volvo gek geworden

Gestart door lawrence-e39, 21-09-2008 17:36:12

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

lawrence-e39

goededag mensen op het forum ik ben lawrence ben 25 jaar en kom uit woerden.
Ik rij nu in een bmw e39 525tds van 1999 waar ik wel heel tevreden mee ben maar sinds ik in een s60 t-5 heb gezeten ben ik wel erg enhousiast geworden  ;D
Buiten dat om is het diesel rijden tegenwoordig ook niet echt rendabel meer een vriend van me heeft een 240 polar van 1992 op lpg heeft er 380000 km op zitten en dat alles is eigenlijk niet aan de auto te voelen.
Gewelldig vind ik dat welk ander merk doet dat op lpg  :eusa_clap:.
de s70 vind ik een mooie auto om te zien ben daarom ook een beetje aan het rondneuzen
nu heb ik een s70 t-5 gezien 250000 km op lpg voor 8000 euro de km stand lijkt me geen probleem toch ?
Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een t5   of is het verstandiger om voor een 170pk versie te kijken ben er wel al uit dat ik geen 10klepper wil.
Wil minimaal 170 pk hebben liever meer  ;D
daarom viel me oog op de t5 die ik zag

http://link.marktplaats.nl/194659858

Ludo

welkom Lawrence.
in de link zie ik dat er lpg in zit.
als dit geen Vialle LPi is, zou ik hem al meteen links laten liggen.
best even navragen dus.

ps: verander de lange link in dit: http://link.marktplaats.nl/194659858
dat is het topic beter leesbaar.

Bouke

Welkom Lawrence

Ik hoop dat je er snel een vindt,dan kan je gelijk naar de Krimpenerwaard-meeting komen op 5 okt, dan kan je hem gelijk showen :eusa_whistle:.Als je er nog geeneen hebt ben je daar ook heel welkom hoor ;D. Succes nog met zoeken naar een mooi exemplaar

Gr Bouke

lawrence-e39

ok ik heb wel gezien dat het een g3 installatie is  zijn er meerdere systemen geleverd  dan alleen vialle 
zijn daar nadelen aan of beter gezegd waarom zou je hem dan links laten liggen als het geen vialle is
bedankt alvast voor de antwoorden.
Ik moet ook eerst de bmw kwijt had het bedrijf wel een  mail gestuurd met foto,s van mijn auto en of hij wou ruilen met de mijne. 
Zoals mijn auto nu is brengt hij wel zo rond de 8500 op  dus wie weet ziet hij het zitten zal wel niet  :P maar het valt te proberen haha het is me ooit eerder gelukt met een auto

daytonawim

#4
Mm, ziet er net uit en volgens mij is het gewoon een S70R, gezien de voorbumper, en de stoelen.
de T5 in combinatie met automaat is echt genieten hoor  ;D ;D

De prijs vind ik persoonlijk nogal fors, maar meestal krijg je dan wel een redelijke prijs terug
voor je eigen auto.

Volgens mij kom je niet helemaal uit de buurt ?

lawrence-e39

ik kom uit woerden bij utrecht
op autotrack staat hij voor 8950  wel als s70r  en op marktplaats als t5  voor 7950 als je bij de rdw kijkt staat hij wel als s70 t5  of zien ze bij de rdw geen verschil tussen een r of t5
ik ben nog een leek wat volvo aangaat dus je kan me alles wijsmaken haha  wat ik al wel heb gezien is dat de r blauwe wijzerplaten hebben 

Vulk

Citaat van: lawrence-e39 op 22-09-2008 01:01:50
ok ik heb wel gezien dat het een g3 installatie is  zijn er meerdere systemen geleverd  dan alleen vialle 
zijn daar nadelen aan of beter gezegd waarom zou je hem dan links laten liggen als het geen vialle is
bedankt alvast voor de antwoorden.
Ik moet ook eerst de bmw kwijt had het bedrijf wel een  mail gestuurd met foto,s van mijn auto en of hij wou ruilen met de mijne. 
Zoals mijn auto nu is brengt hij wel zo rond de 8500 op  dus wie weet ziet hij het zitten zal wel niet  :P maar het valt te proberen haha het is me ooit eerder gelukt met een auto

Een lpi-systeem maakt gebruik van vloeibare injectie, andere systemen van een verdamper. Ik weet er het fijne niet van, maar een turbo laten lopen op een verdamper installatie gaat niet goed, heeft vermogensverlies, backfires etc...

Lpi geeft zelfs een minimale vermogenswinst.

daytonawim

Een S70 R automaat heeft eigenlijk dezelfde motor als een normale T5 dus 240 pk, de handbak heeft 250 PK.

Onze T5 loopt helemaal super op Lpi :-), zelf vind ik em prettiger rijden als de andere T5 met schakelbak

Tja, ik zou er eens een ritje aan wagen, dan kan je direct informeren wat ie voor jou auto over heeft.
Tip digitale camera mee nemen, veel hoge resolutie foto's maken, kan je thuis alles op je gemak nog
eens op de pc nakijken.

Kijk in het onderhoudsboekje en/of onder de motorkap waar ie zijn onderhoud heeft gehad, bij 240.000 km moet
de distributie riem gefikst zijn. incl rollen,geleiders en waterpomp ( liefst)
Een Volvo garage zal je graag van dienst zijn met eventuele inderhouds informatie. ( of probeer de vorige eigenaar te bellen)



walter leever

welkom laurence,

en is het iets geworden met de S70?

grt,walter

MichielMaas

#9
Welkom op dit forum Lauwrence, Succes bij het maken van een keuze. We kijken uit naar de foto's.  ;)

FGG

Welkom op 't Forum, Lawrence.

Ik ben benieuwd wat 't gaat worden.

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Walter

Hej Lawrence, mijn tip opgevolgt :-) Leuk dat je steeds enthousiaster wordt :-)

Succes met zoeken!
Walter

Facta non verba
ex-850club lid/ex-V3C lid
Volvo V70 B5244S2 AT MY02/Volvo 854 B5202F '95/Volvo 343DL '78/Volvo 360GLS B19A '83.
Nu: Volvo S80 3.2 AWD Summum MY08 + Buick Special Trunkback Sedan 1937

Chris

Welkom hier Lawrence!

Succes en veel wijsheid met je zoektocht. Ben benieuwd waar de keuze op gaat vallen...

Groeten,
Chris

knoopie

lawrence welkom bij de club!
en we wachten rustig af wat het defenitief wordt.....

sterkte hoor.....

richard  ;)