G-3 vialle in 855 '95 inbouwen, of V70 mét kopen?

Gestart door vigour, 03-10-2008 14:34:39

Vorige topic - Volgende topic

V70geRwin

Met uitdeuken zonder spuiten, polijsten en goed poetsen kom je een heel eind tegen een schijntje van de kosten van overspuiten.

Denk wel dat je rekening moet houden dat ook een volvo ergens eindig is (kostentechnisch), je geeft aan dat je 300km per dag rijd en dat gaat best hard natuurlijk.

Aan de andere kant heb je tegenwoordig je G3 install binnen een jaar terugverdiend, zeker als je zoveel rijdt als jij.

vigour

Tja, ik heb al eens zitten kijken naar een goed poetsbedrijf, dan ist-ie het komende jaar weer netjes, en de kunststof delen regelmatig in de gekookte lijnolie zetten geeft ook een mooi resultaat, maar zoals je zelf al zegt, ook een volvo is eindig, vandaar de afweging, nieuwe tweedehands of de oude pimpen en "upgraden".

moeilijk moeilijk, moeilijk.

(het liefst zou ik deze houden en een andere erbij, maar ja, kostenplaatje hé?)

V70geRwin

G3 binnen een jaar terug verdiend en in de jaren daarna kun je voor wat je "over" houd aardig laten poetsen..

hoeveel jaar verwacht je er nog mee te rijden als je de grens op 550000 km zet?

(volgens mij is het niet zo moeilijk  ;))

Wijnand

Citaat van: vigour op 04-10-2008 11:17:46

En volgens Enno kan het een probleem geven als er een variabel spruitstuk (wtf is dat nu weer??) op zit.
Hoe kom ik daar achter?
Ik heb inderdaad een 2.5 20V, en hou wel van een beetje vaart, dus zit ik niet te wachten op vermogensverlies.

Dat vermogensverlies ga je ook echt niet krijgen. Dat is nu juist het sterke punt van Lpi tov een verdampersysteem. Plus dat de kans op backfire aanzienlijk kleiner is. Ik rijd zelf nu bijna 4 jaar met een 2.5 20V van ´94 op Lpi (351k). In het buitenland rijd ik vaak op benzine ivm slechte verkrijgbaarheid van LPG. Geloof, je merkt echt het verschil niet tussen benzine en gas.

Het is een lastige keuze waar je voor staat. Ik vind 324k op zich een hoge kilometerstand om nog LPG in te bouwen. Economisch gezien dan, want technisch kunnen ze het prima hebben. Je verdient ´m wel terug in een jaar, maar dan heb je nog geen cent bespaard. Dat komt daarna pas. En dan is het maar de vraag wat je daarna nog aan onkosten krijgt. De auto heeft dan immers wel een serieus hoge kilometerstand. Ik heb destijds een goed onderhouden 850 met een lagere stand (toen 226k) gekocht en daar LPG in laten bouwen (Mesman). Dus als die V70 een aanzienlijk lagere kilometerstand heeft zou ik daar zeker naar gaan kijken. Je zou dan zelfs nog kunnen overwegen om je 850 niet in te ruilen maar voor de onderdelen te gebruiken. Het verschil in de korting bij niet inruilen en de inruilprijs van de 850 hoeft niet zo groot te zijn. Zie je tenminste nog iets van je onderhoud in de 850 terug.

Succes met je keuze!

Groet,
Wijnand.

innocenti

Hoi
Je hebt mn uitspraak niet goed begrepen. 850 weet je qua onderhoud wat je hebt omdat het je eigen auto is en precies weet wat je allemaal al hebt vervangen. Met een nieuwe auto is dat vaak lastiger in te schatten. Ik heb bij m huidige V70 zaken moeten vervangen die ik ook net op mn 850 vernieuwd had.

Alleen vind ik de V70 stiller dan de 850 die ik had uit bouwjaar 95.

V70 van 97 en 98 zijn motorisch identiek aan de 850. Nieuwere modellen kunnen een afwijkende motor hebben met bv electronische gasklep en mechanische klepstoters ipv hydraulisch.

Gezien de prijs van de V70 verwacht ik dat ie minimaal 300.000 gelopen heeft. Zoniet is ie erg goedkoop en moet goed opletten bij aanschaf.

)()()sT

???

