Rammelende remmen?

Gestart door aartnicolai, 23-09-2008 23:04:52

Vorige topic - Volgende topic

aartnicolai

Enige tijd geleden heb ik op aanraden van mijn garage in Amsterdam de voorremmen laten vervangen omdat deze nog nooit vervangen waren (855 - '96). Klonk mij logisch in de oren.
Nadat deze geinstalleerd waren merkte ik na enige tijd dat als ik langzaam rijd over hobbelige wegen dat er aan beide kanten voor een rammelend geluid te horen is. Dit geluid hoor ik alleen als ik het raam open heb staan. Het vreemde is dat het aan beide kanten is.

Teruggegaan naar de garage. Deze vertelde dat het niets met de nieuwe remmen te maken had maar met de versnellingsbak. Eerlijk gezegd geloof ik dat niet en denk dat het een direct gevolg is van het plaatsen van de nieuwe remmen. Dit geluid heb ik nu zo'n 5 maanden en het wordt niet erger. Maar is wel hindelijk. Ik heb de verschillende fora doorgekeken naar een soortgelijk probleem maar kon niets vinden.

Wie kent dit probleem en waardoor kan het komen?

Groet,

Aart

Ludo

waarschijnlijk heeft men bij het monteren van de binnenste blokken, de klemmetjes niet open gebogen.
demonteren, klemmetjes verder naar buiten buigen zodat ze 'strakker' in het cilindertje zitten, en opnieuw monteren is de oplossing.

thuur

Het rammelen moet direct stoppen als je de rem aantikt, dan zijn het de blokken.

Gr ;)

aartnicolai

Hartelijk dank voor de reactie's. Mijn garagehouder geloofde er niets van maar heeft er toch naar gekeken. De armpjes bleken niet meer recht te buigen te zijn en moesten vervangen worden. Nu weer een heerlijk stille auto.