Allerhande problemen tdi?

Gestart door Robby72, 02-10-2008 19:35:00

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

de boekhouder

Mee eens, maar ik dacht dat een benzine motor sneller op termperatuur is.

(misschien moet ik niet denken maar weer een mok koffie gaan halen !  ;) )
Wie rustig blijft in panieksituaties, is traag van begrip.
(dd.)

bassie81

benzinemotor is iid sneller op temp. Rijdt zelf een TDI (4 cylinder) en een 850 T-5. Met dit weer duurt de TDI 10 min voordat er wat warme lucht uit de ventilatie komt. na 15 tot 20 min is de olie 80 graden, warmer wordt het niet, tenzij ik echt ga belasten.

Als het echt koud is, wil de TDI zelfs helemaal niet warm worden. Bij -20 wordt ie niet warmer dan 60 tot 70 graden....

kyro

Citaat van: Robby72 op 02-10-2008 19:35:00
Is het waar dat er veel kleine problemen zijn met zo'n wagen als je veel korte afstanden doet ( niet goed opwarmen blok etc)

:eusa_think: ken helemaal niemand die 'n diesel rijdt,
en nog geen 10dz per jaar doet :-\

de diesels zijn gemaakt, voor de lange baan


dus, als jij voornamelijk korte stukjes rijd, en dat daar dan op
den duur narigheid van komt !
zou best wellis kunnen ja

pimsam

In Belgie een V70 2.3 T5 kopen is wel een dikke 1000 euro BIV betalen (zeg maar de tenaamstelling  voor de Nederlanders onder ons). Vandaar dat je de T5 zo weinig in Belgie ziet en dus ook weinig keuze hebt (of je moet gaan importeren).
De 2.0 T5 is dan een optie maar ook die kom je relatief weinig tegen in een V70, vaker in een C70. Diesels wordt je mee doodgegooid in Belgie voor aantrekkelijke prijzen en lage kmstanden.

Deze diesels weer verkopen is wel weer lastiger en dus een nadeel. LPG vind ik wel erg interessant. Mijn vrouw rijdt nu een Cordoba TDI maar wil toch iets meer comfort en veiligheid. En XC90's worden in Duitsland best betaalbaar. Belasting voor een XC90 met 2.5T motor op lpg is maar iets van 700 euro per jaar. Verbruik is op lpg is niet echt interessant.

Om een beetje on topic te blijven: V70 diesel heeft voordelen maar (ik vind) lpg is een zeer interessant alternatief.

Robby72

#19
Wat een reactie zeg. Over mijn keurze benzine of diesel ga ik nu niet uitwijden maar over het algemeen is de betrouwbaarheid, benzine (volvo) of diesel (audi) gelijk bij korte stukken.
Ik kan de wagen kopen voor 6800 wat ik aanvaardbaar vind voor een automaat met 150000km en volledige historie (dealer onderhouden).
Ik ben eigenlijk serieus aan het denken over het inbouwen van motorverwarming zoals in de optiebroche te vinden is. In mijn geval zou dit ideaal zijn, maar wat zal zoiets kosten als ik het zelf doe natuurlijk :). Ik denk persoonlijk dat dit wel goed te doen is en het probleem van koude motor is van de baan natuurlijk.

Ik heb zeker als eens gezocht naar de T-5 jes maar deze zijn niet zo dik gezaaid als de diesels. Ik wil de wagen eigenlijk kopen als hobby en niet zo zeer voor de dagdagelijkse verplaatsingen. Als ik het economisch moest bekijken dan kocht ik beter geen wagen maarja het is zo'n mooie wagen om te hebben. ( ga nl werken met de fiets)

)()()sT

Felipe gaat hem uit zijn V70R halen schreef ie in zijn weblog gisteren... Grijp je kans!

elianmars

Citaat van: bassie81 op 03-10-2008 11:04:40
benzinemotor is iid sneller op temp. Rijdt zelf een TDI (4 cylinder) en een 850 T-5. Met dit weer duurt de TDI 10 min voordat er wat warme lucht uit de ventilatie komt. na 15 tot 20 min is de olie 80 graden, warmer wordt het niet, tenzij ik echt ga belasten.

Als het echt koud is, wil de TDI zelfs helemaal niet warm worden. Bij -20 wordt ie niet warmer dan 60 tot 70 graden....

In mijn wagen is het behoorlijk snel warm, ik hoef daarvoor echt niet eerst kilometers te gaan rijden :eusa_think:

thuur

Citaat van: elianmars op 03-10-2008 12:54:43
Citaat van: bassie81 op 03-10-2008 11:04:40
benzinemotor is iid sneller op temp. Rijdt zelf een TDI (4 cylinder) en een 850 T-5. Met dit weer duurt de TDI 10 min voordat er wat warme lucht uit de ventilatie komt. na 15 tot 20 min is de olie 80 graden, warmer wordt het niet, tenzij ik echt ga belasten.