Blokken zijn toch hetzelfde??? Dus ze zijn even goed, al zullen er in de *70 wat dingetjes net wat anders cq. beter zijn als in de 850 (de welbekende 1800 aanpassingen).
Ik heb nu een V70R met een 850R blok erin, en dat rijdt prima  ;D

vigour

mmmmmmmmm, ik begin al wat licht in de duisternis te zien, zeker nu ik lees dat een Vialle inbouw geen vermogensverlies geeft.
Ik zit nog te wachten op bericht van de verkoper voor wat betreft de km-stand, maar die laat weinig van zich horen, maar als ik het zo even doorbereken en deze houd, dan zou ik er nog zo'n 800 dagen mee kunnen rijden, dat is ongeveer drie jaar, als de km stand van de v70 inderdaad aan de hoge kant is, dan kan ik dus maar beter deze houden.
Met het spuiten van twee bumpers en de motorkap en daarna een goede poetsbeurt zou ik er dan ook voorlopig al zijn. (en de rest inbouwen wat ik al van plan was)

Wel nog twee vraagjes, voor degene die het antwoord weet;
als dit blok het begeeft, kan ik dan een ruilblok erin zetten en de LPi installatie overzetten ?
En is de v70 classic nu echt zoveel verbeterd ten opzichte van de 850 (ook qua veiligheid) of valt het wel mee?
Ik weet dat er een hele waslijst aan veranderingen zijn doorgevoerd, maar of het ook verbeteringen zijn?
Ik heb wel proefgereden in andere v70's (classic) maar tot nu toe bevalt de 850 mij toch nog steeds het beste, zowel qua rijgedrag als uitvoering/ uiterlijk.

Ludo

Citaat van: vigour op 07-10-2008 20:23:57
als dit blok het begeeft, kan ik dan een ruilblok erin zetten en de LPi installatie overzetten ?

natuurlijk kan dat.
tenminste als je bij hetzelfde type blok blijft.

innocenti

Veel veranderingen van 850 naar een V70. Of het allemaal verbeteringen zijn? Ik heb zo mijn twijfels. Denk dat de marge voor Volvo beter is geworden, want zoveel mankementen kent de 850 niet. En die ze hebben zijn volgens mij niet verbeterd op een V70. V70 oogt alleen wat moderner maar dat is ook maar smaak en doet niks af qua kwaliteit.

Grootste gemis vind ik de turbo meter die ontbreekt in een geblazen V70.
Praktischer vind ik de raambediening in de deur.

mehn

Citaat van: vigour op 07-10-2008 20:23:57
zeker nu ik lees dat een Vialle inbouw geen vermogensverlies geeft.

Nou...dat geldt voor Vialle LPi, voor Vialle verdamper installaties geldt dat zeker niet ;)

850R: Ferrita - PLX - Koni - Intrax - Android 4.4 Kit Kat
XC60 D4 AWD:

elmarconi

Citaat van: innocenti op 07-10-2008 20:37:00
Veel veranderingen van 850 naar een V70. Of het allemaal verbeteringen zijn? Ik heb zo mijn twijfels. Denk dat de marge voor Volvo beter is geworden, want zoveel mankementen kent de 850 niet. En die ze hebben zijn volgens mij niet verbeterd op een V70. V70 oogt alleen wat moderner maar dat is ook maar smaak en doet niks af qua kwaliteit.

Naar verluidt zijn er toch 1800 fouten/verbeterpunten gevonden  ;)
--
Autogas Inside . . .

vigour

precies!, maar zijn ze ook de moeite waard, ik word niet warm van een andere vorm zijvak in de deuren, of een anders geplaatste asbak. ::)

vigour

[/quote]

Nou...dat geldt voor Vialle LPi, voor Vialle verdamper installaties geldt dat zeker niet ;)
[/quote]

nee, ok, maar het wordt dan ook een LPi :D

Hans Duiven

Citaat van: elmarconi op 07-10-2008 21:03:27

Nou, persoonlijk vind ik de raambediening op de middenconsole van de 850's beter/ergonomischer te bedienen dan die in de deur bij de X70's Dus die kan van het lijstje af.  ;D

Hans

innocenti

Citaat van: elmarconi op 07-10-2008 21:03:27

Veranderingen kan ik er genoeg noemen.
Technische verbeteringen? Met heel veel moeite misschien 10.
- stiller
- achterlichten worden niet mat
- slot dashboardkastje
en dan wordt het al moeilijk

Ben overigens wel blij hoor met mn V70, maar volgens mij hoef je voor de verbeteringen een 850 niet in te ruilen voor een V70.