V70 R

Gestart door Framar, 01-10-2008 17:59:11

Vorige topic - Volgende topic

elianmars

Citaat van: M a r c op 02-10-2008 20:37:59
Citaat van: Emiel op 02-10-2008 16:17:45
45 pk winst is met een ME7 auto best te halen.

Niet met de originele uitlaat.

Dat bedoelde ik dus te zeggen. Volgens mij is het met alleen een chippie niet haalbaar.

Scooby Doo

Citaat van: V70R-obert op 01-10-2008 18:46:04
Onze auto bevalt uitstekend op een aantal punten na waar ik later op terugkom. Het is de R met de meeste PK's maar niet de snelste. De R van my 2000 is een comfort uitvoering, de vering en demping is comfortabeler dan eerdere R's, en geven je meer een gevoel van een snellere reisauto dan een sportieve auto. Met zijn gewicht van [size=12pt]1630 kilo [/size] is hij ook zwaarder dan de eerdere R's zonder awd. Dit type is met een at5, die geleverd is in de V70N tot 2004 dacht ik. Controleer bij een dealer ofzo of de bak de laatste software updates heeft. Veel at5 van het eerste uur gingen graag stuk door een software fout. Meerdere bezitters van een my2000 klagen over schokken van de bak in de overgang naar de 3. Veel bakken gaan ook stuk in de 3, waarom is me een raadsel. De awd is ronduit zwak. Onze auto heeft geen awd meer vanwege een defecte haakse overbrenging. Reparatie is duur, heel duur.  Even zoeken op het forum levert je genoeg op over de awd van dit model. Met 2 ton op de klok is de aandrijflijn al vervangen, of klopt het aan de deur. Uitzonderingen van 3 ton en meer met een gezonde awd zijn er, veel awd's zijn dan allang gesneuveld. Als je emotie zou uitschakelen en puur rationeel een auto zou kopen, zou ik een voorwiel aangedreven handbak kopen, maarja....

Hoe komt men aan die 1630 KG? De mijne weegt 1710 KG (zonder achterbank, bestelwagen), heb het zelf op de weegbrug van de keuring gezien. Volgens de Duitse fahrzeugbrief weegt ie 1735 KG. Of weegt men in NL met een lege benzinetank en in D met een volle?

Alle 265PK exemplaren hebben een AT5.

De reden dat veel haakse overbrengingen sneuvelen is gebrek aan onderhoud (voor de levensduur gesmeerd, enkel bijvullen, ...)

Frank, have fun zaterdag.
Puppy Power!!!

Rudi

Citaat van: elianmars op 02-10-2008 13:11:38
Ik vermoed dat het om een Rica chip gaat, ook gezien het feit dat de wagen met chip 310 pk heeft (is zo goed als onmogelijk met alleen een chip).
Als ik het goed heb, zet Rica er andere chips in, in plaats van de ecu te flashen.

Is goed mogelijk,de MY '00 is onderin met Rica software net zo snel als met 3"' DP,uitlaatsysteem zorgt er alleen voor dat hij bovenin sterker is,en wat extra pk's krijgt.Rij al tig jaar met zo'n auto,zou niet weten waarom hij verschilt met een andere MY'00 R-AWD met Rica software.
Dr.Go-Fast...

FrankM

CiteerDe reden dat veel haakse overbrengingen sneuvelen is gebrek aan onderhoud (voor de levensduur gesmeerd, enkel bijvullen, ...)

Ok dat geeft de burger moed.
De auto is altijd Volvo dealer onderhouden geweest, de complete historie zit erbij.

Dat we fun hebben zaterdag zal als een paal boven water staan !

:eusa_think: :eusa_think: als ik hem zaterdag koop, zullen ze zondag ook afleveren ? ;) :)

Groeten

V70 classic

Citaat van: Scooby Doo op 02-10-2008 21:18:28
Citaat van: V70R-obert op 01-10-2008 18:46:04
Onze auto bevalt uitstekend op een aantal punten na waar ik later op terugkom. Het is de R met de meeste PK's maar niet de snelste. De R van my 2000 is een comfort uitvoering, de vering en demping is comfortabeler dan eerdere R's, en geven je meer een gevoel van een snellere reisauto dan een sportieve auto. Met zijn gewicht van [size=12pt]1630 kilo [/size] is hij ook zwaarder dan de eerdere R's zonder awd. Dit type is met een at5, die geleverd is in de V70N tot 2004 dacht ik. Controleer bij een dealer ofzo of de bak de laatste software updates heeft. Veel at5 van het eerste uur gingen graag stuk door een software fout. Meerdere bezitters van een my2000 klagen over schokken van de bak in de overgang naar de 3. Veel bakken gaan ook stuk in de 3, waarom is me een raadsel. De awd is ronduit zwak. Onze auto heeft geen awd meer vanwege een defecte haakse overbrenging. Reparatie is duur, heel duur.  Even zoeken op het forum levert je genoeg op over de awd van dit model. Met 2 ton op de klok is de aandrijflijn al vervangen, of klopt het aan de deur. Uitzonderingen van 3 ton en meer met een gezonde awd zijn er, veel awd's zijn dan allang gesneuveld. Als je emotie zou uitschakelen en puur rationeel een auto zou kopen, zou ik een voorwiel aangedreven handbak kopen, maarja....

