Groepsanalyse van onze olie?

Gestart door Lampje, 01-10-2008 09:21:54

Vorige topic - Volgende topic

Lampje

Jan-Willem Engel van Kendall laboratorium gesproken en mijn vraag over een groepsanalyse voor ons 850 forum.

Er worden geen kosten aangerekend, ik zal zelf de verzendkosten van de lege monsterflesjes voor mijn rekening nemen.

Mogelijkheden:
- analyse nieuwe olie en gebruikte olie, per auto
- groepsgewijze steekproef, bijv. alle diesels bij elkaar, alle turbo's bij elkaar, bouwjaren bij elkaar
- duurproef, zelfde auto, zelfde olie, maar elke 5.000 km een monstertje nemen tot max 15.000 km (standaard Volvo interval?)
- gebruiksproef: die jongens die ook circuitrijden, of de hele dag rondrijden alsof ze op het circuit rijden
- olieproef: welke jongens gebruiken hetzelfde merk, type en viscositeit? Ook bij elkaar?

Groeten,

Frank

Lampje

Bump.

Als je het leuk vindt de uitslag van je eigen oliemonster te horen, via PM, geef het hier even aan via een posting.

Ik stuur je dan een PM voor je adres en de gegevens die je samen met je monster dient mee te leveren.

Monsters mogen op alle km-standen afgegeven worden; er is geen verplichte km-stand. Monsters kunnen uitsluitend aangeleverd worden in het monsterflesje, geen andere containers toegestaan ivm vervuiling.

Oliemonster gaat via een bijgeleverd slangetje, via de peilstok; je hoeft dus niet persé af te tappen bij een oliewissel.

De uitslag blijft privé, totdat jij zelf besluit die te publiceren.

Openbare rapportage zal uitsluitend samengevoegde informatie betreffen, dus over meerdere 850's of V70's heen.

Groeten,

Frank

Reitse

Racingbrick

Geinig, men kan daar veel uit aflezen...

Lampje

Ja, het is heel leuk om te zien wat ze daaruit halen.

Hoe kom je daar zo op? ???

KMvrtr

Ha, dit had ik ook al eens met Willem besproken.

Vrijdag ga ik er weer even langs. Voorraadje olie halen.
(Hopelijk voor de laatste keer, zaterdag staat een verse turbo in de planning...)

elianmars

Lijkt me wel wat. Hoe gaat het in z'n werk, dan?

Misha

Citaat van: elianmars op 22-10-2008 22:17:10
Citaat van: Lampje op 04-10-2008 13:57:59
Als je het leuk vindt de uitslag van je eigen oliemonster te horen, via PM, geef het hier even aan via een posting.

Ik stuur je dan een PM voor je adres en de gegevens die je samen met je monster dient mee te leveren.

Monsters mogen op alle km-standen afgegeven worden; er is geen verplichte km-stand. Monsters kunnen uitsluitend aangeleverd worden in het monsterflesje, geen andere containers toegestaan ivm vervuiling.

Oliemonster gaat via een bijgeleverd slangetje, via de peilstok; je hoeft dus niet persé af te tappen bij een oliewissel.

Openbare rapportage zal uitsluitend samengevoegde informatie betreffen, dus over meerdere 850's of V70's heen.

:evil:
Citaat van: ClaudiaMisha snapt het. :azn:
Citaat van: Marc O. op 16-08-2013 20:42:45Ja, zie je wel, Misha snapt het

elianmars

Citaat van: Misha op 22-10-2008 22:18:23
Citaat van: elianmars op 22-10-2008 22:17:10
Citaat van: Lampje op 04-10-2008 13:57:59

:evil:

Zeg, ga jij ff lekker eh, eh, weet ik veel............  :eusa_snooty:

:-*

Lampje

Ik ga morgen olie verversen en het blok doorspoelen. Zal dan ook een monstertje aftappen en insturen!

KMvrtr

Ik ga morgen via Utrecht naar Nijmegen. Moet ik het monster even oppikken en gelijk afgeven?

Lampje

Hmmm,

doe maar niet; ik moet de monsterflesjes nog bestellen...

Ik wist niet hoeveel ik er nodig had. Zal morgen even bellen met JW voor bijv. 5 stuks?

Citaat van: KMvrtr op 23-10-2008 22:41:22
Ik ga morgen via Utrecht naar Nijmegen. Moet ik het monster even oppikken en gelijk afgeven?

KMvrtr

Je hebt per analyse maar één flesje nodig hoor.
Waarschuw JW maar even dat ik nog langs kom. Kan ie alvast weer olie klaar zetten.... :-\

Lampje

Groepsanalyse van onze olie?  :eusa_wall:

Natuurlijk ik heb maar één fles nodig.

Ik zal wel wat adressen verzamelen en JW vragen deze naar de individuele geïnteresseerden te sturen.

Freakybaby

Ahja... Dat was ik vergeten zondag.. Je hebt pb
Als ik jou rechts voorbij ga, zit jij te lang links!

Zoiets moois, en temperament, en af en toe zo enorm koppig, en kost me een fortuin? Ja, dat moet vrouwelijk zijn