97-er inlaatspruitstuk op 95-er 20V t.b.v LPi.

Gestart door Enno, 03-10-2008 19:05:45

Vorige topic - Volgende topic

Enno

Op een 95-er 8.5-20V zit een inlaatspuitstuk met een vertelbare klep om zo het variabele inlaatspruitstuk te kunnen bedienen. Nu schijnt dit niet de meest ideale combinatie te zijn met LPi. Vandaar dat dit wordt afgekoppeld (officieel). 

Nu heeft een 97-er 20V niet deze klepjes in het spruitstuk. Ook is er sprake van een ander motormanagemet. Nu is de vraag of je gebruik kunt maken van een 20V spruitstuk van eem 97-er blok. Omdat de variabele kleppen dan wegvallen & het inlaat traject anders van vorm wordt zal er wel het een en ander fout gaan.

Omdat ik toch te denken zit aan chiptuning, is het erg complex om een custom motormanagemet te laten maken dan wel het bestaande LH-jetronics aan te laten passen op het 97-er inlaatspruitstuk?

Misschien een moeilijke een vreemde vraag maar ik loop al tijden met deze vraag in mijn hoofd rond.

850martijn

Is inderdaad een goeie vraag, bij mij komt er ook een LPi vialle in, Mesman deelde mij alleen mee dat er geen sprake is van moeilijkheden met een variabele inlaat, heb nog een inlaat liggenn van en V70 2.5 T past erop qua aansluiting ('97 model) maar heb hem er niet mee gestart, niemand ervaring hiermee dus??

Ludo

Citaat van: 850martijn op 22-10-2008 23:09:37
Mesman deelde mij alleen mee dat er geen sprake is van moeilijkheden met een variabele inlaat,

tuurlijk niet, anders zou hij het ook niet inbouwen.
ik snap dat moeilijke gedoe van Enno hierover dan ook niet.   :-X