Hoe komt men aan die 1630 KG? De mijne weegt 1710 KG (zonder achterbank, bestelwagen), heb het zelf op de weegbrug van de keuring gezien. Volgens de Duitse fahrzeugbrief weegt ie 1735 KG. Of weegt men in NL met een lege benzinetank en in D met een volle?

Alle 265PK exemplaren hebben een AT5.

De reden dat veel haakse overbrengingen sneuvelen is gebrek aan onderhoud (voor de levensduur gesmeerd, enkel bijvullen, ...)

Frank, have fun zaterdag.

RDW weegt met een tank die min voor 3/4 is gevuld.
Anders zou je met name bij de bedrijfwagens wel eens goed kunnen blunderen.
Ik neem even aan dat dit een alg. regel is omdat dit vaak net de marge is van meer of minder belasting.
Bij de bedrijfswagens worden wel eens voorraden van 1200 liter meegenomen.
Meestal uitzonderlijk vervoer (te hoog voor de luifel) of Phillip Morris (mag niet stoppen onderweg ivm diefstal).
Het is dan verleidelijk om met een lege tank te komen.
(er werd dan ook nooit een kleinere tank gemonteerd spec. voor de keuring)  ;D  ;D .

De adw sneuveld meestal omdat het meer een wegrij hulp is, en geen echte 4X4.
Zwager kocht een XC90 (platform S80) en er werd hem uitdrukkelijk verteld dat het geen pajero was (die ruilde hij in).
Dus geen zware aanhangers niet als tractor gebruiken en geen uitstapjes in zwaar terrein (hij zit in de aanneming).
Dat kan de auto niet aan  :eusa_wall:.
Dus deze SUV is meer SUF  :eusa_boohoo: .
Men had beter zoals men eerder een  motorblok bij audi (TDI) haalde nu ook de transmissie daar kunnen kopen.
Beter goed gejat (gekocht) dan slecht ontwikkeld.  :eusa_think: . want deze is gewoon bagger ik noem nu even de gehele transmissie zo want een ketting ia zo sterk als de zwakste schakel.
Als je een AWD koopt moet je hem ook kunnen gebruiken zie de SR6 of impreza,knallen dus  ;D .
Neemt niet weg dat het bij sneeuw of op een bodpad wel handig kan zijn.  ;)
Het gaat niet om de bestemming,maar de reis ernaar toe.

mathh

Een auto met twee ton km's heeft een verleden waar je ook niets van weet, waarschijnlijk ook de garage niet.
Dus als er iets kapot gaat, staat het inderdaad al voor de deur.... Dan is de optie met garantie die met de meeste voorkeur. Vraag is of hij net in de garantieperiode stuk gaat :eusa_think:
Of een dealeronderhouden auto beter onderhouden is en of de awd wel overal gesmeerd is? Waag ik te betwijfelen, en dan spreek ik uit ervaring.
Je komt uit een zwakkere auto en dan ben je inderdaad blij met meer vermogen. Ikzelf kwam uit de t-5R en was maar wat blij met de Heico tuning van mijn R-AWD (minder pk's en nm dan bij Rica), toch een goed voelbaar verschil. Na montage van de dp werd het een heel andere auto, die veel soepeler reed en veel sterker rondom (ook onderin).
Ik zou de chip gewoon laten zitten (kan nog iets van de prijs af), als je bang bent voor de AWD kun je beter de hele auto laten staan  ;).
V70R awd 2000                Heico chip, Ferrita DP, K&N, Denso irridium Heico 8x18

M a r c

Citaat van: Rudi op 02-10-2008 22:12:13
Citaat van: elianmars op 02-10-2008 13:11:38
Ik vermoed dat het om een Rica chip gaat, ook gezien het feit dat de wagen met chip 310 pk heeft (is zo goed als onmogelijk met alleen een chip).
Als ik het goed heb, zet Rica er andere chips in, in plaats van de ecu te flashen.

Is goed mogelijk,de MY '00 is onderin met Rica software net zo snel als met 3"' DP,uitlaatsysteem zorgt er alleen voor dat hij bovenin sterker is,en wat extra pk's krijgt.Rij al tig jaar met zo'n auto,zou niet weten waarom hij verschilt met een andere MY'00 R-AWD met Rica software.