Als het echt koud is, wil de TDI zelfs helemaal niet warm worden. Bij -20 wordt ie niet warmer dan 60 tot 70 graden....

In mijn wagen is het behoorlijk snel warm, ik hoef daarvoor echt niet eerst kilometers te gaan rijden :eusa_think:

Ik denk dat Bassie z'n kachelweerstand de beste tijd heeft gehad ;)


Gr 8)

jan piet

Citaat van: elianmars op 03-10-2008 12:54:43
Citaat van: bassie81 op 03-10-2008 11:04:40
benzinemotor is iid sneller op temp. Rijdt zelf een TDI (4 cylinder) en een 850 T-5. Met dit weer duurt de TDI 10 min voordat er wat warme lucht uit de ventilatie komt. na 15 tot 20 min is de olie 80 graden, warmer wordt het niet, tenzij ik echt ga belasten.

Als het echt koud is, wil de TDI zelfs helemaal niet warm worden. Bij -20 wordt ie niet warmer dan 60 tot 70 graden....

In mijn wagen is het behoorlijk snel warm, ik hoef daarvoor echt niet eerst kilometers te gaan rijden :eusa_think:

Herken ook bij mij dit probleem niet! Auto warmt inderdaad minder snel het interieur als een benzine auto, wat normaal is voor diesels van na begin jaren '90. Eerst de motor, dan de passagiers, ook om aan de uitstoot eisen te kunnen voldoen. Maar een kilometer of 5-6 dan komt er al warme lucht en zeker icm stoelverwarming géén problemen.
Gr, JP

hathü

Jan Piet ben jij de kilometervreter die een poosje geleden met zijn Volvo in autoweek stond? :eusa_think:

jan piet

Citaat van: hathu op 04-10-2008 14:18:03
Jan Piet ben jij de kilometervreter die een poosje geleden met zijn Volvo in autoweek stond? :eusa_think:

Yep. En ze hebben ook nog 15.000 km op jaarbasis van het aantal km's afgehaald.  :eusa_think:  Maar inderdaad, opgegeven door de garage en mijn dochters. En dan tóch wel erg leuk!

gr, JP

bassie81

#26
Citaat van: jan piet op 04-10-2008 11:53:45
Citaat van: elianmars op 03-10-2008 12:54:43

In mijn wagen is het behoorlijk snel warm, ik hoef daarvoor echt niet eerst kilometers te gaan rijden :eusa_think:

Herken ook bij mij dit probleem niet! Auto warmt inderdaad minder snel het interieur als een benzine auto, wat normaal is voor diesels van na begin jaren '90. Eerst de motor, dan de passagiers, ook om aan de uitstoot eisen te kunnen voldoen. Maar een kilometer of 5-6 dan komt er al warme lucht en zeker icm stoelverwarming géén problemen.
Gr, JP

5 tot 6 kilometer is bij mij ook ongeveer tien minuten.... ;) (lang leve het stadsverkeer)

Quota

In het stadsverkeer warmt die van mij juist sneller op dan hier op het platte land, in beide gevallen duurt het niet langer dan vijf minuten voor er warme lucht komt (platte land) en in de stad is dat zelfs nog iets korter...

hathü

Citaat van: jan piet op 05-10-2008 12:55:13
Citaat van: hathu op 04-10-2008 14:18:03
Jan Piet ben jij de kilometervreter die een poosje geleden met zijn Volvo in autoweek stond? :eusa_think:

Yep. En ze hebben ook nog 15.000 km op jaarbasis van het aantal km's afgehaald.  :eusa_think:  Maar inderdaad, opgegeven door de garage en mijn dochters. En dan tóch wel erg leuk!

gr, JP

Ik vond het een mooi verhaal. ;)

canecorso

Om nog ff terug te komen op de 6 cyl diesel blokken van VW ik heb er een geweldige ervaring mee gehad. Heb een 940 td estate gehad. Gekocht met 3 ton er op en weggedaan met goed 5 ton . Geen centje last. Warm rijden is een must en niet boven de 140 km/p. Boven de 140 trap je'm op z'n ziel ; maakt te veel toeren. Wat een heerlijke auto en onderhoud was een fraktie tov mijn huidige V70 tdi. Oja en reed perfekt op sla olie. Kan alleen niet tippen aan het rij genot van de V70 tdi ; super kilometer vreter.

Ciao Eric
Ciao Eric