motorkap

Gestart door bleu_estate, 13-09-2003 16:39:35

Vorige topic - Volgende topic

bleu_estate

Ik heb kleine afdrukken van waterdruppels op de motorkap staan. Vermoedelijk kalk. Ik heb al geprobeerd ze eraf te krijgen met shampoo, cleaner en commandant 5. Lukt niet. Iemand een idee waarmee het wel gaat?

Entuscan

Wax of kleurwax ???
Who needs RyanAir when you can fly Volvo R ....
--------------------------------------------------------------

bleu_estate

Ik heb na het cleanen er metallic wax van turtle wax opgedaan. Het glom wel, maar kalkvlekken niet weg.

Entuscan

K2R eens proberen, daarmee haal ik zelfs lak van lak af (heel handig als weer eens een idioot langs je wagen afschuurt)

Wel het nodige elleboogvet gebruiken ;)

Arjan

En waar kopen we K2R??
???

Entuscan

K2R Ontvlekker, verwijdert olie en vetvlekken in de droogkuis.

Maar dat ding doet dus wonderen op alles...mijn ma heeft een hobbywinkel daarverkopen ze dat dus ook als reinigingsproduct voor verfresten etc van delicate dingen te verwijderen.
Persoonlijk gebruik ik dat om restanten van koelpasta en lijm etc van computeronderdelen te reinigen.

Toen iemand tegen de achterbumpergeschuurd had zat er lak van de andere op mijn bumper ... maar eens geprobeerd met k2r omdat niets anders hielp en met wat keukenrol en veel wrijven er perfect afgekomen zonder schade aan mijn lak !

Ik veronderstel dat het wel in sommige supermarkten etc bij de poetsmiddelen staat. Is blijkbaar een bekend merk
Ik kan anders wel een foto van zo'n flesje nemen ... maakt het wat makkelijker om het te herkennen

Reitse

Ik ben er al achter gekomen dat ook wax nare effecten kan hebben. Als je het ietsje te lang in laat drogen dan geeft het al een witte waas.

Reitse

Citaat van: Ludo op 13-09-2003 18:20:45

en niet té grote vlakken in 1 keer nemen.
vooral dat Ludo...

bleu_estate

Is K2R niet wat agressief. Zelf zat ik te denken aan water met azijn. Of zou autolak niet tegen dat zuur kunnen?

Entuscan

K2R is niet erg agressief
Water met azijn ... daar moet de lak normaal ook tegenkunnen. hoeveel maken er zo de vensters niet proper ... loopt toch ook altijd wat af.

marcelV70R

probeer eens commandant 4 ipv 5

george

Citaat van: mpT5 op 14-09-2003 19:02:04
probeer eens commandant 4 ipv 5

Niet doen op een metallic. Daar zit als afwerking blanke lak overheen en je poetst matte vlakken in de blanke alk met commandant 4.
Commandant 4 is eigenlijk alleen voor verweerde, doffe door zonlicht aangetaste niet metallic lakken.
Pas op de rommel is zo vernaggeld. :P
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T

micdee

of uhm wassen en naspoelen met gedestileerd water ;D
Kan lekker laten opdrogen in de zon zonder vlekken.... ;D

of ik moet alles net niet helemaal goed schoon gespoten  hebben.... :(

denkweb

dat laatste is het beste.

Ik had ooit eens dennenhars op mijn auto (en nog wat kleine plekkies trouwens...) daar is van Valma een speciale harsverwijderaar voor... werkt perfect een laat geen verkleuringen schade etc. achter. Of het tegen watervlekkies helpt, denk het niet..

Viakal??

george

Hier in de wasstraat kun je de auto naspoelen met water verkregen dmv omgekeerde osmose (ook wel R.O.).
Dit water zit echt niks meer in en droogt dus ook op zonder het nalaten van sporen.
Ze noemen het dan ook glansdroger en het wekt ook nog.
Fiat panda'84 - opel kadet '86 - 745 D6 '87 - 745 B230K '89 - 945 B230FT '92 - 855 T-5 '94 - V70 R-AWD MY 2000 - 945 Polar B200FT '97 - V70 2.4T AWD - Audi A6 Allroad 2.7T