--BUMP-- en zijn 850 GLT Automaat!

Gestart door --BUMP--, 28-09-2008 21:47:57

Vorige topic - Volgende topic

--BUMP--

Hallo forummers,

Bij deze stel ik mezelf even voor. Ik ben Stefan, net vandaag 20 jaar geworden en ben reeds drie weken in het bezit van een prachtige 850 2.5-20V GLT automaat uit 1994. Hiervoor had ik een Honda Concerto 1.6, qua snelheid vergelijkbaar maar qua comfort totaal niet!  ;D
Ik moet zeggen dat deze Volvo mij prima bevalt, het rijdt echt super comfortabel! Maar goed, foto's zeggen natuurlijk meer dan duizend woorden:

Enno

Mooie auto :)

Daar zul je veel plezier aan beleven. Wat is de km-stand?

--BUMP--

Dankjewel voor het compliment!

De kilometerstand is en blijft 321.699, de teller is namelijk vastgelopen. Het is nog niet zo heel lang, want in april 2008 had hij volgens de onderhoudshistorie nog 321.200 op de teller staan.
Ik heb er inmiddels ongeveer 1000 kilometer mee gereden (naar volle tevredenheid), maar op het moment staat 'ie weer stil. Carterventilatie moet schoongemaakt worden, heb ik al gelezen hier op het forum, maar dat kan ik niet zelf. Morgen maar even langs de garage.

Enno

Alles is zelf te leren :).....ik ben er ook aan begonnen vorig jaar. Het was mijn eerste grote klus.

Leuke manier om je auto te leren kennen. Teller is makkelijk te repareren. Hebben ook al meer mensen mogen doen (helaas).

elianmars

Carterventilatie is best zelf te doen. Ik had ook geen sleutel ervaring, maar heb het toch gedaan, mede dankzij de tips van het forum  :)

Welkom hier en veel plezier met/van je roffel!

Vulk

Ziet er goed uit. Wat is er met de bestuurderszetel gebeurd? (achterkant).

S. Brouwer

Citaat van: Vulk op 29-09-2008 07:33:24

Het lijkt wel of er een hoes overheen zit, je ziet het aan de voorkant ook zitten.  :eusa_think:

V70geRwin

Mooie auto en leuke kleur!

heb je er nog plannen mee?
(verlagen, Titans eronder staan super met die kleur!)

Leer wel gauw aanpakken voordat het verder uitdroogt/scheurt....

In iedre geval veel plezier ermee!

darius

Ja leuke auto joh. Veel plezier op het forum en met je volvo...
Spekkie hoe en wat met dat leer ?

No show, only go.

FGG

Welkom op 't Forum, stefan.

Mooie auto, superkleur!

FGG

Citaat van: LarsDan ga je toch iets langzamer...
Moet ook wel met 100pk minder :eusa_think:

V70geRwin

Citaat van: darius op 29-09-2008 12:05:18
Ja leuke auto joh. Veel plezier op het forum en met je volvo...
Spekkie hoe en wat met dat leer ?

Je hebt het forum al gevonden dus gewoon doorlezen  ;)

(als je de zoekfunctie gebruikt staan de beste hits achteraan!!)

Bouke

Hej Stefan,

Gefeliciteerd nog met je 20e, wat een mooie kleur :eusa_drool:(ik heb ook die kleur maar dan met beige leder ;D)

Chris

Hallo Stefan,

Welkom op het forum en veel plezier met je 850! Leuke wagen :)

Kijk even hier voor de reparatie van je dag- en kilometerteller:
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,23842.msg466100.html#msg466100

Is goed zelf te doen voor USD 25,-... zeker als je bedenkt dat een nieuwe klokkenwinkel EUR 390,- moet kosten :eusa_wall:

Groeten,
Chris

--BUMP--

Bedankt voor alle reacties!

Citaat van: Vulk op 29-09-2008 07:33:24

Er zat een hoes over de bestuurdersstoel, die is er inmiddels al af. Het leer eronder ziet er namelijk niet zo best meer uit en er zit een flink gat aan de linker lendensteun. Eens kijken of ik aan een andere stoel kan komen, want ik wil wel een mooie stoel hebben natuurlijk!  :-\

Citeerheb je er nog plannen mee?
(verlagen, Titans eronder staan super met die kleur!)

Ik wil hem een goede poetsbeurt geven, steenslag wegwerken, kilometerteller weer werkend maken (heeft geen haast) en een nieuwe audioinstallatie erin (laten) bouwen.
Als dat allemaal gebeurd is, wil ik hem nog luxer maken (zoals elektrische ramen achter, cruise control etc. erop zetten).  ;D

Overigens is 'ie vandaag naar de garage geweest, maar volgens de man van de garage zat er niks verstopt, behalve de vlamdover. Die is nu schoon, eens afwachten of het nu goed gaat.