is dit nederland ?

Gestart door alfredgeel, 28-09-2008 15:09:29

Vorige topic - Volgende topic

alfredgeel

Ik moet mij iets van het hart schrijven. Ik hoop dat ik niemand hiermee ga kwetsen bij deze alvast mijn excuses.
Gisteren kocht ik op marktplaza een speeltuig voor mijn kinderen voor in de tuin.
Heel aantrekkelijk aanbod zeker als je kijkt wat die dingen in Belgie kosten.
Ik maak dus met die mensen een afspraak om 's avonds in Leiden ( een 200km van thuis ) dat gedemonteerd speeltuig op te halen.
Inderdaad na twee uur rijden ( het was half 10 's avonds ) kom ik op de locatie aan. ik word heel vriendelijk ontvangen door de verkopers , maar kan de wijk niet in omdat er rellen bezig zijn . 4 politiewagens houden de buurt al uren afgegrendeld.
Wat blijkt ?
2 jochies van 12 en 13 jaar terroriseren de buurt al voor enkele weken; brandstichting, vandalisme, slagen en dergelijke. ze zijn 12 en 13 jaar en daar heb je 4 politiewagens voor nodig ?????

Toen de buurt opgeklaard was kon ik met de man mee naar het schuurtje waar alles ogeslagen was.
Ik heb nog nooit zo een schrik gehad als toen ik daar een straatje om moest rijden. Ik had het gevoel dat ze me uit mijn auto gingen sleuren. Wat deed een belg om 22h00 in hun buurt ?
om in het schuurtje te geraken moest je een metalen poort door en in elke hoek van het gangenstelsel waren er brandsporen of lag er afval.

Vooral toen ik zag hoe de kinderen zich daar gedroegen kinderen jonger dan 14 jaar die daar op straat aan het rond hagen waren. Letterlijk op de huizen kropen  en lawaai maakten. Ouders die er op staan te kijken en hun kinderen gewoon lieten doen.
Toen ik wou vertrekken werd de weg mij versperd door 3 kindjes die in het midden van de straat met hun playstation aan het spelen waren. Gewoon in het midden van de weg zitten. Moord en brand schreeuwend omdat het licht van mijn koplampen op hun scheen. Ik heb daar bijna 10 minuten gewacht en durfde eigenlijk niet te reageren om terug geen opstand te veroorzaken.

Ik bewonder dan ook de supervriendelijke verkoper die in die buurt 4 kleine kinderen wil opvoeden tot fatsoenlijke burgers. Want over hen niets dan lof.

Ik hoop dat dit voor mij de enige en laatste negatieve ervaring was die ik met Nederland gehad heb.

Philip850

Nee dit is geen Nederland. Dit zijn idioten en die zitten overal.
Volvo 855R "Black Moose" '96
BMW K1600GT '20
Mercedes-Benz L206D camper '73

MJH

Ben toch wel blij dat ik in zo'n ingeslapen Gronings dorpje woon...

Is het echt zo erg in 't Westen? Ik heb zelf in een sloopflat in de Bijlmer gewoond, maar dat was een park, vergeleken met wat jij hier beschrijft.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Jeroentjuh

Tja die kant gaat het dus steeds meer op in Nederland, helaas  :'( Nederland is Nederland niet meer...... :-\

EdenAli

Ik woon zelf in Almelo en wj hebben een zoon van 2
Mocht mijn zoon op latere leeftijd zulke onzin gaan uitspoken dan zal ik zo als ik het "zeg üm een bettie opknapp'n"
Als hij dingen gaat uitspoken of ander dingen van anderen gaat vernielen dan heeft hij vast wel iets waar ie aan gehecht is en dat kan dan ook kapot.

Wat men zegt  Opvoeden is wel de moeilijkste taak wat er is maar je kan je blagen toch wel een klein beetje in het gareel houden lijkt me.

Zoals ik het lees van Alfred  vind ik het het erg triest dat het zo moet

tackle

opvoeden is : grenzeloze liefde maar liefdevolle grenzen geven

FGG

Ik lees 't steeds vaker in de krant. Gisteren nog een verhaal van een bewaker die een ziekenhuis ingerost wordt en een vrouwtje dat door iemand op een scooter met een mes wordt bedreigd omdat ze even de rem aan had getikt om het bumperkleven van de scooter proberen te stoppen.
En dan nog het verhaal van de voetbalwedstrijd van gisteren, het gedoe in Gouda met die bussen. Ze moeten wat meer de zweep erover gooien! Laten ze eens focussen op dit soort problemen in plaats van het betuttel-gedoe van burgers die een normaal leven leiden.

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

FGG

elianmars

Het gaat wel de verkeerde kant op in Nederland.

Ik ben blij dat we sinds een maand of 8 niet meer in Gouda wonen. Wij woonden in een nieuwbouwwijk, waar het tot een jaar of 5 geleden heel gezellig was.  Daarna is het hard achteruit gegaan.
Er wordt van alles gesloopt, ingebroken, enz.
Onze kinderen werden bekogeld met van die harde mini-appeltjes uit bomen, één keer is een ruit van ons huis uit het kozijn geblazen, door er zwaar vuurwerk op te plakken, een aantal maanden later is het nogmaals geprobeerd. Gelukkig is de ruit toen heel gebleven.

