is dit nederland ?

Gestart door alfredgeel, 28-09-2008 15:09:29

Vorige topic - Volgende topic

mehn

...En de dienstplicht weer invoeren.

Heb je je als minderjarige misdragen? Dan ga je op je 18e met de eerste de beste lichting mee naar Afganistan.

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

EdenAli

Citaat van: mehn op 28-09-2008 23:30:03
...En de dienstplicht weer invoeren.

Heb je je als minderjarige misdragen? Dan ga je op je 18e met de eerste de beste lichting mee naar Afganistan.

Goed plan zou niet eens zo verkeerd zijn maar afganistan iets te lijkt me

Jeroentjuh

Ze moeten daar in Den Haag gewoon eens wat beter gaan luisteren naar het Nederlandse volk, en niet al1 maar doen waar ze zelf zin in hebben (of beter van worden)...... Al dat gedoe over het "Europa" en problemen in het buitenland, los eerst de problemen in ons eigen land eens op, want dat die er zijn kan toch niemand ontkennen. Al dat softe gedoe helpt ook nix, of zijn ze bang......... :eusa_shhh:

daytonawim

Tja, Gouda is al heel lang een probleem, een collega heeft zijn "frites"zaak daar verkocht met als hoofd reden de overlast van bepaalde groepen.

In het kabinets overleg waren er mooie woorden van de minister, maar dit is slap ge*u*, want als het probleem al langer bestaat moeten er gewoon goede maatregelen komen en geen halve beloftes.waarbij de gemeente maar moet zien hoe ze het probleem moeten fiksen.
Er moet gewoon een goed plan van aanpak komen, waarbij er regelgeving is vanuit de regering, en idd verplicht in dienst na 2 of 3 incidenten lijkt mij een mooie straf.
Overigens geld dat niet alleen voor probleem jeugd, maar ook voor andere doelgroepen die zich heel graag mogen misdragen ( voelbal supporter e.d)

En ja de verschillende doelgroepen, lekker samen laten werken zodat ze leren van elkaar afhankelijk te zijn.

Afganistan hoeft niet hoor maar 3 maanden koudweer training in Noorwegen, is ook goed voor team relatie's. ( uiteraard als deel van de dienstplicht b.v. 2 jaar)

Vergoedingen bestaan alleen uit zakgeld, uitgaans verboden e.d., zodat het de gemeenschap minder geld kost.

daytonawim

Citaat van: Jeroentjuh op 29-09-2008 00:08:41
Ze moeten daar in Den Haag gewoon eens wat beter gaan luisteren naar het Nederlandse volk, en niet al1 maar doen waar ze zelf zin in hebben (of beter van worden)...... Al dat gedoe over het "Europa" en problemen in het buitenland, los eerst de problemen in ons eigen land eens op, want dat die er zijn kan toch niemand ontkennen. Al dat softe gedoe helpt ook nix, of zijn ze bang......... :eusa_shhh:

Tja luisteren naar het volk is een moeilijke opgave, net zoals de gevolgen van marktwerkingen voor Jan Modaal goed inschatten.

Helaas bestaat een grootdeel van de kiezers uit 3 soorten mensen, 1, die kiest voor het CDA, uit geloofs overtuiging , 2 een groep Jan Modaal die niets snapt van de politiek en de uitwerking er van en 3 de spijtoptanten die maar niet gaan stemmen omdat dat geen zin zou hebben.

Zie daar de oorzaak en de gevolgen voor een politiek fout land.

MJH

Ik vraag me wel af wat onze Belgische vriend nu meer verbaast:
- de staat van Nederland
- de manier waarop we met z'n allen over elkaar heen buitelen in dit topic (en dan houden we het nog echt netjes!)
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Soulfly

Na wat heen en weer gepraat over MSN kwam het volgende stukje voorbij:

Citeer
Harry zegt:
Wat betreft ons land; se simple; Men wordt niet meer geleerd wat respect voor elkaar hebben betekend & inhoud. Het enige waar nog aan gedacht wordt is zichzelf en vindt dat zij gerespecteerd moeten worden. Dat voor het ontvangen van respect, ook respect gegeven moet worden, wordt om de één of andere reden nog maar amper bij geleerd

Marc zegt:
nou, posten!

