10 kleppen

Gestart door eric74, 16-08-2003 14:24:04

Vorige topic - Volgende topic

eric74

ik wil een 85O 2.5 aankopen, maar kom regelmatig 10-kleppers tegen.
heb wel ervaring met 20-kleppers, maar niet met 10
Hoeveel km kan een 10-V aan? Is rij-eigenschap even goed?
momenteel eentje op 't oog van 1994.
staan reeds 220.OOO km op...

groeten
eric

Reitse

Met een beetje zoeken kom je wel wat info op het forum tegen over de eigenschappen van de 10V.  ;)

Freulig

Ik heb twee 10-kleppers gereden en 1 20-klepper.

Het hangt een beetje van je rijstijl af, maar een 2.5 10v rijdt vlot genoeg: ook het onderhoud zul je weinig verschil in mereken (in de positieve zin)
een 10-klepper nodigt niet uit om veel toeren de rijden: dat hoeft ook niet, want het vermogen begint al snel onderin, en er komt ook niet nog een krachtexplosie bij 3500 toeren bij.
een 10-V rijdt relaxed en vlot genoeg voor woon-werk en reis verkeer. Ook acceleratie van 80-120 is OK.

Wil je wat sportiever rijden en vind je hogere toeren geen probleem, ga dan voor de 20 klepper. Dat is leuker rijden, maar dat ga je dan ook wel doen !

Joris_Scholte

Ik heb een GLE (da's een 10-klepper) mar dat is voor mij krachtig genoeg. Idd begint de trekkracht al onderin en je kunt lekker "met het verkeer meekomen", om het maar voorzichtig uit te drukken. Wil je sportiever rijden, dan zou ik doorzoeken naar een GLT of Turbo versie.
Over de KM-standen van 200.000 plus moet je je geen zorgen maken. Het zijn nou eenmaal oudere auto's en die hebben al een leven gehad. Check wel hoe dat leven is geweest, kijk naar lekkageplekken op vloestofreservoirs e.d. Je zou eigenlijk wel 350.000 op een (goed onderhouden) Volvo kunnen zetten.

gert850

Ik rij ook een 10V (estate uit 1993, type '94) Bevalt mij uitstekend! heel soepel onderin en ook vanaf 3000 tpm krachtig genoeg.  Met name tussenaccelaraties in die toerengebieden zijn gewoon heel vlot.Je merkt alleen wel als je met airco rijdt dat hij wat inlevert. Ik rij ook wel met caravan van 1000 kg, geen enkel probleem.
gert850
Gert 850

als je klein bent, komen de enge geluiden onder je bed vandaan, als je groot bent, van onder je motorkap