De problemen in Gouda, die de laatste tijd in de krant staan, gebeuren in een wijk die naast onze vorige woonwijk ligt.

Ik ben heel blij dat we nu in een "suf boerendorp" wonen.
Hopelijk blijft het daar voorlopig lekker rustig.....  

MJH

Citaat van: FGG op 28-09-2008 16:17:32
Citaat van: MJH op 28-09-2008 15:13:35

U zei?

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article3904848.ece/Vrouw_mishandelt_man

:eusa_whistle:

Da's in Knoal... Een wereld van verschil, veen of zand...
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

t5karel

Track dragster from North.Ik ben slechts verantwoordelijk voor wat ik schrijf. Niet voor wat U begrijpt.

rené97v70

Citaat van: alfredgeel op 28-09-2008 15:09:29
Ik moet mij iets van het hart schrijven. Ik hoop dat ik niemand hiermee ga kwetsen bij deze alvast mijn excuses.
Gisteren kocht ik op marktplaza een speeltuig voor mijn kinderen voor in de tuin.
Heel aantrekkelijk aanbod zeker als je kijkt wat die dingen in Belgie kosten.
Ik maak dus met die mensen een afspraak om 's avonds in Leiden ( een 200km van thuis ) dat gedemonteerd speeltuig op te halen.
Inderdaad na twee uur rijden ( het was half 10 's avonds ) kom ik op de locatie aan. ik word heel vriendelijk ontvangen door de verkopers , maar kan de wijk niet in omdat er rellen bezig zijn . 4 politiewagens houden de buurt al uren afgegrendeld.
Wat blijkt ?
2 jochies van 12 en 13 jaar terroriseren de buurt al voor enkele weken; brandstichting, vandalisme, slagen en dergelijke. ze zijn 12 en 13 jaar en daar heb je 4 politiewagens voor nodig ?????

Toen de buurt opgeklaard was kon ik met de man mee naar het schuurtje waar alles ogeslagen was.
Ik heb nog nooit zo een schrik gehad als toen ik daar een straatje om moest rijden. Ik had het gevoel dat ze me uit mijn auto gingen sleuren. Wat deed een belg om 22h00 in hun buurt ?
om in het schuurtje te geraken moest je een metalen poort door en in elke hoek van het gangenstelsel waren er brandsporen of lag er afval.

Vooral toen ik zag hoe de kinderen zich daar gedroegen kinderen jonger dan 14 jaar die daar op straat aan het rond hagen waren. Letterlijk op de huizen kropen  en lawaai maakten. Ouders die er op staan te kijken en hun kinderen gewoon lieten doen.
Toen ik wou vertrekken werd de weg mij versperd door 3 kindjes die in het midden van de straat met hun playstation aan het spelen waren. Gewoon in het midden van de weg zitten. Moord en brand schreeuwend omdat het licht van mijn koplampen op hun scheen. Ik heb daar bijna 10 minuten gewacht en durfde eigenlijk niet te reageren om terug geen opstand te veroorzaken.

Ik bewonder dan ook de supervriendelijke verkoper die in die buurt 4 kleine kinderen wil opvoeden tot fatsoenlijke burgers. Want over hen niets dan lof.

Ik hoop dat dit voor mij de enige en laatste negatieve ervaring was die ik met Nederland gehad heb.

Dergelijke gebeurtenissen kun je inderdaad in bepaalde wijken in Nederland meemaken. Als je op de verkeerde tijd en de verkeerde plek bent. Daar kom je  liever niet, behalve als je er bijvoorbeeld beroepshalve  moet zijn, maar het is  er wel en is er altijd geweest en zal er ook altijd zijn. Het heeft er o.a.  mee te maken met hoe de samenleving is ingericht en meer van dergelijke filosofische beschouwingen!
Overigens is dit niet specifiek voor Nederland natuurlijk. Ik heb zelf  wel soortgelijke ervaring gehad in London en .........Antwerpen. Maar het had ook Duitsland of Frankrijk kunnen zijn om maar iets te noemen.

:eusa_hand:  René

FGG

Citaat van: MJH op 28-09-2008 16:22:30

U zei?

http://www.dvhn.nl/nieuws/noorden/groningen/article3904848.ece/Vrouw_mishandelt_man

't Blijft een ingeslapen Gronings dorp. (is dat geen pleonasme, trouwens?)

Jans Duiven

Citaat van: FGG op 28-09-2008 17:52:43
Citaat van: MJH op 28-09-2008 16:22:30

U zei?

't Blijft een ingeslapen Gronings dorp. (is dat geen pleonasme, trouwens?)

Jazeker, maar weet jij het verschil tussen zand- en veenbewoners?

Hans

WYD

Ach in Nederland kun je zelfs als ambulancebroeder/chauffeur of zorgverlener niet meer je werk doen, omdat je niet meer veilig bent.
We weten allemaal welke afkomst dat tuig heeft maar niemand durft er iets aan te doen.
We worden gewoon keihard uitgelachen omdat ze vrij spel hebben.
Hey rechtuitridder, kun je ook nog 'n beetje sturen!?