Service van Volvo NL: Petje af!

Gestart door 2.0keijzer, 11-09-2003 13:10:07

Vorige topic - Volgende topic

2.0keijzer

Ik las ergens op dit forum over iemand die meende teveel BPM te hebben betaald bij het invoeren van z'n T5R, omdat de douane niet over de juiste gegevens zou beschikken. Omdat ik zelf op 1 oktober aan de beurt ben, en geen zin heb in een discussie met de douane danwel teveel BPM te moeten betalen, heb ik Volvo NL gebeld en gevraagd om een schriftelijke verklaring van de oorspronkelijke nieuwprijs in juni 1995. 24 uur later lag 'ie in mijn bus. Hulde!

BartRas

Is dat naar aanleiding van je chassisnr of gewoon wat zo'n auto toen kostte. Je moet immers ook BPM betalen over je opties, behalve dan een evt. navigatie systeem. Je moet dus de toenmalig prijs weten, dus alsof hij in NL geleverd was, en niet de kale basisprijs.
there is no substitute for PK's

MARCELO

ik moet mijn T5R ook nog invoeren,eind november word hij 9 jaar. kun je mij dat raport mailen of faxen?
alvast bedankt

marcel

e-mail arendsenbergh@hetnet.nl
fax 0314-665464

Johann

Citaat van: BartRas op 11-09-2003 13:15:43
Is dat naar aanleiding van je chassisnr of gewoon wat zo'n auto toen kostte. Je moet immers ook BPM betalen over je opties, behalve dan een evt. navigatie systeem. Je moet dus de toenmalig prijs weten, dus alsof hij in NL geleverd was, en niet de kale basisprijs.

Probleem is dat de T-5R "standaard"met opties kwam en een "basis prijs" had inclusief alle opties.
Kom je nu bij de douane dat zeggen ze doodleuk dat het een T5 is en en gaan ze alle opties apart er bij optellen met als gevolg dat je veel te veel BPM betaald voor deze auto.

De heren douane hebben zo'n dikke plaat voor de kop dat ze dit keer op keer weer doen.....

2.0keijzer

Tsja, ik kan blijkbaar niet alles uitsluiten, gelukkig stond er ergens op dit forum een kopie van de folder waarin staat dat er alleen een automaat, wisselaar en eindversterker kan worden bijbesteld. Gaan ze moeilijk doen, zal ik de vriendelijke mevrouw van Volvo NL weer bellen en haar vragen te verklaren hoe het zit met de opties..........Ach, misschien gaat alles wel goed en zie ik beren op de weg. Leuke anekdote: toen ik mijn 245 superpolar aangaf, bleek de douanier een ex-klasgenoot. Ouwe jongens krentebrood dus. Op elke vraag betreffende de aanwezige opties, antwoorde ik "nee". Hij knipoogde en ik betaalde een fractie van de BPM..............Marcel, als allers achter de rug is stuur ik je de brief toe.

micdee

Is er bij iemand die al eens een auto heeft ingevoerd al een keer een douanier mee naar buiten geweest om de auto van "binnen en buiten" te bekijken??

Bij nog niet (heb 3 auto's "ingevoerd") slechts 1 keer vroeg een mijnheer om vanf de eerste mijn auto op de parkeerplaats aan te wijzen... dus toen moest ik helaas zeggen dat er een opendak als optie was... voor de rest hebben al mijn auto's nog nooit extra opties gehad op wat kleine dingetjes na (cv en/of electrische ramen)
Bij 1 van mijn Vr6-jes gewoon doodleuk gezegd dat alles standaard erop zat en deze mijnheer slikte dat.... ;D

Guido_Smit

Citaat van: micdee op 11-09-2003 20:48:33
Is er bij iemand die al eens een auto heeft ingevoerd al een keer een douanier mee naar buiten geweest om de auto van "binnen en buiten" te bekijken??

Bij nog niet (heb 3 auto's "ingevoerd") slechts 1 keer vroeg een mijnheer om vanf de eerste mijn auto op de parkeerplaats aan te wijzen... dus toen moest ik helaas zeggen dat er een opendak als optie was... voor de rest hebben al mijn auto's nog nooit extra opties gehad op wat kleine dingetjes na (cv en/of electrische ramen)
Bij 1 van mijn Vr6-jes gewoon doodleuk gezegd dat alles standaard erop zat en deze mijnheer slikte dat.... ;D

Bij invoer van mijn V70T vorig jaar, hebben ze(de douaneambtenaar) mijn auto helemaal binnenste buiten gekeerd.
Die wist er ook alles van, wat standaard was of niet  :o.
Was ook wel mooi weer toen en kan een grote rol hebben gespeeld.

Guido.

marcelV70R

ook bij mijn italiaanse T5 hebben ze de auto 'opgenomen'
het  regende behoorlijk, maar ik had de auto nog binnen staan
dus kon de man op zijn gemak de auto bekijken.
het eerste wat hij op wou schrijven waren de licht metalen velgen.
ik zei hem dat die bij de standaard opties hoorde en dus al bij de basis prijs inbegrepen zat.
hij dacht van niet, maar aan terug in zijn kantoor ben ik gewoon mee naar binnen gelopen en vroeg het aan een colega van hem.
ik had een folder meegenomen met daarop de standaard uitrusting van een T5, en daar stonden ook de velgen op.dus dat was geen discussie meer.
verder wat aftrek door milieu vriendelijke assesoires.
uiteindelijk een redelijke prijs betaald vond ik.