Nou, dat doen we dan maar hè :)

Naar mijn idee ontbreekt het steeds meer aan respect voor elkaar. Elkaars ideeën en zienswijze. Dat wil niet zeggen dat je het per definitie met elkaar eens moet zijn (dat wordt ook maar een saai gebeuren dan). Of het trouwens een puur Nederlands probleem is, durf ik te betwisten.

Met stomme verbazing heb ik dan ook rondgelopen in Scotland (o.a. Edinburg), naar de omgangswijze van de mensen onderling. De beleefdheid in de winkel als men per ongeluk zijn/haar karretje "in de weg had staan". 't zal je hier gebeuren in de IKEA dat iemand sorry zegt en z'n karretje uit het midden van het gangpad haald en deze aan de zijkant parkeerd, waar niemand er last van heeft.
1994 855 2.5i 10v
2000 320D

MJH

Maar dit topic bevestigt wel de unheimische gevoelens die wij allemaal een beetje hebben:
Het gaat niet goed met ons land, maar we kunnen er de vinger niet op leggen...
En vanuit die machteloosheid gaan we wijzen naar wat andere mensen allemaal fout doen.

Zo, nu is het tijd voor bier en een minder heavy topic.
[tr][td]
[/td][td]Vroem...[/td][/tr][/table]

Reitse

Ja, dit is Nederland...

Het land waar alles maar moet mogen "want we weten zelf wel wat goed voor ons is". Het land dat geen serieuze strafmaat kent "want je hebt recht op een tweede kans, en een derde kans en een vierde kans  en..."
Het land waarin de grootste mopperaars niet stemmen "want het helpt toch niet"
Het land dat z'n grenzen voor iedereen openstelt "want wij hebben het zo goed"
Het land dat overal in voorop wil lopen maar daarom overal in achteruit gaat
Het land dat iedereen te vriend wil houden en daardoor veel vijanden maakt
Het land dat al eeuwen vecht tegen water maar bij een beetje regen compleet vastloopt
Het land waarin mensen wel praten over wat ze willen doen, maar nooit doen waarover ze praten.

alfredgeel

ik  ben er al een beetje overeen hoor. Maar ik zal gewoon op het verkeerde moment op de verkeerde plaats geweest zijn.

Het doet me wel deugd dat jullie inderdaad ook merken dat er iets mis loopt , maar  gelukkig niet overal.

Ik heb bij de verkopers het mooiste voorbeeld gehad hoe het wel moest. Supervriendelijke kinderen,  Ik blijf er bij dat als ikin zo een situatie of wijk terecht zou komen ik er alles aan zou doen om daar weg te geraken.
Maar dat is voor jullie nederlanders ook niet zo eenvoudig lijkt me.

Wij hebben hier denk ik wel meer ruimte om ergens te gaan wonen.
Als je zoveel mensen op elkaar pakt in een kleine wijk dan krijg je toch zeker problemen. Of niet ?

FGG

Citaat van: Reitse op 29-09-2008 08:16:33
Ja, dit is Nederland...

Het land waar alles maar moet mogen "want we weten zelf wel wat goed voor ons is". Het land dat geen serieuze strafmaat kent "want je hebt recht op een tweede kans, en een derde kans en een vierde kans  en..."
Het land dat al eeuwen vecht tegen water maar bij een beetje regen compleet vastloopt
Het land waarin mensen wel praten over wat ze willen doen, maar nooit doen waarover ze praten.

:eusa_clap:

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

Rogers XC 70 2000

Citaat van: FGG op 29-09-2008 14:15:47
Citaat van: Reitse op 29-09-2008 08:16:33
Ja, dit is Nederland...

:eusa_clap:

Helaas deel ik je mening Reitse..... Helaas omdat het zo jammer is voor Nederland. Ik begin meer en meer een hekel te krijgen aan de mentaliteit in Nederland en zal daarom zeker niet meer in Nederland gaan wonen.

Turbobiker

De Tussenpaus

Rogers XC 70 2000

Citaat van: Turbobiker op 29-09-2008 14:31:38
Verhuizen? :eusa_whistle:

hhahahahah.... woon ik al.... gras was/is hier groener  ;D

Eugene

If it's not blown, it sucks...