-2008 11:20:59

Vorige topic - Volgende topic

michiel

PANIEK!

Ik hoop met dit bericht hulp te verkrijgen, fysiek of anderszins.

Wat is er aan de hand? Afgelopen woensdag deed auto, na aanschaf van een pakje Lucky Strike bij de lokale Texaco ineens helemaal niets meer, althans hij wilde niet starten. Verzekerings-pechhulp heeft me toen naar mijn garage gebracht(Autoservice Wim & Ed, te Watergang). Daar stelden ze vast wat ik al vermoedde, het kreng kreeg geen brandstof. Relais 103 was OK, diagnose was dat de pomp er geen zin meer in had. Maar al dat porren en dat poken zorgde er voor dattie weer zin kreeg want hij sloeg weer aan. Anderhalve dag later was ie echter compleet overleden.
Gisteren een 2ehands pomp gehaald bij Estate Services. Ging soepel uit de aldaar aanwezige sloper. Maar de demontage van mijn eigen pomp ging minder voorspoedig, het knietje van de toevoer wilde er maar niet af. Na veel vloeken en sjorren lag ie er uiteindelijk wel af, maar met achterlaten van een stukje van de knie in de leiding. Fock, het is al na vijven en dus is er niets meer open.
Gelukkig moest ik voor een 2tal stootlijsten voor op de deur toch naar Kamekazi, en die had ook nog wel een knietje voor op de pomp die ik mee kon nemen. Vanochtend dus maar weer eens in de auto gekropen, schroef in de achterbleven resten gedraaid en trekken maar.........  :eusa_wall: :eusa_wall:
Nu is het mij duidelijk dat de benzineleiding dubbelwandig is en dat ik er in ben geslaagd de binnenleiding uit te trekken, maar niet er uit te trekken. Wat ik nu heb is een buitenmantel met een binnenmantel met duidelijk kleinere diameter.
De leiding is geen centimeter te lang, dus ik kan er geen stuk vanaf knippen om het 15 cm verderop nog eens te proberen. Totale demontage is iets wat ik ook niet direct zie zitten.

Als iemand een goed idee heeft of zich geroepen voelt om mij in persoon te komen assisteren (Purmerend e.o.) houd ik me aanbevolen, ondertussen ga ik even in de schuur kijken of ik nog ergens inspiratie kan opdoen.
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

michiel

Nou, de schuur heeft niet veel inspiratie opgeleverd, anders dan beun-methodes. Uiteindelijk heb ik de slang sluitend op het koppelstuk gekregen met een slangklem.

Dus da's mooi.

Wat minder mooi is, is het feit dat ik de zeg maar binnenslang niet goed heb kunnen aansluiten op het koppelstuk. Dus wat er niet lekte bovenop de pomp, lekte er 2x zo hard uit onder de auto. De benzine vindt kennelijk tussen de binnen- en de buitenmantel door een weg naar buiten, dus het zeikt van de benzine onder de auto. Tikkie link om daarmee door te rijden dus ik heb 'm maar weer bij Wim & Ed gezet.

Grmpf.  >:(
Voorheen: DOP 855 T-5R met 18T, 3"Ferrita downipe, K&N Hpi, roze (paarse?) injectoren, MTE ECU-flash, 18" OZ Superturismo, 330mm WPPro BBK, Koni adjustables, APEX-veren, IPD-stabikit. Nu DOP 855R 2.0 mt onbekende map, IPD stabi's, Koni's en 302 met OPD blokken

KMvrtr

Niet helemaal je dag gisteren, als ik dat zo lees.

Wat is nu plan B, toch een nieuwe leiding trekken?

michiel

Nah, hij staat bij de garage, die al een nieuwe leiding hebben besteld en die komt er morgen op. Dan kannie rechtstreeks door naar de schadeboer om de deuren te laten herstellen (paaltje vanuit bestuurdersstoel zeer slecht zichtbaar).