motorkap

Gestart door bleu_estate, 13-09-2003 16:39:35

Vorige topic - Volgende topic

bleu_estate

Ik heb twee jaar geleden de motorkap laten spuiten. Vorig jaar in de Dordogne bladeren op de motorkap laten liggen na een regenbui. Zon erop. Er stonden afrdukken van de bladeren op de kap. Dit heb ik weg kunnen krijgen met cleaner van Turtle. Dit jaar weer naar dezelfde camping. Bladeren op de motorkap. Na een regenbui een emmer water er overheen gegooid. Dom dom dom, niet afgezeemd. Resultaat de kalkstippen. Ik heb toch het idee dat het spuitwerk met lak op waterbasis (het is nautic bleu metallic) niet zo goed bestand is tegen al het onheil van buiten. Vogelpoep, etc... :-\

bleu_estate

De vlekjes heb ik eraf kunnen poetsen met 1Z metallic polish. Daarna behandeld met een gewone wax.

Reitse

M'n duwbeugel achterop slaat nogal wit uit.
Als ik de hogedrukspuit erop zet blaas ik het er vrij gemakkelijk af maar na 5 minuten is het ook wel weer terug. Om nou de vuilfrees erop te zetten is denk ik wat teveel van het goede, met een beetje geluk is dan de lak er ook af...
Vraag me af wat het is, kalk of wax? (of de eerste beginselen van het "swededemon-virus ;))
Commandant erover heen halen een optie?

thuur

Kan wax of was zijn wat ooit in de zon is aangebracht.

Je hebt geen metallic lak he? Dan kun je gerust eens commandant 4 proberen. Houd er rekening mee dat je dan de hele auto gaat doen als je de diepe glans weer hebt teruggehaald ;D

Oftewel: niet met dit weer doen ;)

Gr 8)

elmarconi

Citaat van: thuur op 22-06-2005 14:37:01

Je hebt geen metallic lak he? Dan kun je gerust eens commandant 4 proberen. Houd er rekening mee dat je dan de hele auto gaat doen als je de diepe glans weer hebt teruggehaald ;D

Gr 8)

Ik heb ook nog een bus Commandant 4 staan, met sticker "Niet voor metallic". Echter, op de website http://www.commandant.nl/commandant/commandant4.htm staat tegenwoordig: "Ook geschikt voor (verouderde) metallic lakken." Sterker, bij commandant 3 staat: "Voor gebruik op metallic lak is Commandant 4 beter geschikt."
Verwarrend. Maar ik krijg wel mooi (niet mooi dus) van die doffe vlekken in m'n 412 lak!!!  :o
Gelukkig maar een paar hele kleine plekjes gepakt, maar ik moet blijkbaar toch wat anders nemen.

--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: elmarconi op 22-06-2005 15:15:07
Citaat van: thuur op 22-06-2005 14:37:01

Gr 8)

Ik heb ook nog een bus Commandant 4 staan, met sticker "Niet voor metallic". Echter, op de website http://www.commandant.nl/commandant/commandant4.htm staat tegenwoordig: "Ook geschikt voor (verouderde) metallic lakken." Sterker, bij commandant 3 staat: "Voor gebruik op metallic lak is Commandant 4 beter geschikt."
Verwarrend. Maar ik krijg wel mooi (niet mooi dus) van die doffe vlekken in m'n 412 lak!!!  :o
Gelukkig maar een paar hele kleine plekjes gepakt, maar ik moet blijkbaar toch wat anders nemen.

Volgens mij is Commandant 4 vernieuwd, zodat het nu wel geschikt is.

Die oude bus is idd alleen voor niet-metallic lakken. En ook niet voor parelmoerlakken :-X

Gr ;)

elmarconi

Citaat van: thuur op 22-06-2005 15:24:25

Die oude bus is idd alleen voor niet-metallic lakken. En ook niet voor parelmoerlakken :-X

Hmmm, mooi is dat. Dus, wie wil dat busje hebben? Stuur maar een PB.
--
Autogas Inside . . .

thuur

Citaat van: elmarconi op 22-06-2005 15:38:31
Citaat van: thuur op 22-06-2005 15:24:25

Hmmm, mooi is dat. Dus, wie wil dat busje hebben? Stuur maar een PB.

Misschien Reitse, die had nog wat witte vlekjes op de spoiler ;)

Gr 8)

elianmars

Ik heb heel onze wagen (metallic lak) met Commandant 4 aangepakt. Glimt weer als een hondel*l in de maneschijn!  8) 8)