Vreemde lucht bij hoge toeren en snelheid

Gestart door Dajenka, 03-10-2008 21:21:28

Vorige topic - Volgende topic

Dajenka

Hallo,

Ik ben eigenaar van een Volvo 850 GLT 2.5i 20V uit 94 met bijna 300.000km op de teller.
Alles werkt naar behoren echter heb ik een vreemde lucht in de auto als ik de toerenteller boven 4200 zet en meer dan 160km/uur rijd.
Ik kan de lucht niet thuis brengen. Het ruikt niet naar koelvloeistof, niet naar rotte eieren, niet naar verbrande olie niet naar ?????
Ik weet het niet en mensen die ik het ook heb laten ruiken kunnen de lucht ook niet echt thuis brengen.
Als ik mij aan de snelheid houd (max. 120km/uur) en rustig rijdt is er niets aan de hand.
Het is voor mij een raadsel.

Iemand een idee?

Gr. Michel

Ronbroek

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

thuur

Waar komt de lucht vandaan? Uit de ventilatieroosters of ruik je het ook onder de motorkap of auto als je de auto direct stilzet?

Uitlaat hangt vrij en komt nergens tegenaan?

Geen derrie onder het bougiedeksel?

O, en welkom op het forum!

Gr ;)

-D©©©L-

Airco blijft wel werken ? Deze schakelt immers af als je veel vermogen vraagt.

Laserblue

*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Ronbroek

Neu  :eusa_whistle:

Maar idd, het zou de airco wel eens kunnen zijn, toch een zweetluchtje dus.

854 T-5 AT 417. Rondom Koni geel en Intrax rood, Fasttech chip, K&N openluchtfilter

Laserblue

Citaat van: Ronbroek op 03-10-2008 21:35:59
Neu  :eusa_whistle:

Maar idd, het zou de airco wel eens kunnen zijn, toch een zweetluchtje dus.

airco ruikt meer als een dood vogeltje  :eusa_sick:
*-_-*Origineel is niet erg origineel*-_-*

Schnappi

zou kunnen dat het van de radiateur(kachel) komt als de motor heel warm wordt dat het kunstof begint te ruiken

kachelkanaal verstopt?

Groeten

Dajenka

:D nee ik heb geen zweethandjes, ben wel wat gewend.
Ook heb ik geen airco dus dat is het niet.
Het luchtje komt idd uit de ventilatieroosters.
Ik kan een uur in de file stilstaan en dan ruik ik niets, je zou dan zeggen dat de motor toch wel vrij warm is dan.
Nee, het is echt alleen boven de 4300 toeren en boven de 160km/uur.
Kachel werkt overigens perfect dus betwijfel of er verstoppingen zijn.

Groeten

V70geRwin

Dajenka

Ronbroek

Nog 7 posts, dan kan hij in het 850/x70 (classic) te koop aangeboden hoekje  :eusa_eh:  ;D

thuur

Heb je wel nog al het vermogen?

Rammelt er iets in de uitlaat/katalysator?

Gr :eusa_think:

Dajenka

Ik heb nog al mijn vermogen, boven de 4000 toeren gaat hij lekker doortrekken en er rammelt niets in de uitlaat.
Er zijn verder helemaal geen dingen te vinden cq ontddkken die niet horen. Rijd goed, schakelt, alles doet het zoals het hoort te zijn.
Alleen die lucht !!!

Gr. Michel