PROBLEEM: V70 wil niet blijven lopen...

Gestart door Rogers XC 70 2000, 26-09-2008 09:52:18

Vorige topic - Volgende topic

GermanR

Rogers XC 70 2000

bevriezing? sorry... ben maar een jurist... ;D

GermanR

Nou gas kan koud worden heel erg koud, ik weet niet of dat hier het geval is, zal wel niet maar vroeger met de verdampers kwam dat nog wel eens voor. Had je gewoon een klomp ijs aan de verdamper zitten en verdampte het gas niet meer. Dus ook geen gas wat de motor in gaat.

mehn

Begin eerst maar eens op benzine te rijden. En dan niet automatisch laten omschakelen naar LPG maar de knop indrukken.
Als je het dan niet meer hebt dan kijken we eens verder.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

Rogers XC 70 2000

Citaat van: mehn op 27-09-2008 12:50:17
Begin eerst maar eens op benzine te rijden. En dan niet automatisch laten omschakelen naar LPG maar de knop indrukken.
Als je het dan niet meer hebt dan kijken we eens verder.

Mehn, dat is precies hetgeen ik vanmorgen gedaan heb. De auto draaide dus goed op benzine!
Een paar kilometer gereden, geen probleem. Ik schakel over op gas en de verbranding "dooft uit" Opnieuw starten werkte niet direct.
Een 5-tal minuten gewacht, opnieuw gestart... (schakelaar weer op benzine gezet) en de motor draaide weer. Toen op benzine naar garage 15 km verder; geen enkel probleem dus bij rijden op benzine.
Overige verschijnselen:
Lampje van de lambda brandt al een tijdje.
hij lijkt op benzine beter te accelereren dan tot eergisteren op lpg, terwijl ik dacht dat een LPI installatie geen vermogensverlies kent. Met name in de 1e en 2e versnelling trekt ie op LPG slecht, terwijl het een 193 pk versie is.

Ludo

heb je de zekeringen zoals Bas eerder al schreef gecontroleerd?.
1 ervan is voor de afsluiters, als die kaduuk is....

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Ludo op 27-09-2008 13:20:20
heb je de zekeringen zoals Bas eerder al schreef gecontroleerd?.
1 ervan is voor de afsluiters, als die kaduuk is....

will do....
... als die kaduuk is.... heb je deze verschijnselen?

Ludo

ja, als de afsluiter niet opengaat... komt er geen gas.
dat is ook de bedoeling van een afsluiter.  ;D

Rogers XC 70 2000

wat ik zo raar / vervelend vond, was dat dit probleem van het een op het andere moment verscheen. Donderdagavond trad het op, en na flink doorgestart te hebben, lukte het me toen uiteindelijk om hem aan de praat te krijgen. Toen bleef ie nog wel op LPG lopen...

Ludo

ik begrijp dat je de auto naar een garage hebt gebracht?.
waarom niet even naar Limburgse LPG Technieken gebeld?.

Rogers XC 70 2000

dacht eerst niet dat het aan het lpg-gedeelte lag... daarom afspraak gemaakt bij vakgaragist in de buurt (die aan euri 15/uur in het wat donkerder grijs werkt)... en die goed werk levert.

elmarconi

Ik herhaal:

Citaat van: elmarconi op 26-09-2008 10:00:28
Gokje: Defecte afsluiter in koppelblok of tank van de LPG installatie.

Kijk hier eens...
--
Autogas Inside . . .

Ludo

Rogers XC 70 2000

nope, hoop vanavond te horen wat diagnose is, de goede man werkt enkel in de avonduren voor de donkergrijze portemonnaie en was gisteravond helaas al volledig bezet.... ik hou jullie op de hoogte.

Rogers XC 70 2000

nou, vanavond de volvo gaan halen. Er zijn een aantal relais vervangen. Tevens een "bypass"gekregen voor relais 103. Probleem lijkt opgelost... heb vanavond een aantal keren gestart... probleem heeft zich niet meer voorgedaan.

Overigens een erg aangename ervaring met deze goede man; heeft nog ruim een liter olie bijgevuld en de ruitenwisservloeistof.
Totale kosten van dit alles...... 0 (nul ja) euri.