Meetrapport?  Uitlaat is de uitstroming van je motor, de uitlaat is nog steeds hetzelfde qua opzet als in 1994 met de eerste T5 en deze uitlaat is dus dé grootste restrictie.  Koppel zal wel groeien maar pk's stijgen op een gegeven moment niet meer omdat de uitlaat gewoon tegenhoudt, je kunt immers de cilinders pas weer goed vullen met brandbaar mengsel als ze leeg zijn ;)  Met de originele uitlaat houdt het gewoon op bij een bepaald vermogen. Ongeacht welke turbo en welk bouwjaar.
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FrankM

Nou vanochtend dus wezen rijden met de R.
Nou ja rijden...........blazen, godskolere wat een power.
Eerst een stukkie binnendoor en toen de A 2 op.............................
Garagehouder was mee, op de A 2 keek ik achterom en vroeg "mag ik ?" ;D
Gooi maar los was het antwoord, kolere zeg.
Wat een power, ongelooflijk.
A 12 op, da's nou jammer hé trajectcontrole................
Bij Woerden gestopt en de partner achter het stuur.
Begon helemaal te glimmen, was zeer in der nopjes.
Terug bij de garage waren we er zo uit.
Chip blijft erin zitten en de garantie blijft van kracht.
Ben als een kind zo blij.................
Wordt vrijdag afgeleverd, heb al een scheurkalendertje.
Staan vanaf vrijdag twee roffels voor de deur.............................

Groeten

Scooby Doo

Citaat van: FrankM op 04-10-2008 19:12:54
Nou vanochtend dus wezen rijden met de R.
Nou ja rijden...........blazen, godskolere wat een power.
Eerst een stukkie binnendoor en toen de A 2 op.............................
Garagehouder was mee, op de A 2 keek ik achterom en vroeg "mag ik ?" ;D
Gooi maar los was het antwoord, kolere zeg.
Wat een power, ongelooflijk.
A 12 op, da's nou jammer hé trajectcontrole................
Bij Woerden gestopt en de partner achter het stuur.
Begon helemaal te glimmen, was zeer in der nopjes.
Terug bij de garage waren we er zo uit.
Chip blijft erin zitten en de garantie blijft van kracht.
Ben als een kind zo blij.................
Wordt vrijdag afgeleverd, heb al een scheurkalendertje.
Staan vanaf vrijdag twee roffels voor de deur.............................

Groeten

8) 8) 8)

Ken het gevoel, heb zelf een 855 T-5 en een V70 R AWD MY 00.
Een AWD rijdt totaal anders dan een FWD.

Felies Frank, veel Suc6 ermee!  :eusa_dance:
Puppy Power!!!

M a r c

Je eerste turbo-versie zeker?  ;D
Vragen?  Geen PB, maar graag mailen naar:

info@europeantuning.nl

FrankM

Yep..................................
Kan iemand mij zeggen hoe ik een fotootje plaats?
Weet het niet meer...........................

Heb alleen een klein probleempje, het meissie moest een andere auto.........................heb er nu al spijt van dat ik deze gekocht heb voor[ b]haar[/b].......................... :eusa_think: :eusa_think:
Ach ben toch vroeger uit bed...................... ;)

Groeten

elianmars

innocenti

Citaat van: elianmars op 04-10-2008 20:21:14
http://www.volvo850forum.nl/index.php/topic,13191.0.html

Je koopt een R voor de vrouw?  :eusa_think: ;D

Goed excuus toch. Plezier voor 2
Ben benieuwd naar de foto's.

FrankM

Ja Elianmars, een R voor de vrouw.
Zij is genoodzaakt om automaat te rijden.
Was op zoek naar een automaat, niet specifiek een Volvo.
Maar zag deze in de showroom staan even verderop bij ons.
Was direct verliefd.
Dat moet hem worden dacht ik.
Met het meissie overlegd en die zag het wel zitten.
Het vervolg weten we inmiddels.
Rij zelf doordeweeks meestal in mijn bedrijfswagens, de andere V 70 wordt voor algemeen gebruik gebruikt.
Deze R heb ik dus privé gekocht..............................
Ach je moet wat hé om ze tevreden te houden.................. ;D ;)

Fotootje plaatsen lukt niet, kan ik ze naar iemand mailen en dat die ze plaatst?

Groeten

Turbo-Geek

Niks mis met een R kopen VOOR de vrouw.
Er zijn er genoeg hier geweest die hem weg moesten doen DOOR de vrouw  :eusa_shhh:
-------------------------------------------------------
  The things you own end up Owning you !
-------------------------------------------------------