hu 1205 welke auidio bestanden?

Gestart door gewoon peter, 24-09-2008 07:06:10

Vorige topic - Volgende topic

gewoon peter

Hallo allen, wie weet welke audiobestanden (cd kopie) je in de 1205 kunt afdraaien?

UserID6342

Ik heb een 1205 in de S60 gehad en speelde daar de "normale" originele cd's in af, maar ook kopieen slikte die zonder problemen en mp3's ging ook perfect.

gewoon peter

Dirk, Uiteraard gewone cd's, maar ik heb een apple en moet daar ingeven wat ik voor bestandsextensie wil. Heb keus uit ong. 12 soorten bestanden. Maar welke slikt de 1205?

UserID6342

Is een gewone muziekcd geen cda bestand ? Dacht ik tenminste, maar ben hier zelf ook niet helemaal zeker van....

gewoon peter

Dirk, helaas, bij laden cd geeft hij aiff bestanden weer maar deze pakt de hu1205 niet. Verder nog keus uit: wav (werkte ook niet), au, gsm, vox, vaw, vss, m3u, pls, wpl, mov, mp3 (werkt ook niet in deze radio; oud?), ogg en flac. Wie o wie? De cd's zelf draaien wel goed.

mehn

Alle formaten die jij noemt zijn data formaten. Je kunt muziek als data op een cd branden, maar dan werken ze niet in een cd speler. Er staan dan bijvoorbeeld allemaal mp3-tjes op een cd.
Een cd speler kan geen databestanden lezen, slechts het cd formaat.
Je moet dus een audio cd maken, geen data cd.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

gewoon peter

Ga het proberen, maar dacht een audio cd gemaakt te hebben. Je ziet (leest) het wel. Berdankt alvast.

gewoon peter

Helaas, audio cd gemaakt via itunes, gaf daarna ook dezelfde bestanden weer (aiff), speelde wel thuis maar niet in de auto. groet, peter

thuur

Citaat van: gewoon peter op 25-09-2008 06:14:58
Helaas, audio cd gemaakt via itunes, gaf daarna ook dezelfde bestanden weer (aiff), speelde wel thuis maar niet in de auto. groet, peter

Een originele cd speelt wel? Indien ja: dan is het nog steeds geen audio cd.

Use the Red Book, Luke.

Gr 8)

)()()sT

Let dan wel: bij een audio CD kun je 80 minuten aan muziek branden; bij een data CD 700 mb (wat bv. bij MP3 overeenkomt aan 6 uur muziek of weetikhoeveel ;))

80 minuten op een muziek CD is vaak maar iets van 150 mb. op een schijfje.

Daf46

Citaat van: )()()sT op 25-09-2008 10:09:54
Let dan wel: bij een audio CD kun je 80 minuten aan muziek branden; bij een data CD 700 mb (wat bv. bij MP3 overeenkomt aan 6 uur muziek of weetikhoeveel ;))

80 minuten op een muziek CD is vaak maar iets van 150 mb. op een schijfje.
erhm:
Ongecomprimeerd: 80min * 60 sec/min * 44000 samples/sec * 2 kanalen * 2 bytes/sample = 805MB !

gewoon peter

Aan allen die gereageerd hebben.
De laatste cd die ik via i-tunes gebrand heb (aanklikken audio cd) werkt thuis op 3 apparaten die ik heb om evt. cd's af te spelen. Op 1 apparaat (oude jvc combi) werkte hij ook niet. Dus ik neig toch naar een niet goede "audio" cd. Maar misschien doe ik iets fout.
Verder heb ik thuis in m'n apple duizenden stukd muziek op MP-3. Mp-3 cd's gaat perfekt. Inderdaad 6 uur muziek op 1 cd en alles via i-tunes. Dus ik heb nu het vermoeden dat deze gebrande cd niet op oudere apparaten draait. Ik hoor het wel (lees).

thuur

Citaat van: thuur op 25-09-2008 10:06:48
Een originele cd speelt wel?

En welke kleur CDR's gebruik je? Kan zijn dat de wat donkere types niet spelen, of de lens is stoffig.

Gr ;)

pooh

Of je sluit een Ipod aan op je radio, dan hoef je geen cd'tjes meer te branden  ;)

Voor zover ik weet kan de 1205 geen mp3's lezen trouwens  :eusa_think:

Teken de petitie tegen het dodingsstation en de gemeenten in Cadiz!
Direct naar de petitie: www.petitiononline.com/perrera/petition.html

gewoon peter

Citaat van: pooh op 25-09-2008 23:32:26
Of je sluit een Ipod aan op je radio, dan hoef je geen cd'tjes meer te branden  ;)

Voor zover ik weet kan de 1205 geen mp3's lezen trouwens  :eusa_think:

Ja, ik ga daar maar naar zoeken, type i-pod en hoe aan te sluiten. thanks, peter